Manager Digital Engagement. Philip Morris Sweden

Stockholm Rekrytering

Philip Morris står nu inför sin största transformation någonsin – att skapa en rökfri framtid! Det är en global omfattande satsning – att åstakdomma en rökfri generation. Nu stärker Philip Morris sitt digitala marknadsteam med ytterligare en roll/kandidat. Vi söker en erfaren bred, teknisk och digitalt kunnig marknadsförare, som tar digitalt ansvar i denna rökfria utmaning. Vi söker en Manager för Digital Engagement. Nyfiken?

Sök rollen Senast 12 december, 2019

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter

Philip Morris Sverige arbetar idag hårt för att skapa morgondagens rökfria samhälle och tillsammans med ett engagerat och drivet gäng pågår nu en fascinerande förändringsprocess. Vi befinner oss i ett jättespännande skede och fokus nu ligger i första hand etablera ett rökfritt alternativ till dagens rökare.

Världen med oss befinner sig i en förändringsfas. Det gäller att utmana och leda denna förändring, vilket leder oss in på den digitala förändringsfas som samtidigt genomsyrar såväl vår värld som vår verksamhet och vår allas vardag. Vi på Philip Morris arbetar med flera av marknadens större varumärken, som står inför utmaningar och enorma möjligheter och flertalet nya produktalternativ som utmanar dagens samhälle. Med detta som bas och med hjälp av din digitala förmåga kommer vi kunna skapa en rökfri framtid för dagens rökare. En tydlig riktning mot en rökfri värld!

Om rollen
Som ansvarig för Digital Engagement har du ett övergripande ansvar för vårt totala digitala agerande, vår plattform, vårt digitala kanalval och våra kunders digital kontakt, kundresa och upplevelse. Vi vill kunna erbjuda en digital helhetsupplevelse i enlighet med vårt brand, vår samhällsambition och vårt löfte om en rökfri värld. För att nå dit behöver vi din digitala expertis som inkluderar digital helhet; allt från vår website, e-com site och alla digitala ytor socialt med kunskap om hur vi optimerar vår kommunikation och produktförmedling genom dessa kanaler.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Etablera ett digitalt årshjul, dokumentera touchpoints; etablera, mäta och monitorera
  • Dokumentera och bygga upp den digitala kundresan – mäta och styra ”continous improvements”.
  • Agera kravställare mot IT
  • Agera kravställare mot byråer och underleverantörer
  • Hantera content, copy och målgruppsanpassad kommunikation digitalt
  • Projektleda förändringsprojekt – digital utveckling
  • Leda och styra tester A/B tester (UATs)
  • Bygga upp digital förståelse i hela organisationen
  • Ansvara för alla digitala och sociala kanaler samt SEO, SEM
  • Leda och etablera digital marknadskompetens.

Så här tror vi att du är:
Vi tror du är nyfiken, driven och generös med din både breda och djupa kunskap om marknadsföring och digital excellens. För att trivas i rollen är du en kommunikativ och prestigelös person som motiveras av att ta ansvar, projektleda, arbeta proaktivt och datadrivet. Vi vill arbeta med dig som vill skapa riktigt bra digital upplevelse med tjänster som skapar nytta i ett företag som vill göra skillnad. Du älskar att arbeta med kommunikation i alla dess former och du är en nyfiken och digitalt kunnig. Du håller dig uppdaterad på nya trender, teknisk utveckling, digitala plattformar och appar. Utifrån uppsatta mål är du självgående med hög drivkraft och engagemang samt har en förmåga att få saker att hända. Du uppskattar att arbeta i team, har lätt för att undervisa med en mycket god samarbetsförmåga och lätt för att skapa relationer. Du är van vid ett högt tempo och att självständigt driva aktiviteter från start till mål. Vi ser gärna att du är van att arbeta i agila processer.

Utöver det har du:

  • Minst fem års relevant arbetslivserfarenhet av digitalt marknadsansvar som inkluderar, e-com upplevelse, process och utveckling, online merchandising,
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot kommunikation och marknad, webbutveckling eller likvärdigt
  • Erfarenhet av att skapa content som driver engagemang i olika format såsom tex, bild och gärna rörligt till olika kanaler och syfte 
  • Arbetat som ansvarig för e-Commerce och drivit denna del med P&L ansvar
  • Arbetat digitalt med sociala kanaler (LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube)
  • Erfarenhet av att skriva texter för webben på både svenska och engelska
  • Förståelse för annonsering i sociala medier, användarcentrerad design och värderingstyrda varumärken
  • CRM och Marketing Automation erfarenhet där du arbetet med Salesforce som plattform
  • Erfarenhet av att arbeta med externa samarbetspartners
  • Ledarerfarenhet
  • Erfarenhet och vana av Adobe CC eller andra designverktyg samt videoredigering är meriterande
  • Erfarenhet av agilt arbetsätt med JIRA (ex. Scrum eller Kanban)

Mer om Philip Morris
Philip Morris Sverige grundades 1969 och är nu ett av de ledande tobaksbolagen i landet, som sysselsätter ungefär 130 personer. Några av de största märken är Marlboro, L&M och Chesterfield. Förutom cigaretter säljer Philip Morris också rulltobak samt en växande kategori av rökfria produkter och tillhörande elektroniska produkter som ett bättre alternativ till cigaretten. Philip Morris International (PMI) leder en omvandling av tobaksindustrin för att skapa en rökfri framtid och slutligen ersätta cigaretter med rökfria produkter. Genom multidisciplinära möjligheter inom produktutveckling, toppmoderna anläggningar med vetenskaplig underbyggnad syftar PMI till att säkerställa att dessa rökfria produkter uppfyller vuxna konsumentpreferenser och strikta regelverkskrav. PMI:s rökfria produktportfölj omfattar system för uppvärmd tobak, s.k. heat-not-burn, och nikotinprodukter. Per den 31 mars 2019 uppskattar PMI att cirka 7,3 miljoner vuxna rökare runt om i världen redan har slutat röka och skiftat till PMI:s produkt som värmer tobak, som för närvarande är tillgänglig för försäljning på 48 marknader under varumärket IQOS. För mer information besök www.pmi.com och www.pmiscience.com

Intresserad? Välkommen med din ansökan!

Vad händer nu? I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Cecilia Ericsson de Contreras cec@kimm.se. Vi ser fram mot din ansökan med CV och ett personligt brev via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail pga GDPR. Välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 12 december, 2019

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Cecilia Ericsson De Contreras

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 12 december, 2019

Sök rollen

Fler lediga jobb