Ny roll som Range Communicator till vårt huvudkontor!

Halmstad Rekrytering

Är du kommunikativt lagd och vill hjälpa oss att skapa kommunikation och storytelling kring våra produkter och affärsområden på ett relevant och kommersiellt sätt? Kika då in den här tjänsten!

Sök rollen Senast 30 januari, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

Vad får du göra hos oss som Range Communicator? 
Som Range Communicator hos oss på AJ Produkter får du vara med och översätta trender, marknad, konkurrent och kundbehov till våra produkt- och sortimentskommunikationsplaner. Genom din kreativa förmåga och övergripande vy, kommer du att kunna förenkla förståelsen för hur våra produkter och sortiment kan hjälpa våra kunder att hitta lösningar på deras utmaningar och behov. Genom trendspaning, analys och ditt intresse för våra produkter, ska du bidra med dina värdefulla insights och skapa förutsättningar för produktutveckling, marknad och sälj. Alltså, det handlar om att ansiktet utåt för avdelningen ”Range och Design”.

Här får du möjlighet till att agera både strategiskt och operativt. Att utforma och bidra till kommunikationsplanerna för både produkt och sortiment, med fokus på ett enhetligt möte med kund. Målet är att maximera försäljning, resultat och positionering av AJ som den ledande producenten och retailer av kontor, lager, industri, skolprodukter samt lösningar, till företag.  

Vem hoppas vi att du är?
Då detta är en ny roll hos oss, ser vi att du som person är självständig, initiativtagande och strukturerad. Du är bra på att se nya möjligheter, tänka affärsmässigt samt att bygga relationer. Din analytiska förmåga hjälper dig att göra rationella bedömningar utifrån tillgänglig information där fokus på kundbehov, kundtillfredsställelse och försäljning ligger dig varmt om hjärtat.

Du har 5–10 års erfarenhet av att producera och skapa innehåll samt att driva affärer utefter marknadsanalyser. Du är senior i  ditt ledarskap och van vid att engagera och inspirera andra. Du har tidigare arbetat med projektledning och kommunicerar obehindrat i både svenska och engelska. 

Vad erbjuder vi?
“We are entrepreneurs that create smart working environment and solutions for; office, warehouse, industrial and public spaces. Our offer is modern, functional, sustainable at the right quality and price. Delivered with customer focus in a friendly way.”

Kort om oss
Företaget grundades 1975 av Anders Johansson i föräldrarnas gillestuga i Hyltebruk, Halland.  I 40 år har AJ Produkter levererat inredning till kontor, skola, lager och industri. Konceptet har varit detsamma sedan starten – att vara en total leverantör av inredning för företag och erbjuda förstklassiga och attraktiva produkter till rätt pris. Tusentals produkter att välja mellan, levererat och monterat, när du behöver dem. Allt detta lättillgängligt via vår inspirerande katalog & web, vår E-handel som är öppen dygnet runt eller via någon av våra säljare. Ett koncept som utan tvekan är lika aktuellt idag som när det startade. AJ produkter har försäljning och showroom i 18 länder med en planerad expansion.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Linda Holmberg på telefon 0760-001877 alternativt via email linda.holmberg@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail utan du ansöker direkt på Kimm.se. 

Vi vill ha din ansökan senast 2018-01-30. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer.

Varmt välkommen med din ansökan! 

Sök rollen Senast 30 januari, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Linda Holmberg

Rekryteringskonsult, Göteborg

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 30 januari, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nordic Content & Social Media Manager

Vi söker dig som är social media- och contentspecialist och vill ansvara för Danones innehåll i sociala kanaler. Du är en nyfiken och engagerad person som vill framåt och få möjlighet att påverka. Känner du igen dig? Då kan detta vara ett uppdrag för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 februari, 2018

Läs mer & ansök

Produktionsledare till J.Lindeberg

Trivs du i en dynamisk roll med flera parallella arbetsuppgifter? Har du erfarenhet av projektledning? Skulle du beskriva dig själv som positiv och lösningsorienterad? Då är detta ett uppdrag för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 10 februari, 2018

Läs mer & ansök

Preem söker Koordinator Public Affairs

Till avdelningen Kommunikation och Public Affairs söker vi dig som vill utvecklas inom området Public Affairs. I en bred koordinerande roll finns nu möjligheten att jobba i hetluften i ett dedikerat team av specialister på Preem.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 januari, 2018

Läs mer & ansök