Digital acquisition specialist till BlueStep Bank

Stockholm Rekrytering

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Sök rollen Senast 12 augusti, 2017

Vi söker en Acquistion Specialist som kan ansvara för vår digitala närvaro i en operativ och taktisk roll. Du hanterar marknadsföring och kampanjer över digitala kanaler med fokus på webb, sök och sociala medier. Du arbetar löpande med utveckling, utvärdering och optimering.

Bland annat kommer du att:

  • Verka för att öka konvertering via digitala kanaler
  • Ansvara för att genomföra, optimera och analysera medieköp
  • Dagligen kampanjoptimera samtliga digitala kampanjer
  • AB-testa och utvärdera kanaler, funktioner, format och budskap och arbeta nära vår grafiska designer gällande utformning av material
  • Utveckla och underhålla relationer med medieutgivare och tredjepartplattformar så som Google Adwords
  • Driva och utveckla BlueSteps programmatiska köp


Vem är du? 
Som person är du ansvarstagande, självgående och strukturerad och flexibel i ditt sätt att agera. Vidare ser vi att du är analytisk samtidigt som du är proaktiv och riktigt ”digitally savvy”. Du är van att arbeta självständigt, men även i team vilket ställer krav på god samarbetsförmåga.

Du har 2-3 års arbetslivserfarenhet och jobbar kanske på en mediebyrå med digitala medier på taktisk och operativ nivå. Vi tror att du har relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, marknadsföring, kommunikation eller motsvarande.

Tjänsten är placerad centralt i Stockholm och du rapporterar till Digital Marketing Manager.

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är kanske BlueStep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet där din kunskap och ditt intresse för digitala medier kommer att påverka företagets framgång. Vi premierar nytänkande och för rätt person finns möjlighet till en riktigt spännande karriär!  

Om BlueStep 

BlueStep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna där BlueStep syftar till att hjälpa människor under den period som de av olika anledningar inte kan få lån av sin traditionella bank. Orsaken till att den traditionella banken säger nej kan vara att du inte har en fast anställningsform utan att du jobbar som tex vikarie eller projektanställd. Andra orsaker kan vara att du är egen företagare eller att du har fått en betalningsanmärkning tex p g a vårdnadstvist efter en skilsmässa eller glömd TV-avgift. Sedan starten 2005 har vi hjälp tiotusentals människor med lån genom att fokusera på individers framtida betalningsmöjligheter istället för historiska problem.

BlueStep Bank har funnits i Sverige sen 2005 och erbjuder främst bolån men även privatlån och sparkonton. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är 200 anställda, varav 150 i Stockholm. Vi är ett multikulturellt företag och har bland vår personal en stor variation när det kommer till ursprung och bakgrund, vi har räknat till 26 olika nationaliteter inom bolaget. Vi har kontor i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Marknadsavdelningen på BlueStep ansvarar övergripande för att driva kännedom och stärka varumärket samt driva inflödet av potentiella bolånetagare. Vidare ansvarar marknadsavdelningen för att kontinuerligt utvärdera och förbättra existerande kanaler men även att initiera nya. Läs gärna mer på: www.bluestep.se 

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar BlueStep med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2017-08-13. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail eller post.

Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lena Skoog på ls@kimm.se eller 08-555 290 00. Vecka 27-31 tar vi en paus i processen för semesterledighet. Vi påbörjar urvalsarbetet efter den 13 augusti.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 12 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sanna Fridell

Sanna Fridell

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 12 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb