Boxer söker en Digital Sales manager

Stockholm Rekrytering

Vill du arbeta i en bransch i en stark förändringsresa, där kundernas krav och förväntningar ständigt ändras? Då tror vi du skulle trivas hos oss på Boxer. 

Sök rollen Senast 13 augusti, 2017

Boxer TV-Access AB (Boxer) är en av Sveriges största tv- och bredbandsleverantörer. Vi har cirka 500 000 abonnenter inom TV, bredband och telefoni. Vår TV-lösning bygger på marknätet och internet, medan våra bredbands- och telefonitjänster levereras genom öppna fibernät. Boxer är en del av Com Hem Group. Vill du arbeta i en bransch i en stark förändringsresa, där kundernas krav och förväntningar ständigt ändras? Då tror vi du skulle trivas hos oss på Boxer. Vi vill leverera enkla och relevanta tv-, bredbands- och telefonilösningar. Och vi vill vara bäst på att göra det. Vi tror att vårt intresse för svenskarnas medievanor är en nyckel till vår fortsatta framgång. Att ständigt sträva efter en bra kundupplevelse är något som i ordets rätta bemärkelse genomsyrar vår verksamhet och vårt dagliga arbete.

Till Boxers digitala avdelning söker vi nu en Digital Sales manager. Rollen är placerat på huvudkontoret på Kungsholmen. Tjänsten är ett vikariat med start i augusti och sträcker sig åtminstone till oktober 2018.

Om jobbet
Som Digital Sales manager blir du en nyckelperson på Boxers digitala avdelning. I rollen ansvarar du för den digitala försäljningsbudgeten och fokus ligger på att operativt driva nyförsäljning, mer- och uppförsäljning. Tillsammans med dina kollegor bär du det operativa ansvaret för all försäljning, marknadsföring samt innehåll i digitala kanaler och den digitala kundupplevelsen.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Driva relevant trafik till Boxers digitala plattformar samt arbete med att driva försäljningen från externa portaler.
  • Ansvara för den digitala försäljningen på boxer.se samt genom våra portaler. En del av arbetet innebär också att uppdatera information med erbjudanden och priser i de externa portalerna.
  • Arbeta nära avdelningens konverteringsexpert och innehållsansvarig samt övriga teamet med att optimera den digitala försäljningen.
  • Ta fram försäljningsrapporter och identifiera potentiella nya möjligheter.
  • Öka försäljningen och intaget av nya kunder från köpta och ägda kanaler

Din profil   
Du har minst 3 års erfarenhet av att jobba med försäljning ”hands-on” i digitala kanaler och är van att driva trafik, självklart med försäljningen i fokus. Du har en relevant utbildning och det är meriterande om du tidigare arbetat inom telecom- eller bredbandsbranschen. För att trivas i rollen är du en resultatorienterad teamplayer som är van vid, samt trivs med att arbeta mot uppsatta mål. Du har en prestigelös personlighet med ett starkt eget driv. Som person tycker du om att ha ansvar och samarbeta i grupp. För att lyckas hos oss är du resultat- och målinriktad och har en positiv personlighet med ett genuint intresse för försäljning och webb. Du tycker om siffror och förstår den nya tekniken och medielandskapet.  Du är en van beställare, såväl mot intern personal så som mot externa leverantörer. Du är positiv, utåtriktad och ser möjligheter där andra ser problem.

Vi erbjuder

Ett fartfyllt och spännande företag med ett starkt varumärke som har kunden i fokus. Du ingår i en framåtlutad miljö i en spännande bransch där det sker stora förändringar. Du sitter tillsammans med drivna, engagerade och generösa kollegor i nyrenoverade lokaler på Kungsholmen i Stockholm.

Mer om tjänsten
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Paola Banegas på pb@kimm.se. Ansökningar tas inte emot via e-mail utan endast via kimm.se/ledigatjanster. Urval görs löpande varför vi önskar din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt men absolut senast 14 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 13 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Olivia Rehn

Olivia Rehn

Rekryteringskonsult, Stockholm (föräldraledig)

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 13 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital acquisition specialist till BlueStep Bank

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2017

Läs mer & ansök