Online Content Administrator till Daniel Wellington

Tillsatt

Stockholm Konsultuppdrag

Hos DW kommer du att arbeta med att administrera och producera content för bolagets samtliga varumärken och web shops, i form av text och bild, med syfte att skapa en förstklassig onlineupplevelse.

Till Daniel Wellington söker vi en Online Content Administrator. Detta är ett konsultuppdrag via KIMM/Wise Professionals på heltid, under sex månader med omgående start och goda möjligheter till förlängning eller anställning hos kund.

Vill du vara en del av företaget som alla pratar om just nu? Hos DW kommer du att arbeta med att administrera och producera content för bolagets samtliga varumärken och web shops, i form av text och bild, med syfte att skapa en förstklassig onlineupplevelse. Du ingår i E-Commerce teamet i Stockholm, rapporterar till chefen för e-handelsteamet och arbetar nära Content Manager. Exempel på arbetsuppgifter i rollen kommer att vara;

  • Administrera content och uppdatera produktinformation online
  • Koordinera kampanjmaterial från marknadsavdelningen för användning på webbsidor och i olika digitala kanaler
  • Uppdatera content online och se över att tonalitet och grafiska guidelines följs
  • Samordna översättningar från byråer och in-house-produktion för publicering på olika lokala webbplatser
  • Assistera kollegor och chefer på avdelningen samt leverera content på lokal basis från regionala e-commerce managers

Din bakgrund
Vi söker dig som har ca 1-2 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter, med inriktning på grafisk design och copy. Du har en relevant eftergymnasial utbildning; gärna från Berghs, Hyper Island eller motsvarande. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med administration och publicering online. Du behärskar Magento eller liknande som e-handelsplattform och innehar goda kunskaper i Adobe-programmen.

Erfarenhet av att arbeta med e-handel i ett globalt konsumentdrivet företag är helt klart meriterande, men inget krav. Vi tror däremot att du trivs i en dynamisk och entreprenörsdriven kultur där du får vara delaktig i att sätta processer och ta eget ansvar. Som person ser vi framför oss att du är prestigelös, lyhörd och flexibel i dina arbetsuppgifter.

Om Daniel Wellington
Daniel Wellington grundades 2011 av Filip Tysander och har på endast fem år utvecklats från ett projekt i en källare i Uppsala till ett internationellt företag. Det är ett av de snabbast växande klockföretagen i världen, och har mer än 2 miljoner följare på sociala medier. Försäljning sker dels via webben till kunder i över 200 länder och via distributörer och butiker i ca 100 länder runtom i världen. Daniel Wellington sysselsätter mer än 200 anställde på sex kontor runtom i världen och har kontor i Stockholm, Uppsala, New York, Los Angeles, Shenzhen och Hong Kong.

När du blir en av oss
Som konsult hos KIMM/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos KIMM/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Vi på KIMM är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö och är ett affärsområde inom Wise Professionals – rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav.

Om du vill veta mer
Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Erik Värendh Månsson, evm@kimm.se eller konsultchef Anders Norrman, an@kimm.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kommer troligtvis att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

 

Vår rekryteringsprocess för konsulter

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

I ett första steg ringer vi dig, om vi är fortsatt intresserade av varandra träffas vi för en kompetensbaserad intervju som syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, går du vidare i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi har kontinuerliga avstämningar med konsult och kund för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer