Projektledare Kunskapsspridning Måltidsturism till Visit Sweden

Stockholm Rekrytering

Är du en initiativrik, nytänkande och leveranssäker projektledare? Har du förståelse och intresse för olika målgruppers skilda behov? Brinner du för kunskapsspridning och har förmåga att hitta nya kommunikationskanaler och vägar för genomförande? Då kan du vara den person vi söker!

Sök rollen Senast 30 maj, 2018

Måltidsprogrammet är en satsning för att öka utländska besökares konsumtion av livsmedel och restaurangbesök i Sverige, och stärka Sveriges varumärke och konkurrenskraft inom mat, dryck och måltidsupplevelser internationellt. Nu söker vi en Projektledare på visstid i 1 år med ansvar för kunskapsspridning måltidsturism.

Erbjudande

Visit Sweden är kommunikationsbolaget för Sverige som arbetar för att stärka varumärket Sverige internationellt och marknadsföra svenska destinationer och upplevelser utomlands. Hos oss får du arbeta i en dynamisk, internationell och varierande miljö med delaktighet i många samarbeten och högt i tak där du är en del av att stärka Sverige som resmål och varumärke.

Om rollen

Måltidsprogrammet har två huvudfokus: internationell kommunikation och kunskapsspridning och är på sikt tänkt att skapa tillväxt såväl som nya arbetstillfällen. Kunskapsspridningen syftar till att stärka såväl enskilda företag som destinationer i deras arbete med att utveckla produkter och tjänster inom måltidsturism och att skapa en starkare kommunikation kring detta.

Utifrån Måltidsprogrammet har rollen som Projektledare Kunskapsspridning Måltidsturism ansvar för att planera, leda, leverera och genomföra projekt där kunskapsspridning blir huvudsaklig uppgift. Din roll växlar mellan operativt och strategiskt fokus och innefattar allt ifrån genomförande av kunskapsspridning (exempelvis workshops) till att säkerställa att information och kunskap anpassas, paketeras och kommuniceras på bästa sätt till målgrupperna. I din roll har du flera olika kontaktytor där du samverkar med byråer och regioner såväl som aktörer inom besöks- och måltidsnäringarna. Till grund för detta behöver en nationell plattform skapas inom programmet för att ge bra förutsättningar för kunskapsspridning till många under 2018 och följande år.

Rollen är placerad på Visit Swedens huvudkontor i Stockholm, är en del av Måltidsprogrammets arbetsgrupp och rapporterar till Global Brand & Marketing Officer samt arbetsmässigt till programmets Ansvariga Projektledare. Rollen är en visstidsanställning på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av destinationsmarknadsföring, måltidsturism eller upplevelseindustrin. Du har gedigen erfarenhet av projekt- och processledning med specifikt fokus på kommunikation och kunskapsspridning. Förankring och samarbete är självklart för dig, samtidigt är du självgående och har egen drivkraft. För att lyckas i rollen är du en stark kommunikatör och organisatör som är väl bevandrad gällande de senaste kommunikationstrenderna och utvecklingen inom digitala och sociala medier.  

Mer om Visit Sweden

Visit Sweden bildades 1995 och ägs till lika delar av svenska staten via Näringsdepartementet och av besöksnäringen via Svensk Turism AB. Vi har 75 medarbetare, omsätter cirka 230 MSEK och verkar på marknader världen över, bland annat genom egna kontor eller representation i nio länder. Visit Swedens arbete med att marknadsföra Sverige som land och destination ger effekt på hela den svenska ekonomin. Antalet utländska besökare växer stadigt liksom den totala exportintäkten av utländsk turism som har ökat med 194 procent mellan år 2000-2016. Visit Sweden eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning. Läs gärna mer på: www.corporate.visitsweden.com eller www.visitsweden.com

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Visit Sweden med KIMM. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius via mejl cw@kimm.se för mer information om rollen. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.kimm.se så snart som möjligt, dock senast 2018-05-31. Urvalet pågår löpande så vänta inte med din ansökan!

Sök rollen Senast 30 maj, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

  1. Ansökan

    Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

  2. Urval

    Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

  3. Intervju

    Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

  4. Anställning

    Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

  5. Uppföljning

    Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Visit Sweden

Sveavägen 21, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Camilla Waernelius

Camilla Waernelius

Senior rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 30 maj, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Category Manager to the leading Nordic brand within gluten-free products

Semper is the leading brand within the gluten-free food segment and is the Hero group’s centre of excellence for this category. As the demand for gluten-free products is growing, Semper & Hero are now looking for an experienced marketing-oriented Category Manager with analytical skills to continue the profitable growth and development of the segment.
At the Hero group we are passionate about naturally good food and want to provide consumers with healthy, nutritious products of high quality and with a strong focus on social and environmental sustainability.

Stockholm

Läs mer & ansök

Nytt

Kommunikationspartner till Sveaskog

Har du bred erfarenhet av att arbeta inom kommunikationsområdet och är van att utveckla samarbeten med lokalpress och media? Är du proaktiv och har förmåga att skapa förtroende och bygga relationer? Har ett samhällsengagemang och är politiskt intresserad? Då tror vi att den här rollen är intressant för dig!

Umeå Sista ansökningsdag: 13 juni, 2018

Läs mer & ansök

Digital Designer

At this very moment, we at STS are in the middle of a huge digital transformation and we are building a whole new marketing team in Gothenburg, that will lead us to new places both in cyberspace and IRL. We have turned young people into world citizens for almost 60 years and hopefully you will agree with us that our products are more relevant than ever. We are a group of passionate, experienced travellers and we are really looking forward to starting this journey with you!

Göteborg Sista ansökningsdag: 8 juni, 2018

Läs mer & ansök