Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Marketing Manager till Digpro

Har du erfarenhet av att jobba brett med marknadskommunikation med fokus på B2B? Lockas du av tanken att agera i ett tillväxtbolag? Har du förmåga att driva förändring, ta fram strategier, tydliggöra arbetssätt och utmana processer? Då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Erbjudande

Vi erbjuder dig en spännande möjlighet att gå in i en helt ny roll som Marketing Manager. Digpro är ett bolag som befinner sig i tillväxt och är nu redo för att ta ett nästa kliv gällande såväl internationell expansion som utveckling inom det digitala området. För att lyckas med detta behöver vi en Marketing Manager som kan ta ett helhetsansvar för vår marknadsföringsfunktion på såväl den svenska marknaden som internationellt.

Om Digpro

Digpro är ett programvarubolag som utvecklar kartbaserade verksamhetssystem till kunder inom energi, miljö, telekom och kommunal förvaltning. Idag är Digpro marknadsledande i Skandinavien och har påbörjat en internationell lansering av sina produkter. Läs gärna mer på: www.digpro.com

Om rollen

Rollen som Marketing Manager är omväxlande har såväl bredd som spets och spänner mellan alltifrån att arbeta hands-on till varumärkesutveckling på en mer strategisk nivå. Fokus i rollen blir att vässa, optimera och effektivisera kommunikationen samt öka marknadsnärvaron på våra internationella marknader. Stor vikt ligger vid att bygga och utveckla men också implementera, förankra och följa upp. Rollen är placerad på huvudkontoret i Stockholm, ingår i ledningsgruppen och har budget- och personalansvar.

Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis:

  • Ansvar för att bygga upp marknadsfunktionen och utveckla koncernens marknadsföringsplan
  • Vara ledande i arbetet med att utveckla Digpros framtida marknadsföringsstrategi
  • Skapa ett tydligt flöde och integrerat arbetssätt mellan sälj och marknad
  • Ta fram och implementera nyckeltal samt mäta och följa upp resultat
  • Planera, prioritera och genomföra marknads- och kommunikationsaktiviteter
  • Planera, producera och följa upp innehåll
  • Lokalanpassa säljmaterial, presentationer, produktblad, kommunikations- och marknadsföringsmaterial

Vi söker dig som har

  • Erfarenhet av att jobba brett med marknadskommunikation med fokus på B2B.
  • Ledarerfarenhet samt erfarenhet från ledningsgrupp
  • Erfarenhet av att jobba mot olika marknader (nationellt och internationellt)
  • Erfaren projektledare som är van att driva projekt med fokus på förändring och utveckling
  • Erfarenhet av, och vilja att arbeta i en bred roll med både operativt och strategiskt fokus
  • Van att arbeta korsfunktionellt i en snabbfotad och entreprenöriell miljö (exempelvis tillväxtbolag/start up)
  • Ett digitalt arbetssätt samt god kunskap och kännedom om olika typer av kommunikationskanaler och marknadsföringsverktyg

Om dig

För att du ska lyckas i rollen lyckas i rollen har du förmåga att skapa ett integrerat arbetssätt mellan marknad och sälj. Du har också förmåga att driva förändring, ta fram strategier, planer, tydliggöra arbetssätt och utmana processer. För att vi ska trivas kan du kombinera lyhördhet med tydlighet och du förstår vad som krävs för att agera i ett tillväxtbolag.

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

I den här rekryteringen samarbetar Digpro med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan via www.kimm.se senast 2018-08-05. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, under vecka 31. Vid frågor om rollen eller processen kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius via mejl cw@kimm.se.

Glad sommar!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Karriärmöjligheter