Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Brand & Content Manager – Edge

Nu söker vi en Brand & Content Mananger som är van att arbeta med en bred palett av content och som vill ansvara för hela produktionskedjan från planering, producering och publicering. Är du dessutom en person med digital spets och en stjärna i Hubspot? Då kanske du vill anta rollen på ett föräldravikariat hos Edge i Stockholm, start redan i mars 2021.

Edge söker en kollega som vill vara med och leda utvecklingen inom framtidens HR. På Edge handlar HR enbart om en sak, nämligen om människorna. Det finns flera anledningar till varför det är intressant, roligt och utmanande att arbeta hos oss. Det främsta är att vi alla på Edge är ett gäng nyfikna och engagerade medarbetare som står mitt i en tillväxtresa. I rollen som Brand & Content Manager kommer du skapa värde för oss genom att säkerhetsställa vår position och driva kundupplevelse i våra digitala kanaler. I rollen ingår en hel del produktion av olika slag, allt från att skapa content och publicera i digitala kanaler, skriva konverterande texter till att arbeta med bildhantering och projektleda webinar och rörlig produktion. Det här är en viktig och central roll i att stärka varumärket och stötta försäljningsprocessen för hela Edge. Du producerar både själv och i samarbete med andra för att få flödet att fungera, så att rätt innehåll kommer ut i rätt kanaler och med rätt ton. Du kommer arbeta extra nära Customer Success Manager, produktägare och Growth & Conversion Manager. I rollen rapporterar du till Head of Marketing and Sales. I dagsläget arbetar vi hemifrån men i vanliga tider sitter vi tillsammans med övriga bolag inom koncernen – Wise Group i nyrenoverade lokaler på Linnégatan, Östermalm i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Planerar, skapar samt publicerar innehåll i samtliga digitala kanaler.
  • Här testar du olika innehåll och följer upp aktiviteterna efter tydliga KPI:er.
  • Du arbetar främst i Hubspot, Wordpress, Episerver, & Adobe Creative Cloud.
  • Initierar, driver och samordnar marknadsplan samt aktiviteter kring din content.
  • Skapar konverteringsdrivna och SEO-anpassade texter utifrån syfte, målgrupp och kanal (t.ex. längre texter i form av artiklar, nyhetsbrev, till webb/landningssidor och texter för sociala media).
  • Projektleder produktion av rörligt material.
  • Koordinerar marknadsmaterial till externa partners och leverantörer.
  • Projektleder och administrerar våra webinar.

För att trivas i rollen är du en kommunikativ person som motiveras av att ta ansvar och arbeta proaktivt. Du älskar att arbeta med content i alla dess former och är en nyfiken person som håller sig uppdaterad på nya trender då utveckling är viktigt för dig. Du älskar att arbeta med text för olika målgrupper och har erfarenhet av att själv aktivt driva kommunikationsarbete och vet hur man attraherar kunden, sökmotorer och värdesätter optimering samt uppföljning. Utifrån uppsatta mål är du självgående med hög drivkraft och engagemang samt har en förmåga att få saker att hända. Du uppskattar att arbeta i team och har mycket god samarbetsförmåga och lätt för att skapa relationer. Du är van vid ett högt tempo och att självständigt driva aktiviteter från start till mål, och är öppen för att få och ge feedback. Vi ser gärna att du är van att arbeta i agila processer då vi alltid börjar dagen tillsammans vid scrum-tavlan.

Vi söker dig som har:

  • Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring från högskola eller t ex Berghs, Hyper Island eller IHM.
  • Minst 3 års erfarenhet från liknande roll, med fördel från en organisation som precis som oss arbetar med B2B, E-com och digitala produkter.
  • Är en skicklig skribent med erfarenhet av kommunikation till olika målgrupper och av att tänka utifrån kundens perspektiv och skapa innehåll för dem.
  • Erfarenhet av att skapa digitalt målgruppsanpassat innehåll för olika kanaler och syften, text som bild och kommunikation som ger effekt.
  • Erfarenhet av att planera, samordna, genomföra och följa upp aktiviteter eller projekt och arbeta efter KPI.er.
  • Goda kunskaper inom textproduktion och SEO utifrån ett innehållsperspektiv och av arbete i Wordpress eller annat CMS, Hubspot, Adobe Creative Cloud, Office-paketet, meriterande med CRM-erfarenhet

Det här är Edge – HR made easy
Människor idag lever i en klart digitaliserad värld och de flesta företag befinner sig i full transformation för att möta denna framtid. HR funktionen har aldrig varit viktigare än just nu där Edge’s smarta digitala produkter spelar en viktig roll på marknaden. Edge vill hjälpa till att skapa trygga och schyssta arbetsplatser. Arbetsplatser där ingen kan bli uppsagd hur som helst, där det finns en jämställd lönesättning och en klok rekryteringsplan. Med Edge:s produkter får arbetsgivare svar på alla frågor inom HR och rätt verktyg för att kunna skapa bättre medarbetarupplevelser. Edge erbjuder:

  • Smarta digitala HR-produkter och verktyg
  • Svar på alla frågor inom HR och arbetsrätt
  • Enkelt för kunder att köpa och komma igång
  • Möjlighet att prova gratis på utvalda produkter

Läs mer om Edge

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Vad händer nu? I denna rekrytering samarbetar Edge med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sabina Axelsson sa@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se senast 2021-02-07. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan redan idag!