Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Content & Social media Manager till BlueStep Bank

Vi söker dig som är social media- och contentspecialist och vill ansvara för BlueStep Banks innehåll i digitala kanaler. Du är en social-media-entusiast med mycket hög digital kompetens och dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt skapa content.

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och satsar på att bygga upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och bygga och utveckla BlueSteps digitala kanaler och varumärke och bli en del i vårt nya team? För rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!

Vi söker dig som är social media- och contentspecialist och vill ansvara för BlueStep Banks innehåll i digitala kanaler. Du är en social-media-entusiast med mycket hög digital kompetens och dokumenterad erfarenhet av att framgångsrikt skapa content.

Du förstår hur sociala medier och storytelling kan användas för att stärka företagets marknadskommunikation, varumärkesarbete och övergripande affärsmål. Du har ett kommersiellt tänk och är van att följa upp, AB-testa, konverteringsoptimera och analysera aktiviteter och kampanjer i digitala kanaler för att uppnå bästa resultat för verksamheten. Du förväntas ha ett proaktivt arbetssätt, ett genuint intresse och superkoll på digitala trender.

Rollen är operativ, men tillsammans med övriga teamet driver du arbetet med kanal och innehållsstrategi. Det är du som tar fram contentplanen och planerar, skriver och publicerar innehåll i sociala medier och på våra webbsajter.

Din bakgrund & kompetenser

  • Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom Medie- och Kommunikationsvetenskap, journalistik eller inom digital marknadsföring från Hyper Island, Berghs eller liknande
  • Mycket god skribent med minst tre års erfarenhet av contentproduktion för sociala medier, digitala kampanjer, webb och intranät.
  • Van vid att självständigt driva processen att hitta relevanta nyheter och innehåll att publicera i företagets olika kanaler och driva redaktionsråd
  • Goda kunskaper i SEO och analysverktyg som Google Analytics
  • Erfarenhet från webbpublicering/CMS-verktyg som t.ex. EpiServer
  • Kan göra enklare bildhantering i Photoshop och skapa film för digitala kanaler
  • Det är meriterande om du sedan tidigare förstår hur de legala delarna påverka kommunikationsarbetet på t.ex. en bank

Vi tror att du minst 3 års arbetslivserfarenhet och att du är en driven kundfokuserad person som har viljan och förmågan att få saker att hända. För att passa in på BlueStep har du en utåtriktad och positiv personlighet. Du är ambitiös, strukturerad och noggrann, du trivs med att arbeta självständigt, men även i team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig mycket bra på svenska och engelska, både i tal och skrift.

BlueSteps härliga gäng sitter i fina lokaler på Sveavägen i Stockholm. Du arbetar i ett tight digitalteam och rapporterar till Head of Digital Marketing Nordics.

Erbjudande
På BlueStep får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalism där din kunskap och ditt intresse för digitala medier kommer att påverka företagets framgång. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns det som sagt möjlighet till en riktigt spännande karriär!

BlueStep är i en spännande fas där den nya ägaren (EQT) satsar stort och ser den digitala marknadsföringen som en viktig kanal för sin tillväxt. Du kommer till ett företag där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang.

Om BlueStep
BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som t.ex. vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning t.ex. p.g.a. vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.

BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Marknadsavdelningen på BlueStep ansvarar övergripande för att driva kännedom och stärka varumärket samt driva inflödet av potentiella bolånetagare. Vidare ansvarar marknadsavdelningen för att kontinuerligt utvärdera och förbättra existerande kanaler men även att initiera nya. Läs gärna mer på: www.bluestep.se 

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar BlueStep med KIMM. Vi ser framemot din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se. Vi har inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. Vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 3 december. Vi önskar en snabb tillsättning och gör löpande urval under ansökningstiden.

Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lena Skoog ls@kimm.se eller 073-5216557.

Varmt välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Lunchförmåner, Personalrabatt, Privat sjukförsäkring