Content Manager till SIS

Stockholm Rekrytering

Till SIS, Svenska Institutet för Standarder, söker vi nu en Content Manager som brinner för att skapa värdeskapande content och vill följa med på vår fortsatta digitala förändringsresa. Som Content manager på vår avdelning Kommunikation & Marknadsföring ansvarar du för innehållsproduktion som ökar kännedomen om SIS och värdet av standarder och / eller bidrar till att driva försäljning av abonnemang, handböcker och utbildning. Vill du ha en bred roll där du skapar content som ökar försäljningen samtidigt som du bidrar till hållbar samhällsutveckling – då är du välkommen med din ansökan till oss!

Sök rollen Senast 23 juni, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

Uppdraget

Du är en vass skribent som tycker att det är roligt och utmanande att kommunicera och lyfta fram kompetensmässigt komplexa produkter. Du är en noggrann researcher och behärskar att anpassa faktatunga akademiska texter till våra olika kanaler och målgrupper. I den här rollen har du ansvar för att strukturera vårt content-arbete och är den i vårt team som, i samråd med PR- och pressansvarig, ger rekommendationer om vilken typ av text som, beroende på målsättning, lämpar sig bäst för olika kanaler.
 
Du kliver in i en spännande utvecklingsfas där vi nyligen implementerat ett Marketing Automation-system, där din kompetens är en viktig bidragande faktor till helheten. Du kommer att vara en del av en inhouseavdelning där du samarbetar i olika konstellationer med projektledare, grafiska formgivare, en marketingautomation specialist, en PR-och pressansvarig och två webbredaktörer sammanlagt nio personer. Du rapporterar direkt till avdelningschefen för Kommunikation & marknadsföring.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Producera content i form av copy, produkttexter och artiklar för sis.se, Marketing Automation, webinars, Google AD Words, nyhetsbrev/EDR, guider, LinkedIn, FB med mera.
  • Tillsammans med dina kollegor, arbeta fram kampanjer där du ansvarar för den taktiska säljdrivande kommunikationen.
  • Skriva och koordinera SEO-anpassat content i samråd med SEO-ansvarig/webbredaktör
  • Skriva och producera målgruppsriktat content utifrån ett inboundperspektiv i syfte att hitta bästa konvertering
  • Ansvara för produktion av texter till vår årsrapport samt vid behov, köpa in content och översättningshjälp från externa leverantörer.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning inom kommunikation, journalistik eller likvärdigt samt minst fem års dokumenterad erfarenhet av att producera säljdrivande texter och engagerande innehåll.

Du har jobbat med konverterande content för digitala plattformar och har erfarenhet från B2B och kunskapstunga produkter och tjänster. Därmed har du djup förståelse för content kopplat till konvertering av uppsatta säljmål. Vidare har du erfarenhet från en kravställande position som kvalitetssäkrat innehåll från olika leverantörer och därmed varit med och satt målsättningar för att nå ut till olika målgrupper och branscher. Vi arbetar i Episerver, Super Office, Hubspot och det är en fördel om du känner till och har arbetat i dessa system.

Personliga egenskaper

Du är en driven person med stort intresse för skriftlig kommunikation och digital marknadsföring som leder till uppsatta mål. För att lyckas i rollen ska du vara noggrann och van att arbeta självständigt och ta ett helhetsansvar för dina arbetsuppgifter. Du är samtidigt flexibel och prestigelös och ser ett värde i att ingå i ett team med olika kompetenser men är inte rädd för att utmana och bli utmanad.

Du är lyhörd och trivs med att jobba i en föränderlig miljö där alla hjälps åt med både högt och lågt. Du är van vid att arbeta i projektform samt skapa rutiner och processer och uppskattar att tempot är högt.

Om SIS

På SIS är vi experter på standarder!

SIS är en del av ISO och CEN som är nätverk av experter som arbetar med att skapa internationella standarder. Hos oss kan aktörer ta initiativ och samverka för best practice som främjar Sveriges konkurrenskraft och ger smart och hållbar samhällsutveckling. SIS samverkar med alla delar av det svenska samhället, som till exempel industri, akademi, offentlig sektor och frivilligorganisationer.

SIS projektleder det svenska arbetet med att ta fram standarder. Vi verkar för ökat svenskt inflytande i internationella samarbeten och för att best practice sprids och tillämpas i Sverige. Vi erbjuder också utbildningar, tjänster och produkter som hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter och skapa samhällsnytta med hjälp av standarder.

Läs gärna mer om SIS här: www.sis.se

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. 

Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och notera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om rollen eller processen, vänligen kontakta Olof Lindmark på ol@kimm.se

Sök rollen Senast 23 juni, 2021

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger SIS

Solnavägen 1 E, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Olof Lindmark

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 23 juni, 2021

Sök rollen

Fler lediga jobb

Visual Product Designer till BBH Stockholm

We are seeking a Product Designer with a love for crafting stellar digital experiences and bringing UI to life through motion and pixel perfect implementation. Not only are you a brilliant craftsperson, you are also a team player driven by passion and curiosity that inspires your fellow colleagues to collaboratively create world-class work.

Stockholm Sista ansökningsdag: 3 juli, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Digital Marketing Activation Specialist till Coloplast Sverige

Är du en passionerad person som brinner för att göra skillnad och vill vara del av ett branschledande medicintekniskt företags resa framåt? Är du en stjärna på SEO och leadsgenerering? Har du koll på hur man bygger en relevant Facebookannons, skapar bra kampanjer och kan dessutom göra skarpa analyser av dess impact? Vi letar efter dig som förstår hur människor beter sig online och som befinner dig på det där gyllene medelläget i att inte vara för senior men heller inte för junior.

Göteborg Sista ansökningsdag: 29 juni, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

CRM-koordinator till Blomsterlandet

2012 skapade Blomsterlandet sin kundklubb Green Room. En kundklubb med målsättning att sprida växtglädje och kunskap om Blomsterlandets produkter. I dag har Green Room en miljon medlemmar och söker nu en CRM-koordinator med uppdrag att tillsammans med CRM-ansvarig fortsätta erbjuda attraktivt innehåll till Green Rooms medlemmar.

Göteborg Sista ansökningsdag: 30 juni, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök