Finsktalande översättare till Bagaren och Kocken

Göteborg Konsultuppdrag

Älskar du livets njutningar så som mat och dryck? Tar du gärna fram kockknivarna i köket och lagar till en härlig bouillabaisse? Eller brinner du kanske för bakning? Oavsett vilken form av matälskare du är så har vi här ett väldigt roligt uppdrag för dig som är en skicklig skribent och som är en fena på finska!

Nu söker vi en finsktalande skribent för ett översättningsuppdrag till Bagaren och Kocken.

Sök rollen Senast 16 augusti, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Kollektivavtal

Det här är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals som förväntas starta i augusti och pågå i 6 månader med möjlighet till ytterligare förlängning. Tjänsten är på deltid ca 8-10h/v och det finns möjlighet att arbeta remote, Detta uppdrag passar utmärkt för dig som studerar eller har en annan sysselsättning och vill ha ett extrajobb.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Som översättare på Bagaren och Kocken arbetar du i första hand med översättningar och utformande av produkttexter till varor som finns på Bagaren och Kockens hemsida. Det kan variera från kortare texter med några få meningar till mer fördjupande texter då detta krävs för till exempel mer tekniska eller dyrare produkter. Texterna gäller för både Bagaren och Kocken, Kitchen One och Robotexperten.

Förutom produkttexter så ingår även översättningar och texter på bland annat på sociala medier, mail och andra övergripande texter på Bagaren och Kockens hemsida. Texterna är skrivna på svenska men det går också bra om du kan något av de andra språken, norska eller danska. Texterna produceras direkt i Bagaren och Kockens backend-system.

Kompetenser:

· En relevant utbildning

· Erfarenhet av att producera texter

· Erfarenhet av att översätta texter från svenska till finska

Vi ser gärna att…

· Att du har ett mat- och bakintresse

· Du är van vid att arbeta självständigt och kan leverera gentemot satta deadlines

· Du är lösningsorienterad och söker självständigt information för att kunna driva ditt arbete framåt

OM KIMM & Wise Professionals
Vi på KIMM är specialister på rekrytering och attraktion inom kommunikation och marknadsföring. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Öresund och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar. Exempel på organisationer som vi samarbetar med hittar du här.

Vad händer nu?
Vi tar inte emot ansökningar via mail, du behöver skicka in din ansökan genom annonsen. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig konsultchef Stephanie Grammenidis, (stephanie.grammenidis@wise.se). Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Dock kommer inte återkoppling att kunna ske under vecka 29-32 pga semester.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sök rollen Senast 16 augusti, 2021

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Stephanie Grammenidis

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 16 augusti, 2021

Sök rollen

Fler lediga jobb

External Communications Manager till Hoist Finance

Vill du arbeta i en internationell miljö med tydliga värderingar, högt medarbetarengagemang och med ett starkt fokus på kunden och medarbetarens behov? Vi söker dig som drivs av omväxlande arbetsuppgifter och där du får arbeta nära ditt team i att utveckla och stärka varumärket. Ditt uppdrag omfattar extern kommunikation, PR och press.

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 augusti, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Content Manager

Berättelser om våra liv, världen runt omkring oss och vår närhet blir några av de allra bästa. Att föra dem samman med att optimera sättet de berättas och distribueras är vårt mission och vad vi kallar dokumentär storytelling. Nu söker vi en Content Manager som vill vara med på vår fortsatta resa!

Stockholm Sista ansökningsdag: 14 augusti, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök

Marketing Manager till Gernandt & Danielsson

Vill du vara med på en spännande förändringsresa på en av Sveriges ledande advokatbyråer som vill ta sin marknadsföring och kommunikation till nästa nivå? Gernandt & Danielsson söker nu en marketing manager som vill forma byråns marknadsavdelning.

Låter detta som något för dig? Sök tjänsten redan idag!

Sista ansökningsdag: 9 augusti, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök