Digital kommunikatör

Göteborg Konsultuppdrag

Är du en digital kommunikatör som har ett redaktionellt tänk och en blick för visuellt kommunikation? Vill du arbeta både taktiskt och operativt med de digitala kommunikationskanalerna? Då kan det här uppdraget på KVD vara något för dig!

Sök rollen Senast 10 augusti, 2017

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

KVD är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar. Deras kunder är privatpersoner, företag och myndigheter. KVD är en oberoende marknadsplats som erbjuder trygghet för både köpare och säljare av begagnade bilar, båtar och fritidsfordon.

Detta är ett uppdrag med start i september och som beräknas att pågå i ca 1 år. I den här processen samarbetar KVD med Rekryteringsbyrån KIMM. Det är ett konsultuppdrag på heltid och du kommer att arbeta på KVD:s kontor i Kallebäck.

Ditt uppdrag
Som Digital kommunikatör på KVD:s marknadsavdelning i Kallebäck har du en viktig roll och bidrar till att öka nöjdhet och konvertering bland kunder och besökare. Du ansvarar för att skriva, producera, ompaketera och publicera innehåll på kvd.se och i övrig kommunikation såsom nyhetsbrev och automatiserade utskick.

Du är den som håller den digitala kommunikationsplanen med korrekt, uppdaterad och konverterande material och är den person som internt har bäst överblick på vem som mottar vilket budskap och vid vilken tidpunkt det sker. Du driver också stora delar av den taktiska och operativa utvecklingen av de digitala kommunikationskanalerna.

Du kommer aktivt arbeta mot uppsatta trafik- och konverteringsmål och utifrån det att skapa trafikdrivande texter och kampanjer.     

Dig och din bakgrund
Du har ett redaktionellt tänk, ett bra språkligt gehör och kan anpassa din tonalitet efter behov och målgrupp. Du har dessutom god blick för visuell kommunikation och är du kunnig i bildbehandling, till exempel i Adobe Photoshop är det meriterande men inget krav. Eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du kan även ha erhållit motsvarande kunskaper på egen hand, via yrkeslivet eller via hobbyprojekt. Oavsett bakgrund är det viktigaste att du är trygg i din roll som kommunikatör och vill utvecklas. Du har tidigare erfarenhet eller utbildning inom digital kommunikation och kunskaper inom e-postmarknadsföring. Meriterande är om du har erfarenhet från e-handel och har arbetat med något webbpubliceringssystem. Om du  har du kunskaper i Google Analytics så är det ett extra plus.

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

 Din ansökan och frågor
Även om vi inte tar emot ansökningar via mail, är du varmt välkommen att höra av dig med dina frågor om rollen eller hur processen ser ut framåt. Du är varmt välkommen att kontakta Kandidatansvarig Stina Scheller på stina.scheller@wise.se eller Konsultchef Anette Hartlin på anette.hartlin@wise.se. Trots semestertider kommer ansökningarna gås igenom löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Däremot vill vi att du noterar att svaren på dina eventuella frågor kommer dröja något under veckorna 29-32.

Vi ser fram emot att höra från dig!  

 

Sök rollen Senast 10 augusti, 2017

Vår rekryteringsprocess för konsulter

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Anette Hartlin

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 10 augusti, 2017

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital acquisition specialist till BlueStep Bank

BlueStep Bank är en engagerad och lösningsorienterad utmanare på lånemarknaden – vi ser stor potential i vår affär och bygger just nu upp vårt digitala team för att möta marknaden där den är. Vill du vara med och utveckla BlueSteps digitala kanaler, driva varumärket framåt och bli en del i vårt nya team?

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2017

Läs mer & ansök