Digital Strateg med E-handelsbakgrund till Miljonlotteriet

Göteborg Rekrytering

Sedan år 2000 har Miljonlotteriet bidragit med mer än 2,3 miljarder till IOGT-NTOs livsviktiga alkohol- och drogförebyggande arbete och därmed en bättre värld. Men vi vill mer och behöver din hjälp att öka vår digitala räckvidd mot primära och nya målgrupper då vi just nu satsar för att ta större plats i det digitala landskapet.

Sök rollen Senast 6 december, 2020

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Lunchförmåner

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

Vad blir ditt uppdrag? 
Vi vill att du hjälper oss att nå fler digitala kunder för att därigenom driva rätt trafik till Miljonlotteriets köpkanaler där miljonlotteriet.se är i fokus. I uppdraget ingår att sätta en digital marknadsplan med fokus att genom rätt insatser driva in en ökad mängd köpande kunder som i slutänden genererar en ökad digital försäljning.

I rollen som Digital Strateg på Miljonlotteriet har du ansvar för den digitala marknadsföringsbudgeten. Du ingår i säljteamet på vår digitala avdelning och har Armando Swartz som din närmaste chef (Chief Digital Officer). Du har ett tätt samarbete med övriga inom avdelningen men även med andra delar av organisationen. I rollen som Digital Strateg arbetar du med:

·        Kanal/budstrategi samt analys
Sätta strategier och budget för alla kanaler (Affliates, PPC, nyhetsbrev, SoMe, m.m.) samt sätta principer för uppföljning och analys.

·        Kampanjstrategi
Sätta riktning för kampanjer och följa kanalstrategin som skapar duration och långsiktighet hos våra kunder.

·        Projektledning
Inom linjen för området leda och driva innovations- och förbättringsprojekt.

·        CRO – Offsite
Konvertering offsite. CRO-Specialist gör det onsite. Genom tester analyserar du om genomförda insatser genererar önskvärda resultat.

Vem är du? 
Vi letar efter dig som har en förmåga att se utmaningar som möjligheter och besitter ett driv som smittar av sig. Du har en förtroendeingivande framtoning som gör att du framgångsrikt kan förmedla ett budskap utan att tappa kärnan. Du är nyfiken, till och med vetgirig, och vill hela tiden testa nya infallsvinklar för att se om det går att göra saker bättre. Oavsett om det är en kampanj, kanalval eller en intern process. Du är i grunden en person som går igång på försäljning och har alltid haft ett sinne för affärer.

Du har erfarenhet från en utvecklad e-handel alternativt byrå där du fokuserat på att bygga trafik och i förlängningen öka försäljning. Vidare är det en klar fördel om du varit med och utvecklat en digital affär och använt dig av PPC, Affiliates, SOME m.m som kanaler. Du har förståelse för kedjan i den digitala affären och är van att föra dialog med webb, UX och kommunikation. Du är helt trygg i Google Analytics samt Facebook Business och har du jobbat i SalesForce tidigare är det ett plus men inget krav.

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor. Vi jobbar med löpande urval och har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 6 december, 2020

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Miljonlotteriet

Metallvägen 4, Mölnlycke

Kontakta mig för mer information

Martin Jerrskog

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 6 december, 2020

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Produktchef

Sedan 1 april 2020 är Swedol en del av Momentum Group och bildar tillsammans med TOOLS ett gemensamt affärsområde. Till denna nya organisation söker vi nu en Produktchef att ta ansvar för produktområdet Fordon/Award.

Stockholm Sista ansökningsdag: 17 december, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Grafisk Designer till konsultuppdrag

Till ett längre uppdrag i Stockholm söker vi nu en mångsidig grafisk designer. Du kommer vara delaktig i hela den kreativa processen och kommer att arbeta med produktion för både digitala kanaler och print. Uppdraget beräknas pågå i 12 månader med chans till en fast anställning hos vår uppdragsgivare

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 december, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Project & Production Leader – Arken Zoo/Musti Group

We’re looking for the best talent, those with a passion for building strong brands to join the Swedish team, with a consumer first approach. You will be joining an innovative, fast growing and exciting company with passion for pets. We are now looking for an energetic and quality-focused Project & Production Leader to join our Swedish Marketing team in Stockholm

Stockholm Sista ansökningsdag: 5 december, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Marknadskoordinator

För vår nordiska verksamhet söker vi nu en dynamisk och målinriktad marknadskoordinator med höga ambitioner och driv som nyligen påbörjat sin karriär inom marknadsbearbetning. Tycker du om kommunikation och varierande arbetsuppgifter så kanske detta kan vara något för dig!

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 december, 2020 Tipsa en vän

Läs mer & ansök