Utbildningsansvarig till Sveriges Kommunikatörer

Stockholm Rekrytering

Sveriges Kommunikatörer är Sveriges största medlemsorganisation för professionella kommunikatörer. Vill du vara med och leda en spännande tillväxtfas och arbeta som utbildningsansvarig? Då kan det vara dig vi söker!

Sök rollen Senast 26 maj, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Privat sjukförsäkring

Vårt uppdrag är att utveckla kommunikatörens roll och kompetens genom utbildningar, event, forskning och nätverk. Just nu förnyar vi vår webb så att det blir enklare för medlemmar och kunder att hitta rätt och boka det erbjudande som passar dem bäst. Vi växer, blir mer digitala och söker Utbildningsansvarig med digital inriktning.

På vårt kontor i centrala Stockholm är vi idag 10 anställda och därifrån styrs kurser och annan utbildning som genomförs av våra kursledare. Vi finns i åtta regioner, medlemsverksamheten sköts av våra programgrupper som anordnar frukostevent, AW och seminarier för våra medlemmar. Vi genomför också utbildningar på flera orter i landet och på uppdrag hos företag och organisationer.

Om rollen
Som Utbildningsansvarig har du ett övergripande ansvar för de kund- och medlemsrelationerna. Du ska driva och utveckla erbjudandet inom kurser utifrån de behov som identifieras samt utveckla framtida erbjudanden som kan vara helt eller delvis digitala. I uppdraget ingår paketering, planering, genomförande och uppföljning.

För att få alla bitar på plats tar du fram underlag för input till en bra dialog samt för att skapa en bra relation med kursledare, kontaktpersoner i regionerna och med våra medlemmar. Rollen innebär också samordning av CRM-utvecklingen för att ta ut rätt underlag för analys och uppföljning. För att säkerställa rätt inriktning och paketering sker en löpande samordning med bl a Marknadsansvarig och Utvecklingschef. Rollen rapporterar till Generalsekreteraren/VD.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Utveckla och förnya kursutbudet på affärsmässigt sätt och enligt uppsatta mål
  • Ansvara för paketering, genomförande och uppföljning
  • Budget och ett affärsmässigt ansvar
  • CRM- inklusive underlag för årsbudget för förvaltning och utveckling
  • Utveckla metoder för uppföljning och dialog
  • Utarbeta och förvalta koncept för kurser och fortbildning
  • Ansvara för uppföljning av kvalitet i utbildningar och medlemserbjudande i samarbete med utvecklingschef
  • Analysera underlag för att ta fram en årsplanering och lyssna av marknaden löpande
  • Förvalta och utveckla verktyg för uppföljning av kvalitet och kundnöjdhet
  • Följa upp och anpassa verksamhet efter utfall

Om dig
För att lyckas i rollen följer du upp arbetet gentemot målen och prioriterar utifrån det. Du tar ditt arbete och prestation på allvar genom att sätta högsta prioritet på att uppnå resultat och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Vi ser att du som person är nyfiken och kommer med nya idéer i samarbete med omgivningen. Du gillar att skapa dialoger och ta in synpunkter men vågar samtidigt argumentera för din sak. Du har intresse för utveckling av verksamheten och tar egna initiativ och vill bidra till affären samtidigt som du utvecklas själv.

Du har examen inom marknadsföring, kommunikation eller likvärdig utbildning samt:

  • erfarenhet av att ta fram och paketera koncept för t ex utbildning
  • erfarenhet av att arbeta med CRM
  • erfarenhet som ledare eller projektledare med uppnådda resultatmål
  • har tidigare arbetat som t ex produktchef, affärsutvecklare eller affärsorienterad kommunikatör
  • talar svenska och engelska, kunskap i andra språk är meriterande
  • är van att arbeta i Officepaketet, Microsoft Dynamics samt Episerver

Mer om Sveriges Kommunikatörer
Vi har kul på jobbet och vill ständigt göra saker bättre! Vi är i en spännande tillväxtfas och förändringsresa och här finns stor möjlighet att vara med och påverka din egen och vår framtid eftersom vi vill ta vara på dina idéer och tillsammans fortsätta bygga Sveriges Kommunikatörer.

Med en nära koppling till forskningen har Sveriges Kommunikatörer en unik möjlighet att påverka vad som gör kommunikation framgångsrik för företag och organisationer. Sveriges Kommunikatörers vision är en värld där alla organisationer är kommunikativa. Därför vill vi driva viktiga frågor som har inverkan på alla som arbetar med kommunikation och påverka ledare och opinionsbildare.

Mer om tjänsten
Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson ja@kimm.se eller ansvarig Rekryteringskonsult Malin Clavering mc@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV via www.kimm.se så snart som möjligt, senast 2019-06-26. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail p g a GDPR. Välkommen med din ansökan redan idag!

Sök rollen Senast 26 maj, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Sveriges Kommunikatörer AB

Sveavägen 31, Stockholm

Kontakta mig för mer information

jessica andersson

Jessica Andersson

Talent Acquisition Specialist, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 26 maj, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Trade Marketing Manager

Vill du vara med och bygga vidare på Villeroy & Boch Gustavsbergs framgång i Norden och Baltikum? Triggas du av vackra, funktionella och kvalitativa badrumsmiljöer? Är du en handlingskraftig marknadsförare med stort strategiskt tänk– då kan rollen som Trade Marketing Manager vara precis det du söker.

Stockholm Sista ansökningsdag: 5 juni, 2019

Läs mer & ansök

Webbredaktör Digital Channels, SC Motors

Till SC Motors söker vi dig som vill axla rollen som Webbredaktör. Det här är ett konsultuppdrag via KIMM & Wise Professionals med start i slutet av maj. Uppdraget beräknas att pågå i 12 månader och är placerat på SC Motors kontor i Upplands Väsby, Stockholm.

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 maj, 2019

Läs mer & ansök

Kommunikatör med fokus på innehållsproduktion till Setra

Setra vill göra affärer som fler tjänar på; kunderna, samhället och naturen. Nu söker vi dig som vill vara med på resan! Som Kommunikatör kommer du att producera innehåll till företagets olika kanaler, framförallt för internt bruk, men även externt. Vi ser fram emot att höra från dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 9 juni, 2019

Läs mer & ansök

Projektledande Webbredaktör

Till Roche Diagnostics söker vi en projektledande webbredaktör! Roche är världens största forskande bioteknikföretag. Med fokus på att föra vetenskapen framåt inom läkemedel och diagnostik, förbättrar de människors liv. Uppdraget under 6 månader, innefattar att leda arbetet med att ta fram och lansera en ny webbplats. Är du redo att axla rollen som webbredaktör? Vänta inte med att skicka in din ansökan!

Stockholm Sista ansökningsdag: 31 maj, 2019

Läs mer & ansök