Marknadskommunikatör till Sveriges Kommunikatörer

Stockholm Rekrytering

Vi söker en Marknadskommunikatör som med marknadskommunikation vill bidra till att fler arbetsgivare ser värdet i att deras medarbetare är medlemmar i Sveriges Kommunikatörer.

Sök rollen Senast 9 augusti, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Sveriges Kommunikatörer är en medlemsorganisation med 7 800 professionella kommunikatörer. Vårt uppdrag är att utveckla kommunikatörens roll och kompetens genom utbildningar, event, forskning och nätverk. Vi finns till för att kommunikatörer och kommunikation ska utvecklas och nå framgång för sina uppdragsgivare.

Nu söker vi en Marknadskommunikatör som ska synliggöra och göra vårt erbjudande mer tydligt för både medlemmarna och andra som behöver stöd i sitt arbete med kommunikation.

I rollen som Marknadskommunikatör får du aktivt och strukturerat kombinera strategi, praktiskt utförande och uppföljning. Du bygger professionell marknadskommunikation som bidrar till att fler arbetsgivare ser värdet i att deras medarbetare är medlemmar i Sveriges Kommunikatörer, kompetensutvecklar sig och köper våra tjänster. Tillsammans med kommunikationsansvarige har du ansvar för webbutveckling och förnyelsen av vår digitala kommunikation, att analysera, mäta och utvärdera för att öka våra konverteringar.

Du kommer främst att arbeta nära ansvariga för kommunikation, medlemsrekrytering och utbildning och ingå i vår affärsgrupp så att vår marknadsföring är i linje med vårt varumärke och våra mål. Vi är ett härligt gäng som sitter i fina lokaler i ett aktivitetsbaserat kontor i centrala Stockholm. Rollen rapporterar till Generalsekreteraren. I ditt ansvarsområde ingår även att marknadsföra medlemskapet i Sveriges Kommunikatörer vilket innebär att du även kommer att rikta kommunikation till studenter och andra målgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Strukturerat kombinera områdena strategi, praktiskt utförande och uppföljning
  • Ta fram marknadsplan, aktivitetsplan och samordna med övriga kommunikations- och medlemsaktiviteter utifrån förväntat resultat och mål
  • Driva kampanjer via sociala medier och webb som genererar konvertering och försäljning
  • Göra utskick till målgrupper enligt prioriteringar i marknadsplanen 
  • Samarbeta med kommunikationsansvariga om webbutveckling och förnyelse av samtliga digitala kanaler
  • Löpande mäta, utvärdera och analysera för att öka konverteringar
  • Ha övergripande koll på allt som kommuniceras i de olika kanalerna och säkerställa att skapa synergier

Om dig

Vi söker dig som har en examen inom marknadsföring eller kommunikation eller likvärdig utbildning på t ex Berghs eller IHM. Du är en skicklig skribent som samordnar så att material hänger samman med övergripande budskap i linje med verksamhetens mål. Du har tidigare erfarenhet av liknande roll där du ansvarat för marknadsföring och konvertering.

Dessutom bör du:

  • Ha god erfarenhet av sökoptimering och är van att hantera analysverktyg för att följa upp och optimera innehåll och genomslag.
  • Ha erfarenhet av att driva utveckling av webb och marknadsföring i sociala medier.
  • Kunna hantera Episerver, Illustrator, Power point, Photshop, InDesign, Google Analytic, Apsis och andra system och program som skapar en bra användarupplevelse.
  • Hantera det svenska och engelska språket mycket bra i såväl skrift som tal.

För att lyckas i rollen följer du upp arbetet gentemot målen och prioriterar utifrån det. Du tar ditt arbete och prestation på allvar genom att sätta högsta prioritet på att uppnå resultat och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Vi ser att du som person är nyfiken, tar egna initiativ och kommer med nya idéer i samarbete med omgivningen. Du trivs med att skapa relationer och att etablera förtroende och nå inflytande hos människor.

Mer om Sveriges Kommunikatörer
Vi har kul på jobbet och vill ständigt göra saker bättre! Vi är i en spännande tillväxtfas och förändringsresa och här finns stor möjlighet att vara med och påverka din egen och vår framtid eftersom vi vill ta vara på dina idéer och tillsammans fortsätta bygga Sveriges kommunikatörer.

Vi erbjuder kompetensutveckling, nätverk och omvärldsbevakning. Organisationen finns i nio regioner som alla har sina egna programgrupper. Med en nära koppling till forskningen har Sveriges Kommunikatörer en unik möjlighet att påverka vad som gör kommunikation framgångsrik för företag och organisationer. Sveriges Kommunikatörers vision är en värld där alla organisationer är kommunikativa. Därför vill vi driva viktiga frågor som har inverkan på alla som arbetar med kommunikation och påverka ledare och opinionsbildare.

Mer om tjänsten

Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta gärna rekryteringskonsulter Sabina Axelsson (sa@kimm.se) eller Anna Bjerkelius (ab@kimm.se) på 08-5552900. Varmt välkommen med din ansökan med CV, personligt brev samt din portfolio så snart som möjligt – senast den 10 augusti. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. 

Sök rollen Senast 9 augusti, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sabina Axelsson

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 9 augusti, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital Content Producer till KPMG

Vi söker en Digital Content Producer som har ett särskilt intresse för näringslivsfrågor och är en skicklig skribent med stort intresse och fallenhet för text och kommunikation.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Marknadsprojektledare Discovery, Kanal 5, Dplay

Har du erfarenhet av att driva marknadsprojekt och har hög kunskap inom digital kommunikation? Är du nyfiken och engagerad och vill jobba med Sveriges största tv-personligheter och de tyngsta sporträttigheterna, då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 12 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Grafiker/Produktionsledare till Nobinas inhousebyrå

Vårt huvudmål är att få fler att skippa bilen och istället ta bussen! Nu söker vi en grafiker/produktionsledare som kan hjälpa oss att ta fram branschledande kampanjer åt kända varumärken som SL, Västtrafik och Skånetrafiken, samt Nobinas produkter. Vill du vara med och förenkla våra kunders vardagsresor?

Stockholm Sista ansökningsdag: 9 augusti, 2018

Läs mer & ansök