Marknadsprojektledare Discovery, Kanal 5, Dplay

Stockholm Rekrytering

Har du erfarenhet av att driva marknadsprojekt och har hög kunskap inom digital kommunikation? Är du nyfiken och engagerad och vill jobba med Sveriges största tv-personligheter och de tyngsta sporträttigheterna, då kan den här rollen vara helt rätt för dig!

Sök rollen Senast 12 augusti, 2018

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Tjänstepension

Erbjudande
Varje dag inspirerar vi tittare med vårt innehåll och får dem att beröras, glädjas, skratta, inspireras eller lära sig något nytt. Hos oss på Discovery Networks Sweden får du möjligheten att växa i en spännande och utmanande miljö där starkt lokalt innehåll mixas med internationella möjligheter

Hos oss blir du en del av marknadsteamet & rapporterar till Marketing Director. Tjänsten är en tillsvidaretjänst placerad på huvudkontoret på Rådmansgatan, mitt i Stockholm.

Om rollen
Som projektledare på marknadsavdelningen är ditt uppdrag att genom aktiviteter i våra digitala kanaler och medieköp marknadsföra vår programportfölj till konsument för att driva till titt på våra digitala plattformar Dplay, Eurosportplayer och våra linjära kanaler (TVTV). Du kommer arbeta med några av våra mest populära produktioner såsom Wahlgrens värld, Sofias Änglar & Breaking News till några av världens största sporträttigheter såsom OS, Europa League och Allsvenskan

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ansvara för att planera och projektleda och leverera digitala marknadsaktiviteter och kampanjer – från idé till lansering.
  • Kravställa mot mediebyrå, målsätta, kvalitetssäkra och följa upp Arbeta både med varumärkesbyggande och konverteringsdrivande kampanjer
  • Analysera utfall och ständigt arbeta för att optimera och driva till konvertering
  • Daglig kontakt med våra talanger och interna stakeholders gällande content i ex. sociala medier

Vi söker dig som har

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ex. marknad/kommunikation
  • Erfaren projektledare som är van att driva projekt inom marknadsföring
  • Är strukturerad och kan växla mellan strategiskt och operativt arbete
  • God kunskap och kännedom om olika typer av digitala kommunikationskanaler och marknadsföringsverktyg ex. Facebook Ads manager.
  • Erfarenhet av att driva konverteringskampanjer inom ex Adwords, affiliate, Youtube.
  • Erfarenhet av att kravställa byråtjänster ex. mediabyrå och kreativbyrå
  • Förståelse av Adobe Analytics
  • Van att arbeta med många olika stakeholders i en framåtlutad miljö
  • Har mycket god vana att utrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande med mediebyråerfarenhet eller från digitalt konsumentbolag

Om dig
För att du ska trivas och lyckas i rollen tror vi att du har förmåga att ta egna initiativ, driva flera parallella projekt framåt och leverera på mål. Du trivs med att få stort eget ansvar och tar gärna initiativ och bidrar med egna idéer. Samtidigt som du vet att samarbete och att kunna kompromissa är viktigt. Du kommer att ha många interna stakeholders såsom våra programansvariga och talanger så du behöver kunna skapa förtroende där din roll blir att stötta och se möjligheter. Vi jobbar alla med populärkultur så vi tror att du har ett intresse för den typen av content vilket ofta leder till både spännande diskussioner och höga skratt.

Om Discovery Networks Sweden
Discovery Networks Sweden är landets näst största kommersiella mediahus och omfattar bland annat tv-kanalerna Kanal 5, Kanal 9, Discovery Channel, Eurosport samt Dplay en av Sveriges snabbast växande onlineplattformar med 1,7 miljoner startade strömmar per vecka. Discovery Networks Sweden ägs av Discovery Inc (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) som är världsledande inom verklighetsbaserad tv-underhållning och som når över 3 miljarder tittare i drygt 220 länder

Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar Discovery Networks med KIMM. Vi ser fram emot din ansökan med CV och Brev via www.kimm.se senast 2018-08-12.Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR  Urvalsprocessen återupptas och intervjuer påbörjas efter semestern, från och med vecka 33. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Sanna Fridell (sf@kimm.se)

Glad sommar & välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 12 augusti, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sanna Fridell

Sanna Fridell

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 12 augusti, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Digital Content Producer till KPMG

Vi söker en Digital Content Producer som har ett särskilt intresse för näringslivsfrågor och är en skicklig skribent med stort intresse och fallenhet för text och kommunikation.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Grafiker/Produktionsledare till Nobinas inhousebyrå

Vårt huvudmål är att få fler att skippa bilen och istället ta bussen! Nu söker vi en grafiker/produktionsledare som kan hjälpa oss att ta fram branschledande kampanjer åt kända varumärken som SL, Västtrafik och Skånetrafiken, samt Nobinas produkter. Vill du vara med och förenkla våra kunders vardagsresor?

Stockholm Sista ansökningsdag: 9 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Content Marketing Specialist till Amesto AccountHouse

Vill du anta utmaningen – att tillsammans med oss skapa Sveriges grymmaste kundresa?
Nu söker vi en Content Marketing Specialist! Rollen är helt ny och vi söker dig som är kreativ, proaktiv och bra på att driva projekt självständigt. Amesto AccountHouse är idag en av de största Norden-baserade redovisningsbyråerna.

Stockholm Sista ansökningsdag: 28 augusti, 2018

Läs mer & ansök