Nimag Suzuki Sverige är sedan 2008 importör av Suzuki bilar i Sverige och vår försäljningskanal består i dagsläget av ett femtiotal återförsäljare från Luleå/Kalix i norr till Malmö i söder. Nu behöver vi stärka upp marknadsavdelningen med en Marknadskoordinator som ska ansvara för implementering, vidareutveckling och uppföljning i pågående kampanjer samt effektivisera och driva arbetet i de olika digitala kanalerna.
Mer om rollen
Rollen innebär ett nära samarbete med Marknadschefen i det strategiska arbetet och Suzukis återförsäljare och regioncheferna i dagliga frågor som rör marknadsföring, kommunikation och budget. Fokus ligger på att vårda och inspirera befintliga kunder men även aktivt locka till sig nya genom att driva relevant trafik till såväl den fysiska som den digitala bilhallen. Du jobbar högt och lågt och ska både planera och utföra aktiviteterna samt följa upp och mäta för bästa utfall. Du koordinerar och tar hjälp av våra externa byråer.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Tillsammans med Marknadschefen utveckla den digitala strategin
• Ta fram en aktivitetsplan att arbeta utifrån.
• Implementering, uppföljning och vidareutveckling av centralt planerade marknadsföringsinsatser.
• Genomföra lokalanpassade kampanjer.
• Ansvara för löpande kundkommunikation.
• Innehålls- och utvecklingsansvarig för suzukibilar.se samt sociala medier.
• Primära kontakten för ÅF i marknadsfrågor samt säkerställa att framtaget material följer de grafiska och kommunikativa riktlinjerna.
• Länk mellan ÅF, byråer och intern personal gällande den lokala marknadsföringen.
• Kravställare mot medie- och reklambyrå vid digitala kampanjer.
• Ansvara för interna och externa event.
Mer om dig
Du är en lösningsorienterad person med god planeringsförmåga som gillar att ta tag i saker och dessutom får det gjort! För att lyckas i rollen har du en analytisk förmåga och testar och ser vad som genererar ökad trafik. Du är van att analysera medieköp och vet hur man mäter och optimerar kampanjer, social media samt SEO/SEM. Har du dessutom arbetat på en digital byrå och/eller har erfarenhet från motorbranschen eller återförsäljarrollen kommer du att trivas i rollen! Viktigast av allt är du är en prestigelös teamplayer som förstår att den här branschen är en föränderlig värld.
Mer om Nimag Suzuki
Nimag Sverige AB ingår i Louwman Group, som bl a importerar och marknadsför Lexus, Suzuki och Toyota i Holland. Suzuki Motor Corporation är världsledande tillverkare av småbilar och världens nionde största tillverkare. Företaget, som grundades 1920, bedriver verksamhet i 196 länder samt har produktionsbaser i 23 olika länder. Suzuki globalt representerar tre affärsområden – bilar, motorcyklar och utombordsmotorer. Läs mer på: suzukibilar.se
Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Suzuki Sverige med KIMM. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna Rekryteringskonsult Anna Bjerkelius ab@kimm.se eller Rekryteringskonsult Jonatan Lindoff jl@kimm.se via mail alternativt ring 08-555 290 00.
Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt då vi har löpande intervjuer, dock senast 2017-09-19. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!