Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Nordic Digital Marketing Manager till BlueStep Bank

Vill du leda och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Vill du leda och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Vi söker en Digital Marketing Manager som vill leda det digitala teamet och driva BlueSteps digitala närvaro framåt. I nära samarbete med lokala marknadschefer ansvarar du för våra budskap i digitala kanaler. Vidare är du ansvarig för hemsidan med användarvänlighet och konverteringsoptimering i fokus. En strategisk roll som kräver djupa kunskaper inom det digitala området och bra kännedom om hur olika digitala kanaler samverkar. Du förstår hur du utvecklar en användarvänlig webbsida med målet att nå fler kunder med hög kvalitet. Är du också väl bekant med att använda sociala medier som försäljningskanal och har full koll på SEM, SEO, display, PPC, CPA och programmatics då är du kanske den vi söker!

I rollen ansvarar du för:

  • Leda BlueSteps digitala marknadsteam bestående av 2 personer
  • Ansvara för webbutveckling, användarvänlighet och A/B-testning av samtliga webbplatser
  • Strategier för webb och digitala medier
  • Utveckling av innehåll samt att kravställa budskap utifrån övergripande koncept
  • Övergripande kundnöjdhet och att konverteringsgrad på samtliga webbplatser
  • Samarbete med externa byråer vilket inkluderar upphandling och förhandling
  • En nära dialog med marknadscheferna i Sverige och Norge, IT och Analys
  • Löpande projektledning

Mer om dig
Som person är du ansvarstagande, självgående och strukturerad men flexibel i ditt sätt att agera. Vidare ser vi att du är proaktiv och håller dig uppdaterad på digitala trender, du brinner för digital marknadsföring och sprider gärna din kunskap internt.

Du har 3-4 års erfarenhet av digital marknadsföring på strategisk, taktisk och operativ nivå med resultatansvar och en relevant akademisk utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller kommunikation eller motsvarande. Det är meriterande om du har kännedom om den norska marknaden och har erfarenhet av att leda ett digitalt team.

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm och du rapporterar till CMO.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet där din kunskap och ditt intresse för digitala medier kommer få en stor påverkan på företagets framgång. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Om BlueStep Bank

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.

BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Marknadsavdelningen på BlueStep ansvarar övergripande för att driva kännedom och stärka varumärket samt driva inflödet av potentiella bolånetagare. Vidare ansvarar marknadsavdelningen för att kontinuerligt utvärdera och förbättra existerande kanaler men även att initiera nya. Läs gärna mer på: www.bluestep.se 

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar BlueStep med KIMM. Vi ser framemot din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 28 maj. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail eller post.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lena Skoog ls@kimm.se eller 08-555 29 00.

Varmt välkommen med din ansökan!