Cookie-inställningar

Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse och personlig service. Genom att samtycka till användningen av cookies kan vi utveckla en ännu bättre tjänst och tillhandahålla innehåll som är intressant för dig. Du har kontroll över dina cookiepreferenser och kan ändra dem när som helst. Läs mer om våra cookies.

Skip to content

Digital Kommunikatör till Etac

Stockholm
Ansök senast 23 Sep 2023
Etac är en världsledande utvecklare av innovativa hjälpmedel. Vår ambition är att tillhandahålla lösningar som förbättrar livskvaliteten för individer, familjemedlemmar och vårdgivare. Nu söker vi dig som vill arbeta i en internationell organisation och vara med och utveckla Etac’s varumärke i en roll som Digital Kommunikatör!

Rollen

Etac växer och förstärker nu Corporate teamet med en Digital Kommunikatör. I rollen arbetar du i ett engagerat team som ansvarar för att definiera och genomföra Etacs övergripande marknadsstrategi och aktiviteter, i samarbete med våra produktvarumärken och säljbolag.

Som Digital Kommunikatör kommer du att bidra i varierande marknadsaktiviteter likväl som att producera innehåll. Rollen är operativ med arbetsuppgifter som kan skifta från stort till smått, från att supportera i vissa projekt till att självständigt driva andra. Däribland ingår att driva våra sociala media-kanaler samt skapa texter för interna och externa syften, huvudsakligen på engelska då vi arbetar i en internationell miljö.

Arbetsuppgifter:

  • Sociala media-ansvar: Administrera sociala medier d.v.s. optimera kanalerna, skapa engagerande innehåll och koordinera inlägg med säljbolag och produktmarknadsföringsteam
  • Content writing: Baserat på brief från kommunikationschef, utveckla skriftligt innehåll för interna och externa plattformar
  • Projektassistans & administration: Stöd i olika marknadsföringsprojekt t.ex. hemsida, SEO-optimering, Intranät, presentationer etc.

Du kommer också att koordinera aktiviteter som är mindre frekventa, men inkluderar:

  • Foto- och videosessioner: Planera fotograferingar/inspelningar och förbereda platser, boka resurser, samordna med intressenter och hantera praktiska funktioner på plats
  • Mässor och giveaways: Koordinera planering och genomförande av företagsmässor och hantera giveaways

Din bakgrund och erfarenhet

  • Något/några års erfarenhet från liknande tjänst inom digital kommunikation/sociala medier
  • Erfarenhet av att planera, koordinera och genomföra projekt från start till mål
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift, inkl. förmågan att självständigt skapa innehåll baserat på en brief
  • Erfarenhet av dokumentlayout i Adobe InDesign-mallar och PowerPoint
  • Tidigare erfarenhet från webbkommunikation/CMS och SEO är ett plus, men inget krav

Dina personliga egenskaper

För att trivas i den här rollen behöver du vara bra på att skriva och skapa inspirerande kommunikation på engelska. Du behöver ha några års erfarenhet av en liknande roll med att paketera och anpassa budskap och innehåll efter målgrupp. Vi tror du är en person som värderar struktur och ”ordning och reda” högt, och du behöver vara van att driva olika projekt parallellt.

Som person är du trygg i dig själv, kommunikativ och stöttar dina kollegor där det behövs. Du har en vilja att lära och utvecklas.

Om Etac

Etac är en världsledande utvecklare av innovativa hjälpmedel och produkter för patientförflyttningar. Sedan 1973 har vi engagerat oss i att förbättra livskvaliteten för individen, familjemedlemmar och vårdgivare. Genom våra specialiserade produktvarumärken erbjuder vi toppmoderna lösningar för en rad olika behov och vårdmiljöer, för människor i livets alla skeden. Våra produkter är designade för att främja individens förmågor och stödja vårdgivare i deras dagliga arbete – genom hög kvalitet, användarvänliga funktioner och produkter som varar över tid.

Etac är ett globalt företag med huvudkontor i Sverige och har cirka 1 400 anställda och försäljning i över 70 länder.

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Vi ser fram emot att få din ansökan på engelska med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se där du får svara på tre korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på johanna.nyqwist@kimm.se

 

Välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Förtroendearbetstid, Kollektivavtal

Liknande jobb