Projektledare Kunskapsspridning Måltidsturism till Visit Sweden

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en initiativrik, nytänkande och leveranssäker projektledare? Har du förståelse och intresse för olika målgruppers skilda behov? Brinner du för kunskapsspridning och har förmåga att hitta nya kommunikationskanaler och vägar för genomförande? Då kan du vara den person vi söker!

Måltidsprogrammet är en satsning för att öka utländska besökares konsumtion av livsmedel och restaurangbesök i Sverige, och stärka Sveriges varumärke och konkurrenskraft inom mat, dryck och måltidsupplevelser internationellt. Nu söker vi en Projektledare på visstid i 1 år med ansvar för kunskapsspridning måltidsturism.

Erbjudande

Visit Sweden är kommunikationsbolaget för Sverige som arbetar för att stärka varumärket Sverige internationellt och marknadsföra svenska destinationer och upplevelser utomlands. Hos oss får du arbeta i en dynamisk, internationell och varierande miljö med delaktighet i många samarbeten och högt i tak där du är en del av att stärka Sverige som resmål och varumärke.

Om rollen

Måltidsprogrammet har två huvudfokus: internationell kommunikation och kunskapsspridning och är på sikt tänkt att skapa tillväxt såväl som nya arbetstillfällen. Kunskapsspridningen syftar till att stärka såväl enskilda företag som destinationer i deras arbete med att utveckla produkter och tjänster inom måltidsturism och att skapa en starkare kommunikation kring detta.

Utifrån Måltidsprogrammet har rollen som Projektledare Kunskapsspridning Måltidsturism ansvar för att planera, leda, leverera och genomföra projekt där kunskapsspridning blir huvudsaklig uppgift. Din roll växlar mellan operativt och strategiskt fokus och innefattar allt ifrån genomförande av kunskapsspridning (exempelvis workshops) till att säkerställa att information och kunskap anpassas, paketeras och kommuniceras på bästa sätt till målgrupperna. I din roll har du flera olika kontaktytor där du samverkar med byråer och regioner såväl som aktörer inom besöks- och måltidsnäringarna. Till grund för detta behöver en nationell plattform skapas inom programmet för att ge bra förutsättningar för kunskapsspridning till många under 2018 och följande år.

Rollen är placerad på Visit Swedens huvudkontor i Stockholm, är en del av Måltidsprogrammets arbetsgrupp och rapporterar till Global Brand & Marketing Officer samt arbetsmässigt till programmets Ansvariga Projektledare. Rollen är en visstidsanställning på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av destinationsmarknadsföring, måltidsturism eller upplevelseindustrin. Du har gedigen erfarenhet av projekt- och processledning med specifikt fokus på kommunikation och kunskapsspridning. Förankring och samarbete är självklart för dig, samtidigt är du självgående och har egen drivkraft. För att lyckas i rollen är du en stark kommunikatör och organisatör som är väl bevandrad gällande de senaste kommunikationstrenderna och utvecklingen inom digitala och sociala medier.  

Mer om Visit Sweden

Visit Sweden bildades 1995 och ägs till lika delar av svenska staten via Näringsdepartementet och av besöksnäringen via Svensk Turism AB. Vi har 75 medarbetare, omsätter cirka 230 MSEK och verkar på marknader världen över, bland annat genom egna kontor eller representation i nio länder. Visit Swedens arbete med att marknadsföra Sverige som land och destination ger effekt på hela den svenska ekonomin. Antalet utländska besökare växer stadigt liksom den totala exportintäkten av utländsk turism som har ökat med 194 procent mellan år 2000-2016. Visit Sweden eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning. Läs gärna mer på: www.corporate.visitsweden.com eller www.visitsweden.com

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Visit Sweden med KIMM. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius via mejl cw@kimm.se för mer information om rollen. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.kimm.se så snart som möjligt, dock senast 2018-05-31. Urvalet pågår löpande så vänta inte med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Visit Sweden

Sveavägen 21, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikatör med redaktionellt fokus till Nordic Growth Market (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler? Har du erfarenhet och/eller god kännedom om finansmarknaden och aktiehandel? Då kan rollen som Redaktör / Kommunikatör för NGMs webb och sociala medier vara något för dig. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i en händelsestyrd verksamhet och söker dig som har erfarenhet av redaktionellt kommunikationsarbete inom finansbranschen, är driven och har intresse för att arbeta med text, foto och film. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Webbanalytiker till Miljonlotteriet

På Miljonlotteriet kämpar vi för ett samhälle där ingen far illa av alkohol eller andra droger. För att möta framtiden förnyar vi oss och ställer om till en mer datadriven kommunikation samtidigt som vi utvecklar vår försäljning. Har du framgångsrikt arbetat med analyser och insikter med fokus på ökad konvertering hoppas vi att du vill göra skillnad tillsammans med oss.

Göteborg Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer