Communication Manager till Miljonlotteriet

Göteborg Rekrytering

Vi söker en Communication Manager som tycker att drömmar och att göra skillnad i samhället låter som en intressant kombination och genom det, öka kännedomen om vårt varumärke på marknaden. Med ett både strategiskt och operativt arbete får du vara med på en spännande kommunikationsresa. Kan detta vara du? Skicka in din ansökan så hoppas vi att just du är vår perfekta matchning!

Sök rollen Senast 26 augusti, 2018

Vad får du göra hos oss som Communication Manager? 
Hos oss får du möjlighet vara med och utveckla, underhålla och följa upp Miljonlotteriets varumärkeskännedom, preferens och attityder i nära samarbete med Marketing & Sales Director. Du kommer leda och fördela arbetet på kommunikationsenheten så att ett agilt arbetssätt kan bedrivas. Det ingår också att vara med och organisera och säkerställa så att kommunikationsarbetet, både till potentiella kunder och lojalitetsdrivande åtgärder, utvecklas, genomförs och följs upp samt att försäljningsmaterial tas fram till de olika försäljningsenheterna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:

  • Ansvarig för kostnadsbudget, personal och kommunikationsenhetens processer
  • Säkerställa att enheten har ett agilt arbetssätt och leda teamet i deras vardag
  • Ansvar för Miljonlotteriets varumärkesarbete (vision och position) och mediestrategi tillsammans med Sales & Marketing Director (SMDC) samt uppföljning av varumärkets KPI:er
  • Utveckla och underhålla vår kommunikationsstrategi och koncept samt säkerställa att dessa följs
  • Digitalisera och segmentera vår kommunikation i nära samarbete med CRM-ansvarig
  • Miljonlotteriets PR – strategi samt kriskommunikation
  • Social mediestrategi och säkerställa att engagemang skapas i vårt varumärke
  • Internkommunikation och utveckling av vårt intranät

Vem hoppas vi att du är? 
Miljonlotteriet har nyligen gjort en omorganisation där Marknads- och försäljningsavdelning slagits samman, där denna roll är en mycket viktig pusselbit. Vi hoppas att du är en person som har förmåga att göra affärsmässiga prioriteringar, är lösningsfokuserad och följer trenderna för kommunikation. Du är prestigelös, genuint intresserad av vår affär och vårt syfte samt har förmågan att inspirera andra genom ditt sätt att kommunicera. Du motiveras av att skapa goda resultat tillsammans med andra, samtidigt som du har förmågan att driva eget arbete och vågar fatta egna beslut.

I den här rollen är det Marketing & Sales Director du rapporterar till och du ingår i marknads-och försäljningsavdelningen på 15 personer. Du har enhetsansvar för kommunikationsavdelningen med fyra personer (Creative Director, Art Director, Webbredaktör och Marknadskommunikatör). Ledarskapet är öppet och transparent där medarbetaren har frihet under ansvar. Tjänsten är placerad i Mölnlycke.

Vårt erbjudande
Miljonlotteriet eftersträvar god lönsamhet, men aldrig på bekostnad av etiska värden. Utöver ett riktigt roligt jobb, får du en extra dimension genom att du är med och gör skillnad i samhället eftersom du tillsammans med alla medarbetare bidrar till ett betydande överskott till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. 

På företaget har vi en härlig laganda, det är ett glatt gäng med bra stämning och en arbetsplats där många väljer att stanna länge. Totalt är vi cirka 60 personer på kontoret i Mölnlycke. Viktiga värderingar är att man som medarbetare ska vara: Kundfokuserad, Engagerad, Framåtsträvande och Affärsmässig.

Kort om oss 
Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta spelföretag. Vi erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo och andra förströelsespel digitalt. Visionen är att Miljonlotteriet ska berika människors vardag. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen och tillsammans har vi en dröm att ingen ska behöva växa upp i en värld med missbruk. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO-rörelsens arbete. Sedan år 2000 har vi bidragit med mer än 2,1 miljarder kronor. Vill du läsa mer om oss så klicka in dig här: www.miljonlotteriet.se

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. KIMM arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns KIMM i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Vi vill ha din ansökan senast 2018-08-26. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer. Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till Linda Tjäder på linda.tjader@wise.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 26 augusti, 2018

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Linda Holmberg

Rekryteringskonsult, Göteborg

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 26 augusti, 2018

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Art Manager till J.Lindeberg

Nu söker vi en Art Manager till J.Lindeberg. Har du 3-5 års erfarenhet av en liknande roll och är intresserad av ett konsultuppdrag under 6 månader? Här får du möjlighet att arbeta i en kreativ miljö med ett härligt team! Läs mer om uppdraget här. Vi ser fram emot din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 augusti, 2018

Läs mer & ansök

Maybe the most exciting interim position for marketing managers?

We believe that this interim position probably is the most exciting opportunity for marketing people this year! Are you a person who likes to lead awesome teams in a global and entrepreneurial environment? Do you want to be a part of an organisation that thinks imagination is as important as expertise? Then this interim position as a Marketing Manager at Lynk & Co is for you!

Göteborg Sista ansökningsdag: 6 september, 2018

Läs mer & ansök

Swedish Match söker en affärsdriven Culture & Communications Specialist!

Nu behöver vårt vinnande lag en affärsdriven och passionerad Culture & Communications Specialist! Tycker du att relationen mellan arbetsgivare och arbetstagare är viktig? I en tjänst som Culture & Communication Specialist hos oss på Swedish Match, erbjuds du en möjlighet att vara med och bygga upp vår nysatsning och utveckla vår kultur med hjälp av rätt kommunikation. Det gör du utifrån vår vision, våra värderingar och vår strategi med en affärsdriven, effektiv och kvalitetssäkrad kommunikation. Är du vår nya kollega?

Göteborg Sista ansökningsdag: 16 augusti, 2018

Läs mer & ansök