Communication & PR Manager

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Föräldralön
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

I denna rekrytering samarbetade Adapteo med KIMM och tjänsten är nu tillsatt. Har du behov av en liknande kompetens, söker du en liknande roll som din nästa utmaning eller önskar du mer information eller har andra frågor om rollen, kontakta gärna rekryteringskonsult Malin Clavering  mc@kimm.se.

Adapteo är ett nyskapat varumärke som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi en Communication & PR Manager till vårt huvudkontor i Stockholm, och som tar en aktiv roll i uppbyggnaden av varumärket, avdelningen och rollen.

Om rollen
Som Communication & PR Manager på Adapteo agerar du expert och har ett helhetsansvar för all förtjänad media främst inom Norden men även på europeisk nivå. Du har god förmåga att jobba med nyhetsvärderingen och medielogiken i det digitala landskapet, inklusive sociala medier, och tar ett operativt helhetsgrepp för varumärkesstärkande PR och vägledning av talespersoner. Omvärldsbevakning och trendspaning för att snabbt identifiera händelser som vi kan ”haka på” för att förstärka vår proaktiva kommunikation i realtid är också en viktig uppgift.

I din roll ansvarar du också för att vidareutveckla och implementera strategier för PR, varumärkeskommunikation och internkommunikation. Du arbetar också med vårt employer brand tillsammans med HR-avdelningen, med Adapteos kärnvärden som grund. Dina externa kontaktytor är många och internt jobbar du korsfunktionellt och nära både marknad, hållbarhetsavdelningen, HR och koncernledningen. Du förväntas ha ett proaktivt arbetssätt och vana att växla mellan strategisk planering och taktiskt/operativt genomförande. Du tillhör marknads- och kommunikationsavdelningen och rapporterar till Marknad- och Kommunikationsdirektör för koncernen.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Ansvar för att utveckla medierelationer till journalister
  • Delaktig i att utveckla, driva och förankra Adapteos varumärke och dess kärnvärden med tydligt kund-, kultur- och affärsfokus
  • Tala till våra olika målgrupper och generera synlighet för Adapteo på alla marknader
  • Ansvar för att driva och skapa PR och dess innehåll (varumärke, hållbarhet, Public Affairs), från idé, till projektledning till implementering.
  • Skriva debattartiklar och taktiskt driva opinion i de frågor som har störst betydelse för Adapteos varumärke
  • Driva och skapa innehåll för Adapteos kanaler
  • Ansvar för internkommunikation och de interna kommunikationskanalerna
  • Medieträning av talespersoner
  • Utbilda organisationen i förtjänad kommunikation och internkommunikation

Utbildning och erfarenhet

  • Relevant akademisk utbildning.
  • Erfarenhet av att arbeta proaktivt med PR, företagskommunikation och internkommunikation (strategi, planering och genomförande) gärna på europeisk nivå
  • Erfarenhet av att utveckla och arbeta med hållbarhetskommunikation
  • Erfarenhet av att utveckla och arbeta med kriskommunikation.
  • Van skribent och kommunikatör med mycket god presentationsförmåga på svenska och engelska i tal och skrift

Vem är du?

Vi tror att du har arbetat ett antal år efter examen, antingen i en liknande organisation eller på PR- eller kommunikationsbyrå och nu känner dig redo för att ta steget över till kundsidan. För att lyckas i rollen har du mycket god förmåga att kommunicera och förmedla information till såväl medarbetare, ledningsgrupp och media. Du har en naturlig fallenhet för att skapa relationer och bygga nätverk och ser det som självklart att ditt arbete skapar effekt, affärsvärde och bygger varumärke. För att trivas i rollen är du van att arbeta mot korta deadlines, hantera många parallella arbetsuppgifter och agera i en miljö som är i ständig förändring, ingen dag är den andra lik!

Om företaget
Adapteo är drivande i utvecklingen till ett bättre och mer flexibelt samhälle genom vårt erbjudande av flexibla och anpassningsbara byggnader för temporära och permanenta behov. Framtidens byggande ställer höga krav på flexibilitet, tillgänglighet och hållbarhet, och just detta är fokus för hela vår verksamhet.

Vi är Norra Europas ledande leverantör av anpassningsbara byggnader och är verksamma i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Ursprungligen bildades bolaget som ett dotterbolag till Cramo, men är sedan 2019 helt självständigt, och noterat på Nasdaq Stockholm. År 2018 uppmätte Adapteos omsättning 221 miljoner euro. Vi är idag ca 400 anställda, och har vårt huvudkontor i Stockholm och Vanda.

Adapteo’s kärnvärden ligger till grund för vår verksamhet och vår kultur. Som medarbetare, kund eller annan intressent ska mötet med Adapteo genomsyras av Proaktivitet, Samarbete och Engagemang. Läs mer här.

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Kommunikatör med redaktionellt fokus till Nordic Growth Market (deltid)

Är du duktig på att planera, producera och anpassa innehåll för digitala kanaler? Har du erfarenhet och/eller god kännedom om finansmarknaden och aktiehandel? Då kan rollen som Redaktör / Kommunikatör för NGMs webb och sociala medier vara något för dig. Vi erbjuder ett variationsrikt arbete i en händelsestyrd verksamhet och söker dig som har erfarenhet av redaktionellt kommunikationsarbete inom finansbranschen, är driven och har intresse för att arbeta med text, foto och film. Det här är ett deltidsuppdrag (50%) genom KIMM & Wise Professionals, med omgående start eller efter överenskommelse.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Webbanalytiker till Miljonlotteriet

På Miljonlotteriet kämpar vi för ett samhälle där ingen far illa av alkohol eller andra droger. För att möta framtiden förnyar vi oss och ställer om till en mer datadriven kommunikation samtidigt som vi utvecklar vår försäljning. Har du framgångsrikt arbetat med analyser och insikter med fokus på ökad konvertering hoppas vi att du vill göra skillnad tillsammans med oss.

Göteborg Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer