Brand Manager till Santa Maria/Paulig Group

Göteborg Rekrytering

Vi strävar efter att hitta de bästa smakerna världen över och att fler ska få ta del av dessa smaker! Som Brand Manager kommer du arbeta med vårt varumärke- och produktsortiment inom Santa Marias krydd- och smaksättningssortiment (bla BBQ). Du välkomnas till en arbetsplats med stora möjligheter och vi erbjuder dig ett tydligt ägandeksap för din del av produktportföljen. Är du redo att fortsätta upptäcka världen med oss?

Sök rollen Senast 19 september, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Sommartid

På Paulig älskar vi smaker och vi älskar mat! Med våra produkter och koncept är vi en naturlig del av alla måltider hela dagen – frukost som middag. Vi har en ständig strävan efter att hitta de bästa smakerna världen över och att fler ska få ta del av dessa smaker! Alla medarbetare hos oss har en egen del i hur vi kommer dit – och vi är alla lika viktiga i det. Det är allt ifrån våra interna kockar, till du som börjar hos oss som Brand Manager. Vi hoppas att du vill bidra genom att se möjligheter för vad vi kan skapa med vårt varumärke- och produktsortiment inom Santa Marias krydd- och smaksättningssortiment (bla BBQ).

Vad innebär ditt jobb?

Vi kommer ge dig som Brand Manager ett ägandeskap till en del av produktportföljen och du kommer arbeta tillsammans med teamet så att vi kan säkerställa utvecklingen, tillväxten och lönsamheten för varumärket Santa Maria inom vald kategori. Redan från början kommer du tydligt känna att du har ett ansvar i din roll och kan påverka framtiden för hur vår kategori aktiveras och drivs framåt. Rollens arbetsuppgifter blir en mix mellan ett arbete av strategiska och operativa produkt-, sortiment – och kommunikationsfrågor.

I praktiken kommer du att arbeta med konsumentinsikter, kategorianalys för att identifiera möjligheter och utveckla marknadsföringsmixen. Du blir en viktig spelare för oss då du också kommer att leda och/eller vara delaktig i olika multifunktionella projekt, som rör sortimentförbättring, NPD, kommunikations-, och aktiveringskoncept. Brand Manager rollen är mycket dynamisk och du kommer att interagera med många kollegor i organisationen: R&D, inköp, finans, lokala marknader samt externa byråer.

Du arbetar på en avdelning som kallas Global Brand & Portfolio, där varumärkena Santa Maria, Risenta, Paulig Coffee, Poco Loco och Gold&Green ingår. Inom avdelningen finns ditt team; Marketing Flavouring Portfolio och du är en av fem personer i teamet. Rollen är en central funktion som bestämmer strategi, kategoriens drivkrafter och roadmaps och stöttar lokala marknader runt om i Europa. Det adderar en naturlig internationell dimension till arbete.

Din erfarenhet

Vi vill att du kommer in i rollen med fem års erfarenhet från en motsvarande roll inom varumärke och produkt, portfolio management eller category manager. Oavsett titel så har du arbetat med att driva produkt/portfolio projekt ut ett varumärkes, – produkt utveckling/förbättring, kommunikations, – och aktiveringsperspektiv. Du har jobbat med sortimentanalys och kan se potentialen samt identifiera förbättringsområden i värdekedjan.

Du är extra intressant ifall du arbetat nära/med produktutveckling och har arbetat i en internationell organisation. Vi värdesätter din erfarenhet högst, men hoppas att du i grunden har en passade utbildning för tjänsten och givetvis har du en förståelse för hela marknadsföringsarbetet, allt från konsumentinsikter, kanalval till varumärkesförståelse.

Vem är du?

Du är en person som får saker gjort, är drivande i projekt och gentemot dina kollegor. Du tycker om att samarbeta tätt och gillar att ha många kontaktytor. Du är en nyfiken individ som kan analysera tillgänglig information för att göra en rekommendation eller ta ett beslut. Du har konsument- och försäljningsfokus och genererar därför idéer utifrån konsumentbehov och har ett intresse för våra produkter. För att lyckas i rollen behöver du känna tilltro och stå för dina idéer, både för att kunna driva dessa framåt och få genomslag i organistsonen. Paulig är ett internationellt företag vilket kräver en internationell förståelse, därför krävs starka språkliga och skriftliga kunskaper i så väl svenska som engelska.

Vad kan Paulig erbjuda dig?

En dynamisk och öppen arbetsplats med stora möjligheter att fortsätta växa. Vi är en organisation som är stolta över vår kultur som bygger på våra tre värderingar: Stay Curious, Strive for Excellence and Grow Together. Dina kollegor är engagerande människor som bryner för vad de gör och stötar varandra. Dessutom har vi härliga lokaler i Mölndal, så många av oss spenderar de flesta dagarna på kontoret och passar på att äta av den goda frukost och lunch som finns i vår restaurang Taste by Santa Maria.

Kort om Santa Maria och Paulig

Världen har alltid varit hemmaplan för Paulig-koncernen och dess ägare. Redan år 1876 grundade entreprenören Gustav Paulig sin grossistfirma i Helsingfors och började med att importera kryddor, kaffe, mjöl, salt och konjak från avlägsna länder och kontinenter. Vi fortsätter hans resa och gärning som en familjeägd koncern, förenade i vår strävan att finna och utforska de allra bästa smakerna – Exploring Great Taste. Och fortfarande driver modet och nyfikenheten oss till äventyr i sökandet efter nya smaksättningar, idéer och ingredienser från när och fjärran destinationer.

Inom koncernen finns Santa Maria, som är ett smaksättningsvarumärke och våra produktkoncept är Kryddor, Tex Mex, Asia, India och BBQ. Vi vill välkomna dig att fortsätta upptäcka världen med oss! En spännande värld av smakupplevelser från jordens alla hörn.

Nyfiken?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller rekryteringsprocessen urvalsfrågor, personlighetstester och intervjuer. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på Kimm.se. Stina är ansvarig Rekryteringskonsult på KIMM/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når henne på stina.scheller@wise.se. Annonsen kommer vara publicerad till 20:e september men vänta inte med att skicka in din ansökan – för vi kommer gå igenom ansökningarna löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 19 september, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Paulig Group

Argongatan 2D, Mölndal

Kontakta mig för mer information

Stina Scheller

Rekryteringskonsult , Göteborg

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 19 september, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Content Manager

Do you have experience of developing and executing content strategy? Are you driven by optimizing customer experience? Do you have broad knowledge of digitalization and understanding of what it takes to engage variable target groups and help them understand technological products? Then this might be the perfect fit for you!

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

UX & UI Designer

Nordax Bank is up for an exciting journey. It’s about challenging a traditional industry, providing alternatives, being at the forefront and taking the lead, challenging and turning digitalization into great user experience. It´s all happening as we speak. Working at Nordax is about opening up opportunities, creating choices and starting from a more individualized approach. To talk directly, openly and transparently! It´s about giving people advice to live, help with everyday life and make well-considered choices. You are joining an interesting journey

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök