Online Content Administrator till Daniel Wellington

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Hos DW kommer du att arbeta med att administrera och producera content för bolagets samtliga varumärken och web shops, i form av text och bild, med syfte att skapa en förstklassig onlineupplevelse.

Till Daniel Wellington söker vi en Online Content Administrator. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid, under sex månader med omgående start och goda möjligheter till förlängning eller anställning hos kund.

Vill du vara en del av företaget som alla pratar om just nu? Hos DW kommer du att arbeta med att administrera och producera content för bolagets samtliga varumärken och web shops, i form av text och bild, med syfte att skapa en förstklassig onlineupplevelse. Du ingår i E-Commerce teamet i Stockholm, rapporterar till chefen för e-handelsteamet och arbetar nära Content Manager. Exempel på arbetsuppgifter i rollen kommer att vara;

  • Administrera content och uppdatera produktinformation online
  • Koordinera kampanjmaterial från marknadsavdelningen för användning på webbsidor och i olika digitala kanaler
  • Uppdatera content online och se över att tonalitet och grafiska guidelines följs
  • Samordna översättningar från byråer och in-house-produktion för publicering på olika lokala webbplatser
  • Assistera kollegor och chefer på avdelningen samt leverera content på lokal basis från regionala e-commerce managers

Din bakgrund
Vi söker dig som har ca 1-2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, med inriktning på grafisk design och copy. Du har en relevant eftergymnasial utbildning; gärna från Berghs, Hyper Island eller motsvarande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med administration och publicering online. Du behärskar Magento eller liknande som e-handelsplattform och innehar goda kunskaper i Adobe-programmen.

Erfarenhet av att arbeta med e-handel i ett globalt konsumentdrivet företag är helt klart meriterande, men inget krav. Vi tror däremot att du trivs i en dynamisk och entreprenörsdriven kultur där du får vara delaktig i att sätta processer och ta eget ansvar. Som person ser vi framför oss att du är prestigelös, lyhörd och flexibel i dina arbetsuppgifter.

Om Daniel Wellington
Daniel Wellington grundades 2011 av Filip Tysander och har på endast fem år utvecklats från ett projekt i en källare i Uppsala till ett internationellt företag. Det är ett av de snabbast växande klockföretagen i världen, och har mer än 2 miljoner följare på sociala medier. Försäljning sker dels via webben till kunder i över 200 länder och via distributörer och butiker i ca 100 länder runtom i världen. Daniel Wellington sysselsätter mer än 200 anställde på sex kontor runtom i världen och har kontor i Stockholm, Uppsala, New York, Los Angeles, Shenzhen och Hong Kong.

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Erik Värendh Månsson, evm@kimm.se eller konsultchef Anders Norrman, an@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kommer troligtvis att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Webbanalytiker till Miljonlotteriet

På Miljonlotteriet kämpar vi för ett samhälle där ingen far illa av alkohol eller andra droger. För att möta framtiden förnyar vi oss och ställer om till en mer datadriven kommunikation samtidigt som vi utvecklar vår försäljning. Har du framgångsrikt arbetat med analyser och insikter med fokus på ökad konvertering hoppas vi att du vill göra skillnad tillsammans med oss.

Göteborg Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer