Specialist inom optimerad konvertering av Digitala Kanaler

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Drivs du av försäljning, har du djup digital förståelse samt specialistkunskaper inom konvertering? Då kanske du är personen vi söker!

Drivs du av försäljning, har du djup digital förståelse samt specialistkunskaper inom konvertering? Då kanske du är personen vi söker!

Har du djup specialistkunskap inom konvertering, digital förståelse samt drivs du av försäljning? Då kanske du är personen vi söker!

Santander Consumer Bank är en del av Banco Santander, som är en av världens största finansiella koncerner och näst största banken i Eurozonen mätt i marknadsvärde. Banken finns idag representerad i 45 länder och Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger.

Just nu söker vi en försäljningsdriven, affärsmässig person som vill axla rollen som specialist inom optimerad konvertering av digitala kanaler!

Arbetsbeskrivning

I rollen ingår ett ansvar för optimerad konvertering via digitala kanaler. Du kommer att fokusera på hur Santander kan maximera försäljningsutfallet av den trafik som banken har idag genom att göra analyser och följa upp med utvärderingar. Rollen ställer krav på förmåga att driva, vara självgående och vidareutveckla i samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners. Du ingår i försäljningsavdelningen men arbetar i nära samspel med framförallt Marknad och IT men också med Legal och Operations. Det är av stor vikt att du är en god projektledare, att du har vana att driva flera projekt parallellt från kravställning till leverans. I rollen fokuserar du på digitala kanaler och bör därför ha en stor erfarenhet inom detta område. Att du har ett genuint intresse för försäljning och därmed även vana med att konvertera på webbplatsen ser vi som en självklarhet.

För att lyckas i rollen behöver du vara kreativ, analytisk och nyfiken, detta för att skapa förståelse för kundens behov och utifrån dessa driva utvecklingen av konverteringen via olika plattformar. Samtidigt är du social och trivs med att samarbeta!  Vi tror att du ha hög arbets- och leveranskapacitet, specialistkunskaper inom konvertering, försäljning och stor erfarenhet av det digitala området. Du har förmågan att samarbeta med hela organisationen och driver obehindrat dina projekt från ax till limpa.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Utifrån bankens strategi driva och ansvara för att optimera konverteringen via digitala kanaler. Detta sker genom att koordinera och facilitera kravställning utifrån säljavdelningens behov.
  • Operativt fånga upp detaljer och analysera försäljningsflöden och kanaler för att skapa ökad försäljning.
  • Driva utvecklingsplanen och arbeta tätt med ansvarig för den agila utvecklingsprocessen och de gemensamma prioriterings-och beslutsforumen.
  • Ha ett nära samarbete med andra avdelningar som Marknad, Operations, Legal och IT.
  • Kravställa och föra en teknisk dialog med IT avdelningen.
  • Analysera både kvantitativ och kvalitativ data och implementera test baserat på data drivna hypoteser.
  • Kravställning mot analysavdelning och det interna DWH.

Utbildning och erfarenhet

  • Relevant akademisk utbildning inom försäljning/konvertering i digitala kanaler eller motsvarande från Berghs, Hyper Island, Medieinstitutet eller dylikt.
  • Minst tre års erfarenhet av arbete med försäljning direkt mot konsumenter via digitala kanaler där du ansvarat för konvertering genom att fatta beslut och agerat på insikter med hjälp av verktyg som ex Google Analytics och kvalitativa undersökningar. Du har sannolikt även hunnit med att jobba som webbanalytiker tidigare i din karriär.
  • Du bör ha grundläggande förståelse för hur programmering fungerar och kan själv programmera i JavaScript eller jQuery.
  • Erfarenhet av projektledning, affärsdriven kravställning, olika försäljningskanaler och flöden samt samarbete med marknad med påvisat utmärkta resultat.
  • Erfarenhet från bank och finans med kunskap om branschens produkter och flöden är meriterande.
  • Mycket god erfarenhet av Google Analytics, Google Tag Manager, Google 360 suite och CMS verktyg. Van kravställare mot externa och interna parter (Santander har upparbetade relationer med Iprospect och OMD).
  • Obehindrad kommunikation på svenska och engelska, i tal och skrift.

Om företaget

Santander Consumer Bank har idag 450 000 kunder i Sverige och erbjuder sparkonto, privatlån, fordonsfinansiering, betal- och kreditkort och delbetalning i butik. Santander Consumer Bank har kontor i nya fräscha lokaler i Solna Gate och har 370 medarbetare i Sverige. Banken är en filial till Santander Consumer Bank AS med huvudkontor i Norge. Ta chansen att söka denna spännande roll i en modern bankorganisation där du har stora utvecklingsmöjligheter!

 

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Olivia Rehn Olofsson på or@kimm.se Ansökningar tas inte emot via e-mail utan endast via kimm.se/ledigatjanster Urval görs löpande varför vi önskar din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt. Varm välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Project Manager till Trustly

Har du erfarenhet av en teamledarroll inom kreativ produktion? Har du förmågan att strukturera, prioritera och leverera mot korta deadlines i en snabbrörlig miljö? Då kommer du att trivas hos oss och detta kan vara just den utmaning du söker!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Content & Marketing Manager till Semantix

Har du erfarenhet av att utveckla, leda och implementera content strategi? Triggas du att få vara med att bidra till att skapa den ultimata kundresan? Har du bred digital kunskap och förståelse för vad som krävs för att engagera en målgrupp och få den att förstå en teknisk produkt? Då kan detta vara rollen för dig!

Stockholm

Läs mer

Tillsatt

Digital Marketing Specialist till Datscha

Till Datscha söker nu en Digital Marketing Superhero till huvudkontoret i Stockholm med ansvar för den svenska marknaden. Vi är rätt plats för dig som vill utvecklas, ta ett större ansvar och arbeta på en rolig, flexibel arbetsplats med högt tempo och internationell atmosfär. Visst låter det spännande!

Stockholm

Läs mer