Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Campaign Manager till Svenska Dagbladet

Som Campaign Manager kommer du att utveckla och driva försäljningen av SvD:s viktiga printprodukter samt aktivering av kunderna.

Till SvD söker vi dig som är bra med både ord och siffror! Som Campaign Manager skapar du resultat genom att skaffa data, använda den för att rikta kampanjer till utvalda målgrupper och analysera framgången av dessa. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via KIMM. Anställningen inleds hos KIMM men beräknas att gå över till SvD inom ett par månader. Start är omgående och placering är i SvD:s trevliga lokaler i Schibstedhuset i centrala Stockholm.

Dina arbetsuppgifter
Som Campaign Manager kommer du att utveckla och driva försäljningen av SvD:s viktiga printprodukter samt aktivering av kunderna. Aktiviteterna genomförs främst i digitala kanaler som t ex Facebook, Schibsteds sajter men också i tryckta enheter eller genom vår Telemarketingavdelning.

Som Campaign Manager ansvarar du för planering, genomförande och utvärdering av SvD:s sälj- och aktiveringskampanjer gällande printprenumerationer. Ditt ansvar är att produktionsleda och optimera kampanjerna löpande för bästa möjliga resultat, samt att hålla uppe trycket i ad hoc kampanjer, säsongskampanjer och löpande kampanjförsäljning samt retentionkampanjer.

Du kommer att jobba nära Försäljningschef, Sales Operations manager och andra Campaign Managers på SvD. Du rapporterar till SvD:s Försäljningschef. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ta fram kampanjplaner tillsammans med Försäljningschef och Sales Operations Manager
  • Genomföra kampanjer i externa och interna säljkanaler, både riktade och breda, med syfte att nå sälj- och budgetmål.
  • Hantera implementering, spårning och mätning av marknadsföringskampanjer.
  • Optimera SvD’s B2C-kampanjer i externa digitala kanaler, särskilt Schibsteds nätverk inklusive retargeting, extended audience, sociala medier, e-post etc.
  • Ta fram mallar och innehåll i digital annonsering (form, copy, bild), skapa innehåll med AD
  • Koordinera externa inköp av kampanjer, copy och bilder etc till säljkampanjerna
  • Kostnadsuppföljning och kontinuerlig utvärdering av samarbetspartners och arbetssätt och regelbundet mäta av avkastningen på kampanjer.
  • Kravställare, beställare och testare av landningssidor och köpflöden.
  • Vara ansvarig för kundkommunikation mot våra printkunder enligt uppsatta mål.
  • Kravställare av digital produktion gentemot externa producenter och se till att SvD:s varumärke följs.

Om dig
Du är van vid att utvärdera och mäta resultat och nyckeltal och sporras av att skapa så optimerade och effektiva kampanjer som möjligt. Du har ca 2-5 års relevant arbetslivserfarenhet samt utbildning inom marknadsföring och/eller ekonomi. Kunskap om målgruppsanalys, mätning, uppföljning och optimering i digitala kanaler är ett krav, likaså erfarenhet från projektledning/produktionsledning. Du har god digital kunskap inom CMS, SEM, SEO, social media och programmatic.

Som person är du kreativ, formstark, strukturerad och driven och du har en mycket god samarbetsförmåga. Du har förmåga att dra slutsatser, ge rekommendationer och ingripa om aktiviteter inte når målen.

Om Svenska Dagbladet
Svenska Dagbladet är en riksspridd kvalitetsmorgontidning med inriktning på bevakning av särskilt: Opinion, Nyheter, Näringsliv och Kultur. Tidningen grundades 1884. I dag finns vi i alla digitala kanaler och ger ut en daglig papperstidning. Svenska Dagbladet har sammanlagt 2,3 miljoner läsare i veckan, i tidningen och digitalt. SvD har en rad välkända och uppskattade journalister. SvD ingår i den norska mediekoncernen Schibsted som har verksamheter i 42 länder. SvD:s förändringsarbete med en tydlig målgruppsstrategi och marknadsfokus har varit framgångsrikt och vi ökar i räckvidd totalt sett, mycket tack vare vår starka position i alla kanalerna. För mer info, https://kundservice.svd.se/omsvd/

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Anders Norrman, an@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kommer troligtvis att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig! 

Förmåner: Friskvård, Kollektivavtal