Almi söker contentansvarig

Stockholm Rekrytering

Vill du vara med och utveckla nya framtida tillväxtföretag? Brinner du för entreprenörskap och företagande? Vill du bli en del av ett nytänkande och innovativt team som ska utveckla Almis marknadsföring? Då är det här rollen för dig.

Sök rollen Senast 13 augusti, 2017

Rollen

Almi har haft en avgörande roll för ett stort antal svenska företags framgång och tillväxt. Nu tar vi nästa steg i vår egen utveckling för att ännu fler företag ska kunna utvecklas och växa.

Almi ska utveckla enheten för marknadsföring. För oss är det viktigt att nå ut till alla företag med tillväxtpotential och att företagen förstår och attraheras av det värde som Almi kan tillföra under tillväxtresan. Som contentansvarig får du en mycket viktig roll i detta arbete. Vi vill skapa innehåll som tillför ett värde till företag och som gör att man återkommande söker sig till våra kanaler.

Det här är en ny roll där du får ett övergripande ansvar för Almis innehåll i digitala kanaler. Du blir vår redaktör som självständigt planerar och tar fram material som driver rätt trafik till Almi och som stärker vårt varumärke. Det gäller framför allt text material men även film. Arbetet innebär att både producera eget material och att sammanställa innehåll som är internt, beställt av leverantörer eller inhämtat på annat sätt. Du blir också delaktig att i att producera material för pr-kampanjer och digitala kampanjer.

Vidare kommer du att vara delaktig i utvecklingen av rutiner för att nå ut med innehållet på ett så effektiv sätt som möjligt. För att göra detta framgångsrikt samarbetar du med våra regionala bolag och du har stöd av duktiga medarbetare på marknads- och kommunikationsavdelningen.

Digital kompetens och erfarenhet är viktig och du har bra koll på utvecklingen inom området. Du förstår hur innehåll anpassas för att fungera optimalt i digitala kanaler.

Du ingår i marknads- och kommunikationsavdelningen som består av 5 medarbetare plus kundtjänst med ytterligare 5 medarbetare. Du rapporterar till Marknadsdirektören.

Att arbeta på Almi

På Almi har alla ett starkt gemensamt intresse – vi vill se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos oss ska du stimuleras av att arbeta för andra människors framgång och hållbart företagande. Vi söker medarbetare som är utåtriktade, tänker affärsmässigt och har ett stort engagemang för företagande. Miljön är dynamisk och ger möjlighet till personlig utveckling.

Almi befinner sig i ett spännande utvecklingsskede. Det är en innovativ och nytänkande miljö. Drivkraften är att optimera resurserna för att skapa tillväxt i företag. Avdelningen marknad och kommunikation kommer att ha en mycket viktig roll i Almis fortsatta utvecklingsarbete.

På Almi är kompetensnivån hög och samhällsengagemanget en viktig drivkraft. Vi ligger i framkant gällande mångfaldsarbete, det gäller både i arbetet med ut mot företagen och i den interna verksamheten.  Almi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och vi tror på att våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar vår verksamhet. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Vem är du?

Du gillar att tänka nytt och lockas av möjligheten att få vara med och bygga något från grunden. För att lyckas bör du vara strukturerad och självständigt kunna planera arbetet. Du gillar sociala sammanhang och vill verka i en miljö med mycket kontakter både internt och externt.

Du är en duktig skribent med några års erfarenhet av att producera material under liknande former. Vi tror att du beskriver dig som engagerad, ansvarstagande, relationsbyggande och kommunikativ. Vidare har du en eftergymnasialutbildning inom journalistik eller motsvarande. Program som du behärskar är Apsis, Episerver och du har erfarenhet av att arbeta med content på sociala medier. Vi ser det som meriterande om du har kunskap i Adobe CS.

Om Almi

Almi investerar i framtida tillväxt. Vi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius på cw@kimm.se. Vi ser fram mot att få din ansökan med CV & personligt brev via www.kimm.se senast den 13 augusti 2017. Urval och intervjuer påbörjas efter vecka 32. 

Sök rollen Senast 13 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Camilla Waernelius

Camilla Waernelius

Senior Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 13 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital acquisition specialist till BlueStep Bank

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2017

Läs mer & ansök