Webb- och Content Manager till Systecon

Stockholm Heltid Konsultuppdrag

Till Systecon söker vi nu en Webb- och Content Manager. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM / Wise Professionals på heltid med start omgående och 3 månader framöver.

Sök rollen Senast 30 januari, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Rollen
I rollen som Webb- och Content Manager är du operativt ansvarig för Systecons externa kommunikation från huvudkontoret i Stockholm. I din roll ingår att profilera Systecon på den internationella marknaden, stärka varumärket samt bidra till ökad trafik och konvertering.

Vi söker dig som tycker om att planera, producera och publicera innehåll. Som så många andra jobbar vi med vår digitala utveckling och du kommer att ha en viktig roll i detta. Du behöver kunna skriva flytande på engelska för flera intressenter; kunder, presumtiva kunder, medarbetare samt driva opinion. Du behöver också vara väl bevandrad i webbpubliceringsverktyg, gärna Drupal.

Rollen har många olika kontaktytor internt såväl som externt. Du har ett nära samarbete med det globala marknadsteamet samt stort utrymme att påverka och utveckla marknadsföringen och marknadskommunikationen internationellt.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Ansvara för Systecon’s internationella websida.
  • Skapa och koordinera framtagning av texter, PR-inlägg och nyhetsbrev.
  • Skapa och koordinera grafiskt content / innehåll och publicera online.
  • Driva, koordinera och uppdatera interaktioner på sociala medier som tex LinkedIn.
  • Fortsätta utveckla den digitala plattformen (webb, nyhetsbrev, SEO etc) med fokus på trafik och leadsgenerering.
  • Delta i sälj och marknadsarbetet och i långsiktiga varumärkesbyggande aktiviteter.
  • Agera drivande i att profilera Systecon och utveckla marknadsföringen på vår internationella marknad (kanaler, funktioner, arbetssätt etc.).
  • Bidraga i arbetet med Employer Branding.
  • Planera, koordinera, projektleda och delta vid mässor och events.

Om dig

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du har ett nyfiket och proaktivt arbetssätt. Du är initiativtagande och handlingsinriktad och vet vilka insatser som krävs för att skapa resultat. Du bidrar med nya idéer och trivs som allra bäst när du agerar ”doer” och samtidigt får användning för dina strategiska ögon. Du har förmåga att lyfta blicken och ser kopplingen mellan sälj- och marknadsföring som tydlig och självklar. Vi tror att du skapar förtroende genom att vara trygg som person såväl som i din kompetens.

Din bakgrund

  • Erfarenhet (minst 3 år) av operativ marknadsföringskommunikation med fokus på B2B.
  • Erfarenhet av att arbeta operativt men också förmågan att arbeta strategiskt.
  • Erfarenhet av att samordna och leda marknadsföringsprojekt. (Exempelvis kundevent, material eller inbjudningar).
  • God skribent med erfarenhet av att producera marknadskommunikation.
  • Bra koll på det senaste gällande kommunikation i digitala kanaler.
  • Erfarenhet av att agera kravställare och samarbeta med externa. samarbetspartners och byråer.
  • Kommunicerar flytande på engelska i tal och skrift.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
  • Erfarenhet av att arbetat i webbpubliceringsverktyg (gärna Drupal), Google Analytics och Adwords samt SEO.
  • Gärna erfarenhet av att ha arbetat nära sälj- och leadsgenerering.
  • Gärna erfarenhet av Employer Branding.

Om Systecon

Vi är ett ledande konsult- och mjukvaruföretag med tjänster och verktyg inom Life Cycle Management. Vi hjälper kunder inom främst transport, energi och försvar, att ta fram kostnadseffektiva helhetslösningar med ett livscykelperspektiv. Vår egenutvecklade mjukvara Opus Suite används av hundratals företag över hela världen för att nå högre produktivitet, lägre kostnader och bättre lönsamhet. Vi har ett internationellt nätverk av dotterbolag och partners, och de senaste åren har vi haft en allt snabbare expansion internationellt.

När du blir en av oss

Tiden på KIMM ska vara den roligaste i din karriär. Det gäller även för dig som konsult såklart och vi är måna om att du känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här. Hur roligt vore det inte att gigga på ditt drömföretag? Exempel på organisationer vi samarbetar med hittar du här. Vill du få ännu mer feeling, spana in vårt Instagramkonto @wiseprofessionals.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är konsultchef Emma Knaggård Wendt, ekw@kimm.se och Talent Acquisition Specialist Johanna Romanoff, jr@kimm.se

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum som är 2020-01-22 vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 30 januari, 2020

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Johanna Romanoff

Talent Acquisition Specialist, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 30 januari, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Head of Marketing med försäljningsfokus

Guide Gloves är ett internationellt bolag som utvecklar högkvalitativa arbets- och skyddshandskar. Vår vision är en värld där alla skall vara trygga och säkra på sin arbetsplats, och vi ska nå dit genom att bli den mest innovativa, mest flexibla och snabbast-till-marknaden-tillverkaren av handskar. I världen! Just nu investerar vi kraftigt i att förstärka vår sälj-och marknadsförmåga, och letar därför efter en person som står redo för nästa steg i karriären. Vi söker dig som är full utav energi, passion och kreativitet och erkänt duktig på säljdriven marknadsföring. Detta är en unik möjlighet att få aktivt bidra till att utveckla Guide Gloves till att ta ännu större plats på den internationella marknaden – vill du hänga med?

Stockholm Sista ansökningsdag: 11 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Senior Digital and Graphic Designer – Musti Group

We’re looking for the best talent, those with a passion for building strong brands to join us in growing our Nordic markets, with a consumer first approach. The right candidate will be a key player in accelerating and further developing our brand and communication directly to consumers. You will be joining an innovative, fast growing and exciting company with passion for pets. We are now looking for an energetic and quality-focused senior digital and graphic designer to join our inhouse creative team in Stockholm

Stockholm Sista ansökningsdag: 8 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Marketing Specialist till vår kund i city

Söker du en digital roll i en spännande miljö? Har du erfarenhet från att skapa intresseväckande och mervärdesskapande digitalt innehåll som bidrar till ökad trafik och konverteringar? Då kan rollen som Marketing Specialist vara något för dig. Det här är ett konsultuppdrag via oss på KIMM/Wise Professionals med start omgående. För rätt person finns möjlighet att bli anställd direkt hos kund.

Stockholm Sista ansökningsdag: 4 februari, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök