Customer Service Coordinator – Nokian Tyres

Stockholm Rekrytering

Nu växer vårt kundsupportteam och vi söker dig som vill jobba aktivt med roliga, utmanande och spännande kunder med premiumvarumärken inom bilbranschen. Vi är ett team på 4 personer som brinner för att serva våra kunder. Nokian Tyres, ett välkänt globalt varumärke som levererar däck av högsta kvalitet. Du är en viktig del i denna leverans, och vi befinner oss på en spännande resa. Taggad?”

Sök rollen Senast 16 september, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner
  • Personalrabatt

Nokian Dyres är världsledande på väderanpassade däck av högsta kvalitet och arbetar med bilbranschens premium kunder . Företaget står inför en spännande resa med ett laddat gäng, och vi söker nu dig som vill jobba med service, hjälpa kunder, lägga orders och leverera kundsupport av bästa kvalitet. Som customer service coordinator ingår du i customer service teamet som ger support till företagets alla kunder, distributörer och återförsäljare och servar en säljkår på ca 16 personer. Totalt på Sverigekontoret jobbar ca 30 personer, men globalt rör det sig om en arbetsstyrka på ca. 4600 personer, som omsätter ca 1,6 miljarder Euro.

Övergripande ansvarsområden
Arbetet som customer service coordinator innebär att operativt arbeta med våra kunder, och dagligen svara i telefon, maila, lägga ordrar, säkerställa leveranser och följa upp. Du är lyssnande, kundorienterad, kreativ och ingår i ett team som håller en mycket hög servicenivå med konkurrenskraftig service och support till befintliga och blivande kunder.

Du är ansvarig för att leda våra kunder, lösa deras problem och hitta alternativ om och när man stöter på patrull. Du kan företagets produktportfölj och organisation och vet vad, när och var leveransen är. I rollen som customer service koordinator arbetar du också med att driva och delta i projekt som rör utveckling och förbättring av kundservice. Du planerar, genomför och följer upp inkommande kunders frågor. Arbetstiderna är 08.00 – 16.30 och då är man på kontoret, som ligger i Rosersberg ca 20 min norr om centrala Stockholm.

Ansvarsområden

  • Löpande ta emot inkommande samtal, mail via Salesforce, webbformulär och ansvara för chattfunktionen och proaktivt utveckla leveransen av nuvarande och framtida kundservicetjänster för våra kunder
  • Uppföljning, effektivitets- och fakturabevakning
  • Hålla dig uppdaterad om företagets produkter, kampanjer och leveranser
  • Säkerställa ett effektivt samarbete med sälj, marknad och kundservice och övriga funktioner inom företaget

Bakgrund

  • Erfarenhet av operativ kundserviceverksamhet – gärna från branschen, bilindustri
  • Erfarenhet av orderhantering
  • Datavana, systemkunnig (Salesforce meriterande)
  • Erfarenhet av försäljning är meriterande

För att trivas och lyckas tror vi att du har följande egenskaper:

  • Hög arbetsmoral, laganda
  • Driv – gillar att jobba mot tydliga och utmanande mål
  • Serviceorienterad
  • Samarbetsvillig och flexibel
  • Snabb med hög stresstolerans
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • God förmåga att arbeta självständigt och proaktivt
  • God förmåga att arbeta med flera arbetsuppgifter samtidigt

Är du vår nya kollega som kan bli den viktiga länken mellan Nokian Tyres och våra härliga kunder, den som får sälj att briljera, den som skapar arbetsglädje och laganda? Skicka in din CV till oss så snart som möjligt!

Placeringsort: Stockholm, Rosersberg, pendeltåg med gångavstånd från station- kontor 25 min

Du rapporterar till: Teamansvarig Customer Service

Om Nokian Däck

Nokian Tyres är expert och marknadsledande på däck för nordiska förhållanden. Nokian Tyres är Nordens ledande däcktillverkare och den enda i världen som koncentrerar sig på tillverkning av däck för nordiska förhållanden, såsom sommardäcket Hakka och vinterdäcket Hakkapeliitta. Företaget utvecklar och tillverkar sommar-och vinterdäck för bilar och däck för tunga fordon. Försäljning och distribution sker genom återförsäljare som har ett långvarigt samarbete med företaget och egen detaljhandelskedja Vianor. Organisationen består av engagerade medarbetare och arbetsmiljön är öppen, dynamisk och utvecklande. Nokian Däck AB har logistikcenter med lager och kontor i moderna lokaler i Rosersberg, norr om Stockholm. Läs mer på www.nokiandack.se

Mer om tjänsten

Vi vill veta mer om dig! Skicka in din ansökan där vi löpande går igenom kandidaturvalet. Vi samarbetar med KIMM i denna rekrytering, för ytterligare frågor kontakta rekryteringskonsult Cecilia Ericsson de Contreras, cec@kimm.se. Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 2019-09-16. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök rollen Senast 16 september, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Cecilia Ericsson De Contreras

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 16 september, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Communication Specialist till konsultuppdrag i Stockholm

Rollen som Communication Specialist är en bred roll där du kommer projektleda och samordna uppdateringar, nätverka i bolaget och skapa och uppdatera content i digitala kanaler. För att trivas och lyckas i rollen som Communication Specialist är du van att hantera många kontaktytor och kan bygga nätverk och vara den som når ut till andra i organisationen och externa partners och leverantörer.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Content Manager

Do you have experience of developing and executing content strategy? Are you driven by optimizing customer experience? Do you have broad knowledge of digitalization and understanding of what it takes to engage variable target groups and help them understand technological products? Then this might be the perfect fit for you!

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

UX & UI Designer

Nordax Bank is up for an exciting journey. It’s about challenging a traditional industry, providing alternatives, being at the forefront and taking the lead, challenging and turning digitalization into great user experience. It´s all happening as we speak. Working at Nordax is about opening up opportunities, creating choices and starting from a more individualized approach. To talk directly, openly and transparently! It´s about giving people advice to live, help with everyday life and make well-considered choices. You are joining an interesting journey

Stockholm Sista ansökningsdag: 21 september, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök