Sälj- och Marknadsansvarig till en av Sveriges största byggkoncerner

Stockholm Konsultuppdrag

Vill du arbeta hos en av Sveriges största byggkoncerner med ett heltäckande erbjudande inom entreprenad och projektutveckling som brinner församhällsutveckling? Då kan rollern som Sälj- och marknadsansvarig vara något för dig. Här får du strategiskt och självständigt driva och genomföra arbetet med försäljning, marknadsföring och kundvård i tilldelade bostadsprojekt. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med start i augusti. Uppdraget beräknas pågå till årsskiftet, med goda möjligheter till förlängning samt utökning av tid. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 9 augusti, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

I rollen fastställer du projektplan och budget för marknad samt försäljning för respektive projekt. Du tar fram kommunikationskoncept utifrån givna ramar samt ansvarar du för att samordna vår externa kommunikation av projekten. I samarbete med ansvarig för digitala kanaler tar ni fram projekthemsidor och håller dessa uppdaterade. I samarbete med reklambyrå samt egen produktion tar ni fram försäljningsmaterial för projekten. Du arbetar såväl självständigt som tätt ihop med övriga kollegor på företaget.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Upphandla mäklartjänster samt styra och kvalitetssäkra deras arbete.
  • Administrera samt stötta och vägleda mäklare.
  • Planera och genomföra säljstarter, följa upp försäljningen och utföra försäljningsprognoser.
  • Planera, utföra och delta i marknadsföringsinsatser för projekten.
  • Ta fram försäljningsmaterial.
  • Löpande informera och ha dialog med intressenter och kunder via nyhetsbrev och andra kanaler.
  • Planera kundträffar, byggplatsbesök och tillträden.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet, du förstår din roll men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Utifrån uppsatta mål är du självgående med hög drivkraft och engagemang samt har en förmåga att få saker att hända. Här strävar vi efter aktiva och ansvarstagande medarbetare. Ett aktivt medarbetarskap innebär att alla medarbetare tar ansvar för sitt eget arbete och sin egen utveckling, relationer på arbetsplatsen och den gemensamma arbetsmiljön för att bidra till verksamhetens utveckling och resultat. För att trivas i rollen trivs du med att stötta sina kollegor i en positiv riktning, följa egna som grupp och företagets mål samt samarbeta nära och stötta närmsta chef.

Vi söker dig som har:

  • Högskoleutbildning med inriktning kommunikation och marknad eller annan likartad eftergymnasial utbildning.
  • Flerårig och aktuell erfarenhet av arbete från liknande roll i branschen.
  • Van att planera och genomföra sälj och marknadsinsatser för projekt.
  • God erfarenhet av att ta fram projektplan och budget för marknad samt försäljning.
  • God erfarenhet av att producera marknadsmaterial samt kravställa till byrå.
  • Van att snabbt och framgångsrikt sätta upp/följa KPI.er samt mäta och analysera resultat.

Arbeta som konsult – bli en del av oss!

Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären. Det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om.

Vad händer nu?

Vi tar inte emot ansökningar via mail, du behöver skicka in din ansökan genom annonsen och får i samband med det svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om uppdraget, kontakta ansvarig konsultchef Sabina Axelsson, sa@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 9 augusti, 2021

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Sabina Axelsson

Konsultchef, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 9 augusti, 2021

Sök rollen

Fler lediga jobb

External Communications Manager till Hoist Finance

Vill du arbeta i en internationell miljö med tydliga värderingar, högt medarbetarengagemang och med ett starkt fokus på kunden och medarbetarens behov? Vi söker dig som drivs av omväxlande arbetsuppgifter och där du får arbeta nära ditt team i att utveckla och stärka varumärket. Ditt uppdrag omfattar extern kommunikation, PR och press.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 augusti, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Finsktalande översättare till Bagaren och Kocken

Älskar du livets njutningar så som mat och dryck? Tar du gärna fram kockknivarna i köket och lagar till en härlig bouillabaisse? Eller brinner du kanske för bakning? Oavsett vilken form av matälskare du är så har vi här ett väldigt roligt uppdrag för dig som är en skicklig skribent och som är en fena på finska!

Nu söker vi en finsktalande skribent för ett översättningsuppdrag till Bagaren och Kocken.

Göteborg Sista ansökningsdag: 16 augusti, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Content Manager

Berättelser om våra liv, världen runt omkring oss och vår närhet blir några av de allra bästa. Att föra dem samman med att optimera sättet de berättas och distribueras är vårt mission och vad vi kallar dokumentär storytelling. Nu söker vi en Content Manager som vill vara med på vår fortsatta resa!

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 augusti, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök