Preem söker Kommunikationsansvarig med fokus på internkommunikation

Stockholm Rekrytering

Har du det som krävs för att leda och driva förändring och ta ett helhetsgrepp kring Preems internkommunikation? Vill du vara med och bidra till Preems fortsatta tillväxtresa? Då kanske den här rollen är intressant för dig!

Sök rollen Senast 28 januari, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Har du det som krävs för att leda och driva förändring och ta ett helhetsgrepp kring Preems internkommunikation? Vill du vara med och bidra till Preems fortsatta tillväxtresa? Då kanske den här rollen är intressant för dig!

Jobba för framtiden redan idag
Framtiden är Preems viktigaste marknad. Visionen är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Kommunikationsavdelningen på Preem ansvarar för att den interna och externa kommunikationen kopplas till Preems kärnverksamhet och förmedlar budskap och skapar opinion i frågor som stärker Preems varumärke, affärsmål och strategier. Man skapar också intern stolthet och bidrar till att Preem uppfattas som en attraktiv arbetsgivare.

Nu utökar Preem kommunikationsteamet med ett antal roller; bland annat en Kommunikationsansvarig med fokus interkommunikation som ansvarar för att samordna och säkerställa en effektiv, väl fungerande och förankrad internkommunikation.

Rollen innefattar såväl strategiskt som operativt arbete. I din roll förväntas du leda och driva förändring gällande allt ifrån att etablera nya arbetssätt till att utbilda och stötta organisationen att arbeta med kommunikation på ett mer effektivt och strategiskt sätt. 

Din roll har flera olika kontaktytor externt men framförallt internt i stort sett hela organisationen (HR, chefer etc.). Du har personalansvar för resursteamet med fokus på att samordna och fördela resurser för kommunikativt stöd i organisationen. Du har också ett delat ansvar i att säkerställa integrerad kommunikation i Preems alla kommunikationskanaler.

I rollen ingår:

  • Strategiskt leda, utveckla och planera det interna kommunikationsarbetet med fokus på förändrings-, styr och ledningskommunikation
  • Medverka i samordningen av intern kommunikation och externa budskap
  • Stötta chefer och ledare i informations- och kommunikationsfrågor
  • Personalansvar, leda resursteamet samt fördela kommunikativt stöd i projekt
  • Producera content (skriva själv samt fördela till redaktörer)

Du rapporterar till Chef Kommunikation och Public Affairs, har personalansvar och budgetansvar. Rollen är en tillsvidaretjänst och är placerad på Preems huvudkontor i fina lokaler vid Stadshagen nära kollektivtrafik.

Har du den här bakgrunden?
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 5 års erfarenhet av strategiskt, taktiskt och operativt kommunikationsarbete med fokus på internkommunikation. Du har tidigare haft personalansvar och har erfarenhet av ledningsgruppsarbete och att driva och leda i förändring. Du trivs som allra bäst i en roll där du får leda, driva, samarbeta och dessutom kombinera ett helikopterperspektiv med operativt arbete. Du är en van skribent som behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. 

Är det här du?
Som person är du trygg i din roll som ledare och kommunikatör vilket skapar förtroende. På ett naturligt och självklart sätt kombinerar du din prestigelöshetmed ett visst mått av pondus. Du har förmåga att prioritera, dela kunskap, är en tydlig kravställare och uppskattas för ditt proaktiva arbetssätt, din förmåga att samarbeta och skapa relationer.    

Du blir en viktig del av Preem – en arbetsplats som präglas av välkomnande stämning, förtroende för medarbetarna och ambitionen att vara bäst i branschen när det gäller hållbarhet. Här får du frihet under ansvar och ofta chansen att vara med under hela processer – från början till slut. Dessutom kan vi erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, för självklart förväntar vi oss att du som medarbetare har viljan att växa och ständigt lära dig nytt.

Om Preem
Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2016 var Preems omsättning 56 miljarder SEK. . I Universums undersökning Sveriges Bästa Arbetsgivare 2017 placerar vi oss på plats 2. Vi är såklart oerhört stolta över att våra medarbetare tycker vi är en av Sveriges Bästa Arbetsgivare.

På Preem ser vi mångfald och inkludering som en förutsättning för en hållbar utveckling och att varje medarbetare genom sin unika bakgrund, kompetens, personlighet och erfarenhet bidrar till vår högt ställda vision att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. För oss är det viktigt att våra värderingar stämmer överens med dina. Läs mer om Preems vision, värderingar och en karriär på Preem här.

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Preem med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt dock senast 2018-01-28. Vi har inte möjlighet att emot ansökningar via mail eller post.

Om du har frågor om tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius via mail cw@kimm.se eller telefon 076-3217150.  

Varmt välkommen med din ansökan! 

För din information har Preem som policy att alltid genomföra alkohol- & drogtest på samtliga slutkandidater.

Fackliga kontaktpersoner hittar du här.

Sök rollen Senast 28 januari, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Preem AB

Warfvinges väg 45, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Camilla Waernelius

Camilla Waernelius

Senior rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 28 januari, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nordic Content & Social Media Manager

Vi söker dig som är social media- och contentspecialist och vill ansvara för Danones innehåll i sociala kanaler. Du är en nyfiken och engagerad person som vill framåt och få möjlighet att påverka. Känner du igen dig? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 februari, 2018

Läs mer & ansök

Produktionsledare till J.Lindeberg

Trivs du i en dynamisk roll med flera parallella arbetsuppgifter? Har du erfarenhet av projektledning? Skulle du beskriva dig själv som positiv och lösningsorienterad? Då är detta ett uppdrag för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 10 februari, 2018

Läs mer & ansök

Preem söker Koordinator Public Affairs

Till avdelningen Kommunikation och Public Affairs söker vi dig som vill utvecklas inom området Public Affairs. I en bred koordinerande roll finns nu möjligheten att jobba i hetluften i ett dedikerat team av specialister på Preem.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 januari, 2018

Läs mer & ansök