Website Manager to Semantix

Stockholm Rekrytering

Are you passionate about creating excellent website user experiences? And do you understand what it takes to engage variable target groups and help them understand technological products? Then this might be the perfect fit for you!

Sök rollen Senast 9 december, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal

About the Role

As a web manager you are a vital part of conveying Semantix message to customers, partners, and employees.

Your role is to make sure that the website supports the company’s growth by generating leads and driving digital sales and delivering on the brand position. You are the product owner of the website and responsible for creating new landing pages, maintaining, and updating website content, monitoring, and optimizing website performance, and managing the site’s functionality and appearance. You will be a part of the marketing team and work closely with the Marketing Director, Marketing Coordinator, Content Manager and Marketing Operations Manager.

Duties & responsibilities  

  • Proactively drive the development of the website forward and lead the interaction with external UX and UI developers, IT and your colleagues at marketing. 
  • Own the website roadmap and align it with relevant KPIs. 
  • Use content management system to create and edit pages and content in all five website languages as needed.  
  • Monitor the website’s functionality to ensure the website is delivering the desired customer experience. 
  • Utilize website analytics, like Google Analytics and Hotjar to understand opportunities for improvement. 
  • Use site audit tools to continuously improve eventual SEO issues related the website.  
  • Coordinate with external development team to create website page templates and new functionality as needed. 
  • Own the key internal documents and assessment sheets regarding the website’s compliance. 

Requirements and skills  

  • A minimum of 3 years of website management and marketing experience is required. 
  • Fluent in English and at least one of the Nordic languages. 
  • Experienced in managing a web presence that serves multiple audiences with a strategy that is on brand and customer-first. 
  • Must possess a high degree of experience managing content in CMS platforms. 
  • Experience with Conversion Rate Optimization (CRO) and A/B testing
  • Experience with Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console and preferable Ahrefs. 
  • Enjoy working in a dynamic and efficient team. 
  • Excellent written and verbal communication skills and good ability build and maintain relationships.  

About Semantix

As a leading language technology company for multilingual services, Semantix creates translation, content, and interpreting solutions together with our customers for engaging and on-brand communication on a local and global scale. Through our team of specialists and global network of over 7000 language experts, we tailor content to all industries and target audiences – turning the language into a strategic asset. Together with our customers, we leverage a range of leading tech services, such as workflow optimization, machine learning, automation, website localization, and multimedia. In 2021, Semantix merged with TransPerfect, the world’s largest provider of language and technology solutions for global business. Semantix operates as a division within the TransPerfect family of companies.

Read more about us and TransPerfect at www.semantix.com and www transperfect.com

Welcome!

In this recruitment Semantix cooperate with KIMM. Please apply for the role with your resume and cover letter via www.kimm.se. If you would like more information or have questions about the role, please contact responsible recruitment consultant Olof Lindmark at ol@kimm.se. Selection is ongoing and the position may be added before the final application date.

Welcome with your application today!

Sök rollen Senast 9 december, 2021

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Semantix Sverige

Linnégatan 89E, Stockholm

Kontakta mig för mer information

Olof Lindmark

Rekryteringskonsult, Stockholm

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 9 december, 2021

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Kommunikatör till Brighter

Har du erfarenhet av att arbeta med kommunikation kring finansiell information, gärna för ett börsnoterat bolag? Vill du bidra i ett svenskt innovationsföretag inom medtech? Brighter söker nu en kommunikatör med fokus på IR. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete och söker dig som liksom vi brinner för utveckling inom hälsoteknik.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök