Projektledare Kunskapsspridning Måltidsturism till Visit Sweden

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Är du en initiativrik, nytänkande och leveranssäker projektledare? Har du förståelse och intresse för olika målgruppers skilda behov? Brinner du för kunskapsspridning och har förmåga att hitta nya kommunikationskanaler och vägar för genomförande? Då kan du vara den person vi söker!

Måltidsprogrammet är en satsning för att öka utländska besökares konsumtion av livsmedel och restaurangbesök i Sverige, och stärka Sveriges varumärke och konkurrenskraft inom mat, dryck och måltidsupplevelser internationellt. Nu söker vi en Projektledare på visstid i 1 år med ansvar för kunskapsspridning måltidsturism.

Erbjudande

Visit Sweden är kommunikationsbolaget för Sverige som arbetar för att stärka varumärket Sverige internationellt och marknadsföra svenska destinationer och upplevelser utomlands. Hos oss får du arbeta i en dynamisk, internationell och varierande miljö med delaktighet i många samarbeten och högt i tak där du är en del av att stärka Sverige som resmål och varumärke.

Om rollen

Måltidsprogrammet har två huvudfokus: internationell kommunikation och kunskapsspridning och är på sikt tänkt att skapa tillväxt såväl som nya arbetstillfällen. Kunskapsspridningen syftar till att stärka såväl enskilda företag som destinationer i deras arbete med att utveckla produkter och tjänster inom måltidsturism och att skapa en starkare kommunikation kring detta.

Utifrån Måltidsprogrammet har rollen som Projektledare Kunskapsspridning Måltidsturism ansvar för att planera, leda, leverera och genomföra projekt där kunskapsspridning blir huvudsaklig uppgift. Din roll växlar mellan operativt och strategiskt fokus och innefattar allt ifrån genomförande av kunskapsspridning (exempelvis workshops) till att säkerställa att information och kunskap anpassas, paketeras och kommuniceras på bästa sätt till målgrupperna. I din roll har du flera olika kontaktytor där du samverkar med byråer och regioner såväl som aktörer inom besöks- och måltidsnäringarna. Till grund för detta behöver en nationell plattform skapas inom programmet för att ge bra förutsättningar för kunskapsspridning till många under 2018 och följande år.

Rollen är placerad på Visit Swedens huvudkontor i Stockholm, är en del av Måltidsprogrammets arbetsgrupp och rapporterar till Global Brand & Marketing Officer samt arbetsmässigt till programmets Ansvariga Projektledare. Rollen är en visstidsanställning på ett år med eventuell möjlighet till förlängning.

Vem söker vi?

Vi söker dig som har erfarenhet av destinationsmarknadsföring, måltidsturism eller upplevelseindustrin. Du har gedigen erfarenhet av projekt- och processledning med specifikt fokus på kommunikation och kunskapsspridning. Förankring och samarbete är självklart för dig, samtidigt är du självgående och har egen drivkraft. För att lyckas i rollen är du en stark kommunikatör och organisatör som är väl bevandrad gällande de senaste kommunikationstrenderna och utvecklingen inom digitala och sociala medier.  

Mer om Visit Sweden

Visit Sweden bildades 1995 och ägs till lika delar av svenska staten via Näringsdepartementet och av besöksnäringen via Svensk Turism AB. Vi har 75 medarbetare, omsätter cirka 230 MSEK och verkar på marknader världen över, bland annat genom egna kontor eller representation i nio länder. Visit Swedens arbete med att marknadsföra Sverige som land och destination ger effekt på hela den svenska ekonomin. Antalet utländska besökare växer stadigt liksom den totala exportintäkten av utländsk turism som har ökat med 194 procent mellan år 2000-2016. Visit Sweden eftersträvar etnisk och kulturell mångfald samt en jämn könsfördelning. Läs gärna mer på: www.corporate.visitsweden.com eller www.visitsweden.com

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar Visit Sweden med KIMM. Kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Camilla Waernelius via mejl cw@kimm.se för mer information om rollen. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.kimm.se så snart som möjligt, dock senast 2018-05-31. Urvalet pågår löpande så vänta inte med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess.

Urval

Vi gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens. Vi tittar på tidigare erfarenheter såväl som testresultat för att finna dig med bäst förutsättningar att lyckas i rollen. Alla får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Visit Sweden

Sveavägen 21, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marknadsansvarig till Posti Messaging

Till Posti Messaging i Sundbyberg söker vi nu en Marknadsansvarig som ansvarar för marknadsaktiviteterna i Sverige och Norge. Det här är en central roll i företagets skandinaviska organisation, med ansvar för marknadsföringen. Det här är ett konsultuppdrag genom KIMM & Wise Professionals, för att täcka upp en kommande föräldraledighet. Uppdraget är på heltid, startar i augusti 2019 och beräknas att pågå under 1 år. Varmt välkommen med din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

User Experience designer till Trygg-Hansas digitala team

Trygg-Hansa söker nu en erfaren UX-designer för att höja kompetensen och kunskapen om UX både i teamet men också i företaget. Du kommer jobba i vårt kreativa digitala team på marknadsavdelningen med mycket ansvar och mål att leverera marknadens bästa digitala upplevelse. Det är ett spännande uppdrag och tjänsten erbjuder många omväxlande arbetsuppgifter och en möjlighet att få vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i Trygg-Hansas vision om att bli Sveriges ledande digitala försäkringbolag.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Projektledare Marknads-PR till Cancerfonden (vikariat)

Vill du vara med och bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke, samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet? Vi söker nu en Projektledare Marknads-PR som har i uppgift att bidra till att stärka förtroendet för Cancerfondens varumärke samt öka synligheten och engagemanget kring organisationens verksamhet. Läs mer här och skicka in din ansökan!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer