Digital kommunikatör till Ersta Diakoni

Stockholm Rekrytering

Ersta diakoni är Sveriges största idéburna vård- och omsorgsaktör, en ideell förening grundad år 1851. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning. Verksamheten drivs icke-vinstsyftande, vilket betyder att allt vårt överskott återinvesteras i verksamheten. Vår vision är att skapa en värdig välfärd för alla.

Vi söker nu en duktig digital kommunikatör som vill vara med på vår resa och bidra till att stärka vår röst och våra verksamheter.

Sök rollen Senast 10 december, 2021

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Om rollen 

I rollen som digital kommunikatör driver du tillsammans med kollegerna på kommunikationsavdelningen, och i nära samarbete med verksamheten, våra olika digitala kanaler. Digitaliseringen skapar hela tiden nya möjligheter att utveckla erbjudande och kommunikation med kunder, patienter och brukare. Nya verktyg och kanaler växer fram och beteenden förändras. Din roll är att kommunicera och agera effektivt i det nya landskapet och inom ramen för ditt uppdrag får du möjlighet att forma och bygga innehåll för rollen. 

Du kommer att:

  • Vara delaktig i att bygga strategier för digital kommunikation samt driva taktiska och operativa insatser
  • Arbeta med att löpande uppdatera och skriva innehåll som är SEO anpassade
  • Identifiera berättelser, skapa innehåll och driva aktiviteter som stärker varumärket
  • Mäta och följa upp effekten av publicerat innehåll
  • Agera kravställare av digitala tjänster gentemot extern webbyrå 
  • Vi har stort fokus på att kommunikativt stödja våra olika verksamheter och du blir ansvarig kommunikatör för ett av våra största verksamhetsområden.

Din bakgrund

Du som söker är trygg i den digitala sfären och vet hur du skapar målgruppsanpassade budskap som inspirerar, informerar och engagerar. Du har ca 2-3 års erfarenhet från en liknande roll och är van att projektleda digitala kommunikationsaktiviteter. Du har erfarenhet av att driva webbutveckling; hantera sociala medier, och SEO-anpassa innehåll.

Som person är du nyfiken och kreativ. Du arbetar strukturerat och effektivt, har en hög arbetsmoral och en drivkraft att ständigt utveckla dig själv och andra utifrån verksamhetens behov. Du bidrar med kompetens, energi och idéer. Du är handlingskraftig och får saker gjorda.

Du rapporterar till chefen för Kommunikation & Marknad på Ersta diakoni i och ingår i ett kommunikationsteam om 5 personer. Kontoret är beläget i fina lokaler med kanske Stockholms finaste utsikt uppe på Erstaklippan på Söder.

Om dig

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom kommunikation eller annat närliggande område. Du är en skicklig kommunikatör och van skribent som gillar att skapa och sprida historier. Du vet hur du paketerar och anpassar budskap och innehåll efter målgrupp. Du har erfarenhet av att arbeta med webbpubliceringsverktyg och analysera utfall av digitala insatser. Du kan ta ansvar för hela kedjan med analys, planering, genomförande och uppföljning. Vi ser gärna att du kan hantera verktyg såsom EPIServer, Google Analytics, Photoshop eller InDesign.

Vi erbjuder

Ersta diakoni är i en spännande tillväxtfas och förändringsresa, här finns stora möjligheter att göra skillnad och själv påverka sin roll och utveckling. Vård- och omsorgssektorn står inför stora utmaningar och Ersta diakoni vill vara en del av lösningen.

Ersta diakoni är en arbetsplats där man som medarbetare blir sedd och respekterad och där man utvecklar sin kompetens tillsammans med sina kollegor. I vårt dagliga arbete möter vi människor i utsatta livssituationer. Vårt arbete är lika viktigt och aktuellt idag som för 170 år sedan. Idéburen sektor drivs av allmännytta, inte egennytta och blir så en vinst för välfärden

Om Ersta Diakoni

Vi är i en spännande fas med stort utvecklingsfokus och tillväxt. Bland annat bygger vi ett nytt sjukhus som ska stå klart år 2023 och vi växer inom vår äldreomsorg och nystartade LSS-verksamhet. Vårt digitala erbjudande utvecklas för att öka tillgängligheten till vård, och vi startar nya verksamheter där vi ser att maskorna i skyddsnätet ofta är stora. Där människor är särskilt utsatta, som i hemlöshet, beroendeproblematik och övergrepp. Dessutom bedrivs en betydande forskning och utveckling.

Vad händer nu?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Sara Pontander sp@kimm.se eller Malin Myhrman, mm@kimm.se

Vi ser gärna att du söker med CV och personligt brev. Varmt välkommen med din ansökan!

Sök rollen Senast 10 december, 2021

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Kontakta mig för mer information

Malin Myhrman

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 10 december, 2021

Sök rollen

Fler lediga jobb

Nytt

Kommunikatör till Brighter

Har du erfarenhet av att arbeta med kommunikation kring finansiell information, gärna för ett börsnoterat bolag? Vill du bidra i ett svenskt innovationsföretag inom medtech? Brighter söker nu en kommunikatör med fokus på IR. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete och söker dig som liksom vi brinner för utveckling inom hälsoteknik.

Stockholm Sista ansökningsdag: 30 december, 2021 Tipsa en vän

Läs mer & ansök