Digital Marknadsförare till Swedol

Stockholm

Har du erfarenhet av att operativt driva marknadsföring för e-handel? Är du sugen på att bygga upp en ny roll och samtidigt leverera resultat? Då kan detta vara precis det du söker. Swedol är i stark tillväxt och söker nu dig som vill vara med och skapa värde för hela Swedol. Vår kultur byggs på driv och hjärta och vi är stolta över vad vi gör. Nu söker vi dig som vill bli en del av oss!

Sök rollen Senast 25 november, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt
  • Privat sjukförsäkring

Vårt erbjudande till dig

Som Digital Marknadsförare kommer du ha en central roll i vårt e-handelsteam där ditt och vårt fokus är att växla upp vår e-handel och samtidigt nyttja styrkan i Swedols butiksnät. Vi är ett bolag med hög tillväxt och ambitioner att växa både organiskt och genom förvärv. Du kommer få goda möjligheter att vara med och sätta din egen prägel på både rollen, arbetssätt och rutiner. Vi är ett svenskt bolag, börsnoterat på NASDAQ Stockholms Mid Cap och för dig som har det rätta drivet finns det goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då e-handel är ett område som vi satsar på. Vi har en familjär stämning på kontoret som leds av våra värdeord Enkelt, Proffsigt, Hjärta och Driv.

Om rollen

Som Digital Marknadsförare hos oss på Swedol kommer ditt huvudfokus vara att driva Swedols digitala försäljning och öka tillväxten i vår e-handel i samarbete med marknadsavdelningen. Rollen fokuserar på genomförande av aktiviteter i våra digitala och sociala kanaler där vi kommer lägga allt mer resurser på att marknadsföra vårt erbjudande. Din kunskap behöver vi även internt för att kunna utveckla och utmana oss för att möta marknadens behov.

Du rapporterar till E-handelsansvarig och sitter på huvudkontoret i Tyresö.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Skicka ut, optimera och analysera försäljningseffekten av nyhetsbrev.
  • Ta fram och publicera innehåll i sociala medier och vara behjälplig med att sköta kontakt med kunder i dessa kanaler i samarbete med vår kundtjänst. 
  • Koordinera marknadsföringskampanjer med marknadsavdelningen för att säkerställa samordning mellan traditionell och digital marknadsföring.
  • Bygga upp, hantera och optimera kampanjer för display- och videoannonsering samt bidra i utformning och uppsättning av övrig digital marknadsföring.
  • Bidra till att ta fram den digitala marknadsstrategin och proaktivt ge förslag på aktiviteter utifrån våra målgruppers behov.

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har 2-4 års erfarenhet av liknande roll inom digital marknadsföring. Troligtvis har du arbetat på byrå eller på kundsidan där du jobbat praktiskt med marknadsaktiviteter. Du är en kreativ person som gillar att testa nya saker. Du har god erfarenhet av att skriva och utrycka dig i t ex sociala medier. Du är också bra på att analysera utfall av dina aktiviteter i ex. Google Analytics för att dra lärdom av vad som funkar bra eller mindre bra. Du har generellt mycket god inblick i Google och Facebooks annonsprodukter och vet om, när och hur du kan använda dig av ex. programmatic, display, retargeting, video och direktkommunikation. Du har god kommersiell förståelse och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.

Vi sitter i öppet landskap och du kommer ha mycket interaktion med dina kollegor på kontoret. Vi ser dig som en social person som tycker om att samarbeta för att nå ett mål. Eftersom detta är en ny roll hos oss så vill vi att du hjälper oss att sätta målen och vägen dit, vi ser därför att du både är initiativrik och ansvarstagande. 

Mer om Swedol

Swedolkoncernen är multispecialisten för den professionella användaren. Vi erbjuder kvalitativa varor och tjänster på ett enkelt och proffsigt sätt. Vi har webbhandel och cirka 100 butiker i Sverige, Norge, Finland och Estland under varumärkena Swedol, Grolls, Univern och Nima. Kunderna finns huvudsakligen inom bygg och anläggning, industri och verkstad, åkeri och transport, jord- och skogsbruk samt offentlig service. Sammantaget omsatte bolagen i Swedolkoncernen 3,1 miljarder kronor 2017 och har cirka 900 anställda. Swedols B-aktie är noterad på NASDAQ Stockholms Mid Cap-lista.

Läs gärna mer på: www.swedol.se

Vad händer nu?   

I denna rekrytering samarbetar Swedol med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se eller Talent Acquisition Specialist Jessica Andersson på ja@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.

Lycka till och välkommen med din ansökan redan idag!

Sök rollen Senast 25 november, 2019

Här ligger Swedol AB

Vindkraftsvägen 2, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Olof Lindmark

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 25 november, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Ansvarig Digitala Kanaler

Har du erfarenhet att driva digital försäljning och lockas av att hänga med på en resa i digitaliseringens tecken? Hallandstrafiken har precis lämnat hållplatsen för sin utvecklingsresa och söker nu en Ansvarig för Digitala Kanaler med stort kundfokus.

Falkenberg Sista ansökningsdag: 10 december, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Nytt

Webbkommunikatör

Nu söker vi dig som under 6 månader vill arbeta som Webbkommunikatör inom en global organisation där du främst har ansvar för Yamaha Motors skandinaviska hemsidor.

Stockholm Sista ansökningsdag: 27 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Pressansvarig till Sweco Sverige

Söker du en roll där du får jobba både strategiskt och operativt? Är du en tydlig kommunikatör som kan kliva in i en roll där du är experten på pressfrågor? Då kan rollen som pressansvarig på Sweco Sverige vara din nästa utmaning! Det här är ett konsultuppdrag på 12 månader via KIMM/Wise Professionals med start i januari/februari 2020.

Stockholm Sista ansökningsdag: 29 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Marknadsprojektledare till YAMAHA

Är du projektledare ut i fingerspetsarna och har möjlighet att resa i tjänsten? Har du erfarenhet av att implementera en visuell identitet i fysiska butiker? Då kan rollen som projektledare till YAMAHA vara något för dig! Det här är ett konsultuppdrag på ett år via KIMM/Wise Professionals.

Stockholm Sista ansökningsdag: 23 november, 2019 Tipsa en vän

Läs mer & ansök