Webbanalytiker till Miljonlotteriet

Tillsatt

Göteborg Rekrytering

På Miljonlotteriet kämpar vi för ett samhälle där ingen far illa av alkohol eller andra droger. För att möta framtiden förnyar vi oss och ställer om till en mer datadriven kommunikation samtidigt som vi utvecklar vår försäljning. Har du framgångsrikt arbetat med analyser och insikter med fokus på ökad konvertering hoppas vi att du vill göra skillnad tillsammans med oss.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Kollektivavtal
  • Lunchförmåner

På Miljonlotteriet kämpar vi för en bättre värld. Ett samhälle där ingen far illa av alkohol och andra droger. Vi vet att ljusa krafter är starkare än mörka. Vi motar förtvivlan och ångest med trygghet och hopp. Vi känner att det går att bry sig, istället för att låta bli. Det har varit vår drivkraft sedan 1964, när lotteriet startade. Lotteriet ger oss – och människor omkring oss – kraften att göra skillnad.

För att möta framtiden arbetar vi just nu med att förnya oss och på vilket sätt vi arbetar på. Vi ställer om till en datadriven kommunikation som är tydligt syftesdriven och utvecklar hur vi arbetar med försäljning. Vi vill att träffsäkra analyser och insikter från vår köp- och kundresa ska bidra till fler kunder som också stannar längre och bidrar till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. Det är varför en roll som Webbanalytiker blir så viktig hos oss. Kanske är det du?

Din vardag som CRO-specialist hos oss

Vi är i en föränderlig fas och du kliver in mitt i ett år där vi utvecklar oss och vårt erbjudande. Din vardag kommer andas utveckling där vi just nu gör flera satsningar och implementationer internt för att kunna möta framtiden. Exempelvis implementerar vi Salesforce som vårt nya CRM-system för att få mer tillförlitliga data. Vi har som mål att skapa digitala upplevelser som berör, för att öka bidraget till vår ägare genom försäljning av lotter. Då behöver vi genom analys veta hur vi skapar världens bästa upplevelse för våra kunder. Och det är här du kommer in!

Redan nu finns mycket data att hantera och analysera och vi har kommit relativt lågt i hur vi ska hantera den. Som vår nya Webbanalytiker önskar vi att du lyfter vår analytiska kompetens och hjälper oss att ta fler datadrivna beslut. Hos oss kommer du arbeta med hela kedjan – från att samla in och bearbeta data till att analysera och ta vidare insikterna i organisationen. Vår affär kanske skiljer sig från det du är van vid, där bla vår kundresa är förhållandevis lång, då vi säljer lotter på abonnemang. Ditt uppdrag blir att strukturera hur vi hanterar vår data och insikter samt att sätta mål och KPI:er. I vardagen arbetar du därför med alla typer av kundinsikter, där fokus är på den digitala köp- och kundresan. Kontinuerligt följer du upp och rapporterar resultaten av våra kampanjer samt arbetar med A/B-testning.

Din närmsta chef är Chief Digital Officer och avdelningen som består bland annat av personer som arbetar med webbutveckling, digital marknadsföring och innehåll produktion. Vi använder oss i stor del av Google-produkter: Analytics för analys, Tag Manager för taggning, Optimize för tester och DataStudio och Salesforce för presentationer och dashboards.

Du och dina kunskaper
Du som söker kommer senast från en liknande roll där du arbetat med analyser och insikter för både performance och webb. Vidare har du skapat dig en förståelse och kunskap av analys och optimering av köp- och kundresan. Det innebär att du arbetat mot digitala mål och KPI:er, van att arbeta i Google Tag Manager, göra självständiga analyser i Google Analytics samt god erfarenhet av A/B-tester. Vidare vet du hur man visualiserar för att organisationen ska förstå dina insikter och vi är lite extra intresserad av dig som har förståelse för HTML och Javascipt.

Om du ska trivas i rollen behöver du älska att göra stora mängder data till förståeliga insikter som skapar värde i organisationen. Vi kommer värdesätta din självständighet, problemlösningsförmåga och att du vågar utmana oss i att tänka nytt. Du kommer vara en viktig del av vårt team, där vi arbetar mot samma mål och arbetar tätt ihop för att nå dessa.

Vårt erbjudande
Miljonlotteriet eftersträvar god lönsamhet, men aldrig på bekostnad av etiska värden. Utöver ett riktigt roligt jobb, får du en extra dimension genom att du är med och gör skillnad i samhället eftersom du tillsammans med alla medarbetare bidrar till ett betydande överskott till vår ägare IOGT-NTO-rörelsen. 

På företaget har vi en härlig laganda, det är ett glatt gäng med bra stämning och en arbetsplats där många väljer att stanna länge. Totalt är vi cirka 60 personer på kontoret i Mölnlycke. Viktiga värderingar är att man som medarbetare ska vara: Kundfokuserad, Engagerad, Framåtsträvande och Affärsmässig. Du får gärna kika in på vår hemsida om du är nyfiken på att läsa mer om vår historia och var vi kommer ifrån. www.miljonlotteriet.se

Låter detta intressant?
I denna rekrytering samarbetar vi med KIMM som är rekryteringsspecialister inom kommunikation, information, marknad & media. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV på kimm.se där du får svara på några korta frågor. Om du går vidare i processen kommer du att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra tester tidigt eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Vi jobbar med löpande urval. Om du har frågor eller funderingar är du varmt välkommen att höra av dig ansvarig rekryteringskonsult, Martin Jerrskog (martin.jerrskog@wise.se).

Varmt välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Miljonlotteriet

Metallvägen 4, Mölnlycke

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Marketing Specialist

Har du erfarenhet av att förstå och skapa framgång utifrån ett digitalt marknadsföringsperspektiv? Drivs du av att vara del i ett team och företag som skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle? Då kan denna roll vara precis det du söker. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Marketing Specialist i uppbyggnaden av ett nytt varumärke, en ny avdelning och en ny roll.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Kommunikatör internkommunikation

Vi söker nu en Kommunikatör med ansvar för internkommunikation. Som Kommunikatör hos Arriva kommer du att spela en viktig roll i de utvecklingsprojekt och den digitala transformation som präglar vårt kommunikationsarbete.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Communication & PR Manager

Adapteo skapar flexibla och anpassningsbara byggnader för ett mer hållbart och tillgängligt samhälle. Nu söker vi dig som vill ta en aktiv roll som Communication & PR Manager i uppbyggnaden av ett nytt varumärke!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Manager till ICA-handlarnas Förbund

Vill du jobba kreativt och affärsmässigt med innehåll, digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att nå ut till våra målgrupper – Sveriges ICA-handlare och intressenter i omvärlden? Är du en skicklig redaktör med god känsla för att strukturera, skapa och producera innehåll som väcker intresse och engagemang? Då ska du ta chansen att söka en nyinrättad och rolig tjänst som Content Manager hos ICA-handlarnas Förbund.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer