Senior Kund- och Varumärkesanalytiker till Preem

Stockholm Rekrytering

Vi söker en engagerad Kund- och Varumärkesanalytiker som vill vara med och bidra till Preems fortsatta tillväxtresa!

Sök rollen Senast 13 augusti, 2017

Jobba för framtiden redan idag!

Preems högt ställda vision om att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle tas på största allvar, därför är det Preems koncernchef som äger varumärkesstrategin. Affärsområdet Marknad och Försäljning ansvarar för den kommersiella delen av varumärket och leder arbetet mot vår önskvärda position på marknaden.

I rollen som analytiker ingår du i avdelningen Varumärke och Analys inom Affärsområdet Marknad & Försäljning. Du har ett helhetsansvar för kundmätningar inom sektionen och till stora delar av affärsområdet. Genom analys bygger du faktabaserade kundinsikter inom såväl B2C- som B2B-segmenten och följer upp att insikterna används i samtliga kundnära gränssnitt.En viktig del i arbetsprocessen är att följa upp effektiviteten i alla våra marknadsinvesteringar.

Du har en drivande roll och brett samarbete med flera olika avdelningar, inte minst Marknadskommunikation som har det övergripande ansvaret för positionerande kampanjer (ATL). I din roll förväntas du att skapa resultat genom att agera rådgivare med ansvar för genomförande, analys, slutsats samt rekommendation som bidrar till att stärka vårt varumärke, NKI och försäljning inom både B2C och B2B.

I rollen ingår, förutom att genomföra klassiska undersökningar;

  • Att sätta upp kundpaneler inom olika B2B-segment för att säkra en kundinsiktsdriven varumärkes- och marknadsstrategi
  • Skapa strategiska underlag från omvärld och konkurrenter till projekt och affärsplan
  • Agera varumärkescontroller med ansvar för uppföljning av satta strategiska KPIer för varumärke, kundupplevelse samt marknadsföring
  • Ansvara för undersökningsbudget

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Du rapporterar till Chef Positionering och Analys och blir del av ett team på tre personer. Rollen är en tillsvidaretjänst och placerad på Preems huvudkontor i fina lokaler vid Stadshagen nära kollektivtrafik.

Har du den här bakgrunden?
För att lyckas i rollen tror vi att du har ca 10-års arbetslivserfarenhet, varav minst 5 år i en liknande roll inom varumärkes- och marknadsanalys. Du finns troligen på en marknadsavdelning eller hos ett research-företag där du har arbetat utifrån ett brett perspektiv inom B2B och B2C/detaljhandel. Du har god vana av att sätta upp processer för analys, genomförande och uppföljning. Det är ett krav att du har god kännedom om byrå- och reklamvärlden och har erfarenhet av strategiutveckling, planering och uppföljning av kampanjer.

Du har en akademisk utbildning i marknadsföring eller motsvarande från IHM eller Berghs. Du talar svenska och engelska obehindrat.

Är det här du?
Vi söker dig som har god slutledningsförmåga, du är strategisk och analytisk med god insikt i vad som skapar en stark marknadsposition. Du har en känsla för affärer och kan enkelt sätta dig in i ett företags totala ambitioner, perspektiv och strategiska inriktning.

För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du har en ödmjuk approach, förmåga att samarbeta och skapa relationer. Du har en stark egen motor med viljan att inspirera din omgivning med dina kunskaper.

Om Preem
Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär här.

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Preem med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2017-08-13. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail eller post.

Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lena Skoog på ls@kimm.se eller 08-555 290 00. Vecka 27-31 tar vi en paus i processen för semesterledighet. Vi påbörjar urvalsarbetet efter den 13 augusti.

Fackliga kontaktpersoner hittar du här.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Sök rollen Senast 13 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Lena Skoog

Lena Skoog

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 13 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Almi söker contentansvarig

Vill du vara med och utveckla nya framtida tillväxtföretag? Brinner du för entreprenörskap och företagande? Vill du bli en del av ett nytänkande och innovativt team som ska utveckla Almis marknadsföring? Då är det här rollen för dig.

Stockholm Sista ansökningsdag: 13 augusti, 2017

Läs mer & ansök

Nytt

Marketing Communication Manager

Nu har du möjligheten att bli en del av Wellspect HealthCare´s nytänkande Marketing Communication avdelning. Vi letar efter dig som är en utmärkt projektledare och är van att driva marknads- och kommunikationsaktiviteter.

Göteborg Sista ansökningsdag: 24 juli, 2017

Läs mer & ansök