Marknadsavdelningen på Com Hem söker projektledare till företagssidan

Stockholm Konsultuppdrag

Är du en kommunikatör med erfarenhet av kundkommunikation och CRM? Är du en skicklig skribent och trivs med att driva dina arbetsuppgifter självständigt?

Sök rollen Senast 8 augusti, 2017

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Till Com Hem söker vi en projektledare med erfarenhet av kundkommunikation till företagssidan. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid till sista december 2017 och med start i början på augusti.

Ditt uppdrag

Marknadsavdelningen på Com Hem växer och behöver förstärkning. Vi söker därför en van projektledare som operativt kan planera och driva kommunikationsprojekt samt CRM arbete, främst riktat till våra företagskunder. Du kommer att tillhöra ett engagerat team på 5 personer som jobbar med den direkta kommunikationen och marknadsföringen till Com Hems kunder.

  • Planering och implementering av processer och strukturer för kors-  och uppsäljsaktiviteter tillsammans med den kommersiella avdelningen.
  • Produktion av säljdrivande kommunikation i främst digitala kanaler.
  • Produktion av nyhetsbrev.
  • Ansvar för fakturakommunikation och andra kundkommunikationsprojekt.

Din bakgrund

Vi tror att du har en bakgrund inom 1-2-1 marknadsföring och är van vid att producera och beställa kommunikation som når fram till mottagaren. Du är en skicklig skribent som är van att justera och formulera texter för olika målgrupper och ändamål. Du har även en bra känsla för färg och form, och klarar av enklare bildbehandling i Photoshop. Du producerar utan problem EDR och nyhetsbrev utifrån givna mallar. I arbetsuppgifterna ingår löpande byråkontakter samt övriga leverantörskontakter.

Du kommer att driva dina arbetsuppgifter självständigt och därför behöver du ha förmågan att arbeta strukturerat med flera olika arbetsuppgifter parallellt. Tidsramarna är ibland korta så snabbhet och effektivitet är egenskaper som behövs för att lyckas i rollen. Vi arbetar direkt i Adobe som är vårt CRM-system och vi ser gärna att du har erfarenhet av systemet.  

Du har högskola eller universitetsutbildning inom ekonomi och marknadsföring alternativt utbildning från RMI Berghs eller motsvarande. Du är en utåtriktad och självgående projektledare gärna med vana från B2B. Du har god insikt i vilka aktiviteter och prioriteringar som krävs för att skapa resultat samtidigt som du är van att arbeta kostnadseffektivt. Du har minst 3 års erfarenhet från en marknadsavdelning och/eller byrå med erfarenhet av att producera texter. Som person är du social och flexibel med bra känsla för språk, färg och form. Du hanterar det svenska och engelska språket mycket väl i såväl tal som skrift.

Vi ser det som självklart att du är intresserad av och nyfiken på vår affär och vill bidra till att utveckla den. Med många kontaktytor både internt och externt är det även viktigt att du är lyhörd och har lätt för att skapa goda relationer. Våra värderingar Personlig, Pålitlig och På ligger till grund för allt vi gör och tillsammans arbetar vi för Sveriges nöjdaste kunder.

När du blir en av oss

Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Jag som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Paola Banegas, pb@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 8 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Paola Banegas

Paola Banegas

Konsultchef, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 8 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital acquisition specialist till BlueStep Bank

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2017

Läs mer & ansök