Kommunikatör internkommunikation

Appointed

Stockholm Rekrytering

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

These are some of the benefits the employer offers

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Som Kommunikatör på Arriva har du ansvar för kommunikationsinsatser både internt och externt. Din uppgift är att skapa, bidra och påverka i en organisation där allt går i en svindlande hastighet och förändringsresan är ständigt pågående. Allt du gör handlar ytterst om att bygga och stärka Arrivas varumärke, främst internt, dels externt, Arriva ska vara tydligt och intressant för landets alla trafikhuvudmän. Alla som arbetar på Arriva ska känna till och leva efter våra grundvärderingar och dessutom känna glädjen och stoltheten i att vara medarbetare i en dynamisk och levande organisation.

Du tillhör vår centrala kommunikationsenhet som idag består av fem personer och du rapporterar till vår kommunikationschef. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Liljeholmen men i september flyttar vi till helt nya lokaler i Sickla/Hammarby Sjöstad. Du behöver kunna tillträda denna tjänst senast juni 2020.

Arriva är en stor och viktig operatör som deltar mycket påtagligt i de största infrastruktursatsningarna i Sverige sen 60-talet. Förändringstakten är snabb och Arriva har en ledande position. Det öppna och kreativa klimatet har gjort det möjligt att skapa innovationer som påtagligt förbättrar kollektivtrafiken och som därmed uppskattas av trafikhuvudmännen och av resenärerna.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Huvudansvarig för löpande intern kommunikation. Det innebär att självständigt skapa innehåll och att publicera det i våra interna kanaler
  • Producera nyhetsbrev som skickas med lönespecifikation
  • Systemansvarig för extern och intern web, våra interna informationsskärmar, bildbank och nyhetsrum
  • Bistå och vara kunskapskälla till organisationen i kommunikativa frågor
  • Projektleda och delta i kommunikationsprojekt inom Arriva, tex flytt till nytt kontor
  • Stötta de andra i gruppen gällande vanligt förekommande arbetsuppgifter på en kommunikationsavdelning
  • Delta i företagets pressjour
  • Vara delaktig i framtagandet av ny teknik för internkommunikation

Vem är du?
Du har tidigare arbetat självständigt med internkommunikation inom en större organisation. Du är en van projektledare, känner dig trygg med att arbeta med text och bild samt att arbeta med film. Du har ett stort intresse för omvärldsbevakning, nya trender inom kommunikation och arbetar proaktivt med att testa nya kommunikationsvägar.

Du har en eftergymnasial utbildning inom och kommunikation samt några års erfarenhet av att själv skapa innehåll främst för digitala kanaler. Du är van att skapa effektiv kommunikation och är den andra söker råd och stöd från när det gäller kommunikationsfrågor och du är den som kollegorna vänder sig till att få korrektur på sina texter. Du har kanske en journalistisk ådra och är van att internt hitta, identifiera och publicera intressant content.

Du har goda kunskaper i MS Office 365, webbpublicering samt bildhantering, tex InDesign och Photoshop. Du får gärna ha erfarenhet av intranät i Sharepoint, och är inte rädd för att axla rollen som systemansvarig. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Om Arriva

Arriva är en av Europas ledande operatörer inom kollektivtrafiken. I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka.

Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.

Våra värderingar

Att få fler att åka kollektivt och att då leverera en komfortabel kundupplevelse är det som varje dag motiverar och leder oss. Som styrmedel och riktlinjer har hela koncernen formulerat ett antal grundläggande synsätt. Arrivas verksamhet vilar på fyra värderingar som är stöd för alla våra beslut.

·       One Arriva.

·       Great customer exprience.

·       Doing the right thing.

·       Thinking beyond.

Läs mer här: www.arriva.se

Hoppas att du vill vara med på vår resa!

Nu händer det här

I denna rekrytering samarbetade Arriva med KIMM. Önskar du mer information eller har behov av att rekrytera till en liknande roll, kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Clavering mc@kimm.se

Here is Arriva

Liljeholmsstranden 5, 1 tr, Stockholm

More filled positions

Appointed

Copywriter till konsultuppdrag

Vet du hur man fångar någon på 3 ord? Vill du bli en del av ett härligt produktionsteam hos en byrå i centrala Stockholm? Vi söker dig som är duktig på att engagera genom dina texter och som är van att arbeta med texter för samtliga digitala kanaler. Om du tycker det låter som ett kul uppdrag och är tillgänglig omgående – då tycker vi att du ska skicka in din ansökan idag! Vi söker konsulter både på heltid och deltid.

Stockholm Share with a friend

Read more

Appointed

Social Media Manager

POC offers a fun and creative environment within snow sports and cycling. As a Social Media Manager, you will be responsible for a clear and consistent POC experience in all communication activities across social and community channels. Based in the head office in Stockholm you’ll be part of the marketing team and report to Brand Manager. Welcome!

Stockholm Share with a friend

Read more

Appointed

Content Writer

Är du en fena på att skapa vassa texter och annat målgruppsanpassat innehåll till såväl externa som interna kanaler? Brinner du för att ta fram relevant content? Då kan vi erbjuda ett stimulerande och omväxlande arbete på Fastighetsbyråns fina huvudkontor mitt i Stockholms city.

Share with a friend

Read more

Appointed

Innehållsproducent till Hydac (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler samt van att ansvara för koordination och logistik kring större event? Då kan rollen som Innehållsproducent till Hycac vara ditt nästa uppdrag! Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Share with a friend

Read more