Butiksutvecklingschef – Emmaus Stockholm

Stockholm Rekrytering

Butiksutvecklingschef med ansvar för Emmaus Stockholms second hand-butiker. Nu finns en unik möjlighet att bidra till Emmaus Stockholms fortsätta tillväxt. […]

Sök rollen Senast 6 oktober, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Butiksutvecklingschef med ansvar för Emmaus Stockholms second hand-butiker.

Nu finns en unik möjlighet att bidra till Emmaus Stockholms fortsätta tillväxt. Vi öppnar upp fler second hand-butiker för att kunna vara det självklara alternativet till nyproducerat.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde

Som Butiksutvecklingschef har du det övergripande taktiska ansvaret för att driva och utveckla existerande butiker såväl som att planera och genomföra nyetableringar som beslutats i enlighet med verksamhetsledaren. Vårt second hand-sortiment består av mode och heminredning, böcker och leksaker. För att lyckas i din roll krävs ett nära samarbete med butikscheferna och produktionschefen.

Du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till verksamhetsledaren. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Hägersten, Stockholm.

Du har ett övergripande ansvar för:

  • Säkerställa att butikerna når uppsatta omsättnings- och lönsamhetsmål
  • Budget och prognoser för butikerna
  • Personalansvar för butikschefer och arbetsmiljö
  • Driva och samordna förändringar och utveckling av existerande butiker
  • Identifiera och leda arbetet med nyetableringar

Om oss

Vi behöver en duktig Butiksutvecklingschef som kan driva utvecklingen av våra butiker samtidigt som vi, i takt med att insamlingen ökar, öppnar upp nya butiker.

Det är viktigt att de butiker vi har idag är en integrerad del av verksamheten och inte ses som en enskild enhet. Insamling, prismärkning och marknadsföring är alla områden som har betydelse för butikens framgång.

Vi vill erbjuda ett attraktivt och hållbart alternativ till nyproduktion, vara förstahandsvalet när privatpersoner vill handla second hand och en inspirerande butik som bidrar till ökat återbruk.

Om dig

Vi ser gärna att du har erfarenhet från att leda flera butiker med ansvar för omsättning, budget och prognoser samt har deltagit i eller lett arbete med nyetableringar. Du behöver ha förståelse för att second-hand branschen inte drivs på samma sätt som en butik med nyproducerade varor samt vad det innebär. Ur ett hållbarhetsperspektiv är vi kritiska till hur detaljhandeln och konsumtionen ser ut idag, och vill vara det självklara alternativet.

Du drivs av att skapa långsiktiga och professionella relationer. Du trivs i snabbrörliga, föränderliga miljöer och har ett innovativt och affärsutveckling mindset som innebär att du alltid ser nya möjligheter och gör ditt yttersta för att nå uppsatta mål. 

Som person är du affärsdriven, kreativ och förtroendeingivande. Framför allt är du en strategisk och erfaren ledare. Du är initiativrik och gillar att skapa resultat genom långsiktiga relationer.

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet av budget- och personalansvar
  • Erfarenhet av att öppna nya butiker
  • Erfarenhet från detaljhandeln och/eller second hand-branschen
  • Viktigt med erfarenhet av förändringsledarskap och att skapa strukturer

Ta reda på mer!

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Paul Sredojevic på paul.sredojevic@wise.se, 076-000 18 63. Vi kommer att intervjua kandidater löpande. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Om Emmaus Stockholm

Emmaus Stockholm är en ideell organisation som genom insamling och second hand driver informations- och påverkansarbete för fred, mänskliga rättigheter och hållbar utveckling.
Genom att tillvarata och återanvända vårt samhälles överflöd arbetar vi för att jordens resurser ska fördelas mer rättvist. Vårt syfte är att bidra till en hållbar värld genom återanvändning, utvecklingsprojekt och informationsarbete. Vi strävar efter en omställning till cirkulär ekonomi och arbetar aktivt för att öka andelen insamlade varor som återanvänds och återvinns i Sverige.

Emmaus Stockholm har två butiker ett stenkast från Slussen i Stockholm på Peter Myndes backe 8. Butikerna är fyllda med ett handplockat urval av personliga plagg, prylar och kuriosa.

Emmaus Stockholm är en fristående organisation som funnits sedan början på 70-talet. Vi är religiöst och partipolitiskt oberoende. 

Sök rollen Senast 6 oktober, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Paul Sredojevic

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 6 oktober, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Content Manager

Do you have experience of developing and executing content strategy? Are you driven by optimizing customer experience? Do you have broad knowledge of digitalization and understanding of what it takes to engage variable target groups and help them understand technological products? Then this might be the perfect fit for you!

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

UX & UI Designer

Nordax Bank is up for an exciting journey. It’s about challenging a traditional industry, providing alternatives, being at the forefront and taking the lead, challenging and turning digitalization into great user experience. It´s all happening as we speak. Working at Nordax is about opening up opportunities, creating choices and starting from a more individualized approach. To talk directly, openly and transparently! It´s about giving people advice to live, help with everyday life and make well-considered choices. You are joining an interesting journey

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök