Digital Projektledare till Friends

Stockholm Rekrytering

Är du en marknadsorienterad, resultatinriktad och analytisk person med intresse och kunskap inom digitala kanaler, lösningar och uppföljning? Vill du vara med och utveckla området privatinsamling? Då kanske du är den person vi söker!

Sök rollen Senast 14 augusti, 2017

Friends mål är att inget barn ska utsättas för mobbning och diskriminering. Vår vision är ett samhälle där barn och ungdomar växer upp i trygghet och jämlikhet. Friends arbetar långsiktigt genom utbildning, rådgivning och opinionsbildning för att öka kunskap och engagemang hos vuxna och barn med fokus att stoppa mobbing. Vi drivs helt utan statliga bidrag vilket innebär att stödet från privatpersoner och företag är avgörande för att Friends arbete ska leva vidare. Nu har vi fokus på att ta privatinsamling till en högre nivå och söker en ny kollega till vår insamlingsavdelning!

Rollen

Som Digital Projektledare har du helhetsansvar för att utveckla, strukturera och administrera vår databas och betallösningar. Rollen har ett budgetansvar för tekniska lösningar och annonsering i digitala kanaler, samt samarbete med och viss arbetsledning av en administratör. I din roll ansvarar du för konvertering såväl som insikt och analys om våra befintliga så väl som potentiella givare. Området privat insamling är prioriterat så det finns goda förutsättningar till utvecklingsmöjligheter på sikt. Du arbetar på Friends huvudkontor i Solna i Stockholm. Du har ett nära samarbete med övriga kollegor och externa leverantörer samt rapporterar till Insamlingschefen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Stötta kampanjprojektledaren med bl.a. analys och uppföljning vid större kampanjer som innefattar digitala enheter.
  • Planera, genomföra och följa upp renodlade digitala kampanjer.
  • Hantera och utveckla tekniska flöden så väl som givares/målgruppens flöden (besök, klick, konvertering etc.).
  • Ansvar för att tydliggöra och utveckla givar/kund-resan med fokus på livslängd, lojalisering etc.
  • Ansvar för digitala betallösningar och dess leverantörer.
  • Ansvar för underhåll och utveckling av givardatabasen.
  • Ansvara för utveckling av gåvoshop.
  • Dataskyddsansvarig (PuL) på insamlingsavdelningen.
  • Ansvarig för egna samt externa digitala plattformar. 

Om dig

För att lyckas i rollen har du ett analytiskt och proaktivt arbetssätt. Du ser helheten så väl som de viktiga detaljerna och lägger fokus på både kvalitet och resultat. Givetvis delar du vår vision om ett tryggt och jämlikt samhälle för barn och unga.

Kompetenskrav

  • Minst 2 års erfarenhet av digital marknadsföring och projektledning.
  • Efarenhet av att arbeta i CRM och givarsystem (med fördel KomMed).
  • Erfarenhet av arbete och uppföljning i Google Analytics.
  • Tidigare erfarenhet från en liknande roll på en insamlingsavdelning är starkt meriterande.
  • Relevant utbildning från exempelvis Berghs eller Hyper Island alternativt en relevant högskole-/universitetsutbildning.
  • Erfarenhet av att vara kravställare och beställare.
  • Erfarenhet av marknads- och målgruppsanalys samt segmentering och individanpassning av kommunikation för att öka engagemang och respons.
  • Det är meriterande om du har kompetens inom eller erfarenhet av att arbeta med barnrättsfrågor.
  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och gärna i engelska.

Mer om Friends

Friends är en värdedriven organisation som grundades för 20 år sedan. Friends har ett så kallat 90-konto tilldelat av Svensk insamlingskontroll och är medlemmar inom FRII. Som stiftelse är Friends politiskt och religiöst obundna. Vi arbetar dagligen efter våra ledord ”Vi är modiga”, ”Vi visar att förändring är möjlig” samt ”Vi är kunskapsförankrade”. Friends jobbar aktivt mot diskriminering och vill främja mångfald. Därför ser vi gärna sökande med varierande bakgrunder, erfarenheter och perspektiv.

Hos oss arbetar du med engagerade kollegor i en utvecklingsorienterad organisation. Du är en del av vårt viktiga arbete för att stoppa mobbning! Läs gärna mer om oss på: www.friends.se.

Intresserad?

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius (cw@kimm.se) alternativt på 08-555 290 00. Vi ser fram mot att få din ansökan med CV & personligt brev via www.kimm.se senast 2017-08-14. Urvalet påbörjas under vecka 33. Facklig representant för Unionen är Lenita Wilkenson som kan kontaktas via mejl lenita.wilkenson@friends.se alternativt på 08-545 519 90. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 14 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Camilla Waernelius

Camilla Waernelius

Senior Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 14 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital acquisition specialist till BlueStep Bank

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2017

Läs mer & ansök