Digital Manager till Food Folk/McDonald’s

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Vår ambition är att göra skillnad som arbetsgivare. McDonald’s hållbarhetsarbete utgår från tre områden – mat, människor och miljö. Våra medarbetare och gäster är det viktigaste vi har och nu har du möjligheten att påbörja din resa som Digital Manager tillsammans med oss på Food Folk AB/McDonald’s som en del av det svenska och nordiska marknadsteamet.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Uppdraget

Som Digital Manager på Food Folk kommer du säkerställa kundresan i våra digitala plattformar och ansvara för att lokalt implementera den övergripande digitala strategin. Du kommer ha mycket kontakt med våra byråer för att utveckla den digitala gästresan. Mycket av ditt arbete kommer handla om att använda olika verktyg för att mäta, följa upp och optimera interaktion med användarna och verka för en integrerad kommunikation.

Rollen innebär ett tätt samarbete mellan de nordiska marknaderna vid utveckling av exempelvis digitala spel och produkter för att sedan anpassa mot den svenska marknaden. Mobiltjänsten McDelivery är av stor prioritet och du är med och driver utveckling av den. Du jobbar i ett tight team tillsammans med en Digital Campaign Manager och Media & Customer Experience Manager som du också rapporterar till. 

Ytterligare arbetsuppgifter

  • Planera och genomföra den digitala kalendern
  • Analys av pågående och uppföljning av avslutade digitala aktiveringar
  • Delta som digital expert vid tvärfunktionella projekt
  • Vara bryggan mellan vårt brand och app, webb och verka för en integrerad kommunikation
  • Utveckling och implementering av digitala aktiveringar i appen
  • Hålla presentationer mot styrelse i frågor gällande vår app t ex
  • Digital marketing lead för McDelivery

Om dig

Vi tror du har ett customer first fokus och kan formulera budskap och aktiviteter för att nå definierad målgrupp. Du är van vid att tolka data och analysera utfall och har en stark medial och digital insikt. I vårt engagerade team jobbar vi tight tillsammans och din initiativrikedom och samarbetsförmåga kommer hjälpa oss att ta ny mark framöver. Som person är du också en social prick som enkelt skapar och bibehåller goda relationer till våra byråpartners och internt inom organisationen. För att lyckas i rollen behöver du även vara trygg i rollen som projektledare och kunna tillämpa expertis och teknologi. Vidare behöver du ha en förmåga att presentera och kommunicera information tydligt och lättförståeligt såväl internt som externt.

Bakgrund och kompetens

  • 3-4 års erfarenhet av att arbeta med digital media och konvertering
  • Erfarenhet av/arbetat i Google DV360, CMS och Salesforce eller motsvarande
  • Tidigare arbetat på eller kravställt mot byrå
  • Arbetat med någon form av utveckling och marknadsföring av appar och skapat innehåll för bästa konvertering, ex för spel
  • Förståelse för CRM och dess integrering i kundresan
  • Behärskar engelska och svenska obehindrat i både tal och skrift
  • Vi ser det som ett stort plus om du tidigare har arbetat på digital byrå, McDonald’s och/eller franchisetagarorganisationer
  • Du får gärna ha erfarenhet av AdForm och YoutubeAnalytics.

Om företaget

Food Folk Sverige AB utvecklar McDonald’s varumärke i Sverige. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja och en av Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. De flesta restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på mcdonalds.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram. 

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil samt personligt brev om så önskas på kimm.se där du får svara på några frågor. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta gärna mig som är ansvarig rekryteringskonsult Olof Lindmark på ol@kimm.se. Urval sker löpande och kan tillsättas innan utgivet datum.

Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Food Folk/McDonald's

Lindvretsvägen 9, Stockholm

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer