Marknadskoordinator med Digital Fokus till Suzuki Nimag Sverige

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Gillar du att ta egna initiativ och driva projekt samt har ett stort intresse i att utveckla det digitala på en marknadsavdelning? Då kanske rollen som marknadskoordinator på Suzuki Sverige kan vara något för dig?

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård

Nimag Suzuki Sverige är sedan 2008 importör av Suzuki bilar i Sverige och vår försäljningskanal består i dagsläget av ett femtiotal återförsäljare från Luleå/Kalix i norr till Malmö i söder. Nu behöver vi stärka upp marknadsavdelningen med en Marknadskoordinator som ska ansvara för implementering, vidareutveckling och uppföljning i pågående kampanjer samt effektivisera och driva arbetet i de olika digitala kanalerna.

Mer om rollen
Rollen innebär ett nära samarbete med Marknadschefen i det strategiska arbetet och Suzukis återförsäljare och regioncheferna i dagliga frågor som rör marknadsföring, kommunikation och budget. Fokus ligger på att vårda och inspirera befintliga kunder men även aktivt locka till sig nya genom att driva relevant trafik till såväl den fysiska som den digitala bilhallen. Du jobbar högt och lågt och ska både planera och utföra aktiviteterna samt följa upp och mäta för bästa utfall. Du koordinerar och tar hjälp av våra externa byråer.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Tillsammans med Marknadschefen utveckla den digitala strategin
• Ta fram en aktivitetsplan att arbeta utifrån.
• Implementering, uppföljning och vidareutveckling av centralt planerade marknadsföringsinsatser.
• Genomföra lokalanpassade kampanjer.
• Ansvara för löpande kundkommunikation.
• Innehålls- och utvecklingsansvarig för suzukibilar.se samt sociala medier.
• Primära kontakten för ÅF i marknadsfrågor samt säkerställa att framtaget material följer de grafiska och kommunikativa riktlinjerna.
• Länk mellan ÅF, byråer och intern personal gällande den lokala marknadsföringen.
• Kravställare mot medie- och reklambyrå vid digitala kampanjer.
• Ansvara för interna och externa event.

Mer om dig
Du är en lösningsorienterad person med god planeringsförmåga som gillar att ta tag i saker och dessutom får det gjort! För att lyckas i rollen har du en analytisk förmåga och testar och ser vad som genererar ökad trafik. Du är van att analysera medieköp och vet hur man mäter och optimerar kampanjer, social media samt SEO/SEM. Har du dessutom arbetat på en digital byrå och/eller har erfarenhet från motorbranschen eller återförsäljarrollen kommer du att trivas i rollen! Viktigast av allt är du är en prestigelös teamplayer som förstår att den här branschen är en föränderlig värld.

Mer om Nimag Suzuki
Nimag Sverige AB ingår i Louwman Group, som bl a importerar och marknadsför Lexus, Suzuki och Toyota i Holland. Suzuki Motor Corporation är världsledande tillverkare av småbilar och världens nionde största tillverkare. Företaget, som grundades 1920, bedriver verksamhet i 196 länder samt har produktionsbaser i 23 olika länder. Suzuki globalt representerar tre affärsområden – bilar, motorcyklar och utombordsmotorer. Läs mer på: suzukibilar.se

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Suzuki Sverige med KIMM. Om du har frågor om tjänsten kontakta gärna Rekryteringskonsult Anna Bjerkelius ab@kimm.se eller Rekryteringskonsult Jonatan Lindoff jl@kimm.se via mail alternativt ring 08-555 290 00.
Vi ser fram emot att få din ansökan med CV och personligt brev via www.kimm.se så snart som möjligt då vi har löpande intervjuer, dock senast 2017-09-19. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail. Varmt välkommen med din ansökan!

 

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Projektledare Marknads-PR till Cancerfonden (vikariat)

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet? Vi söker nu en Projektledare Marknads-PR som har i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Läs mer här och skicka in din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer