Digital Marketing Manager till Swedol

Stockholm Rekrytering

Har du erfarenhet av att driva marknadsföring för e-handel från strategi till utförande? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och bygga upp en helt ny roll som ansvarig för digital marknadsföring inom hela koncernen. Rollen innefattar allt från strategi till genomförande. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Apply for this job By 20 January, 2019

These are some of the benefits the employer offers

  • Flexibla arbetstider
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Vårt erbjudande till dig
Som Digital Marketing Manager kommer du ha en central roll i vårt e-handelsteam där ditt och vårt fokus är att växla upp vår e-handel och samtidigt nyttja styrkan i Swedols butiksnät. Vi är ett bolag med hög tillväxt och ambitioner att växa både organiskt och genom förvärv. Rollen är ny hos oss och du kommer få goda möjligheter att vara med och sätta din egen prägel på både rollen, arbetssätt och rutiner. Vi är ett svenskt bolag, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap och för dig som har det rätta drivet finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då e-handel är ett område som vi satsar på. Vi har en familjär stämning på kontoret som leds av våra värdeord Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Om rollen
Som Digital Marketing Manager hos oss på Swedol kommer ditt huvudfokus vara att driva Swedols digitala försäljning och öka tillväxten i vår e-handel i samarbete med marknadsavdelningen. Rollen innefattar allt från strategi till genomförande av aktiviteter i våra digitala och sociala kanaler där vi kommer lägga allt mer resurser på digitala aktiviteter gentemot våra kunder. Din kunskap behöver vi även internt för att kunna utveckla och utmana oss för att möta marknadens behov.

Du rapporterar till E-handelsansvarig och sitter på huvudkontoret i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att sätta den digitala marknadsstrategin och proaktivt ge förslag på aktiviteter utifrån våra målgruppers behov. 
  • Vara strategiskt och operativt ansvarig för vår aktivitet och närvaro i sociala medier, genom att till exempel sätta en contentkalender, Q&A och riktlinjer för övriga organisationen. 
  • Koordinera marknadsföringskampanjer med marknadsavdelningen för att säkerställa samordning mellan traditionell och digital marknadsföring.
  • Bygga upp, hantera och optimera kampanjer för display- och videoannonsering samt bidra i utformning och uppsättning av övrig digital marknadsföring.
  • Kravställa externa byråer gällande digital marknadsföring för att säkerställa god effekt, överblicka samarbetet och göra oss till en bättre beställare.

Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du har ca. 3-5 års erfarenhet av liknande roll från digital marknadsföring inom e-handel. Troligtvis har du arbetat på byråsidan eller på kundsidan och har kravställt byrå. Du har god erfarenhet av strategiskt och operativt arbete med sociala medier och att analysera utfall i ex. Google Analytics. Du har generell mycket god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och vet om, när och hur du kan använda dig av ex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation. Du har god kommersiell förståelse och talar och skriver svenska och engelska.

Vi sitter i öppet landskap och du kommer ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret, i Norge och med externa byråer. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande. 

Mer om Swedol
Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom bygg och anläggning, industri och verkstad, åkeri och transport, jord- och skogsbruk samt offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,1 miljarder kronor 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.
Läs gärna mer på: www.swedol.se

Vad händer nu?   
I denna rekrytering samarbetar Swedol med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell på sf@kimm.se eller Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson på ja@kimm.se . Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.ssenast 2019-01-20. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Apply for this job By 20 January, 2019

Contact me for more information

Sanna Fridell

Sanna Fridell

Rekryteringskonsult, Stockholm

Apply for this job!

We need your application by 20 January, 2019

Apply for this job

More available jobs

Social Media Manager till Hjärnfonden

Hjärnfonden växer och nu söker vi en Social Media Manager som vill ansvara för Hjärnfondens innehåll i sociala kanaler. Du är en nyfiken och engagerad person som vill vara delaktig i den pågående förändring som Hjärnfonden står inför. Här får du möjlighet att jobba med intressanta frågor som är viktiga, på riktigt!

Stockholm Application deadline: 23 January, 2019

Read more & apply

Digital Strateg Till Viva Media

Brinner du för kunden, håller dig uppdaterad inom den senaste utvecklingen och trenderna inom medievärlden? Då kanske du är Viva Medias nya Digital strateg i Uppsala.

Uppsala Application deadline: 30 January, 2019

Read more & apply

Marknads- och kommunikationsansvarig

-“Jag söker en medarbetare som kan kommunikation och marknadsföring och som vill göra Helsingborg till ett föredöme inom kollektivtrafiken”.

Ilir Cakolli, Arriva, Affärsområdeschef Syd

Skåne Application deadline: 3 February, 2019

Read more & apply

Project Leader Digital Sales & Marketing

Är du en kundfokuserad och relationsskapande person med erfarenhet av marknadsföring, digital försäljning och marknadsanalys? Just nu söker vi en Project Leader Digital Sales & Marketing med placering på Sveavägen i Stockholm.

Stockholm Application deadline: 2 February, 2019

Read more & apply