CRM Manager till Life

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu söker vi en CRM Manager som kan utveckla och underhålla relationen till våra kunder genom vår kundklubb. Life är Nordens största hälsokedja som brinner för varje människas välmående och hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Om rollen

På Life är vi stolta över att ha byggt upp en av Sveriges största kundklubbar och du får den viktiga rollen att förvalta och utveckla den. Kundklubben är central i Lifes verksamhet och du kommer att samarbeta med både marknadsteamet och ansvariga för Lifes fysiska butiker för att på sikt få den att växa ännu mer. Ditt ansvar innefattar drift och utveckling på Nordisk basis (Sverige, Norge, Finland). Vi befinner oss i en spännande förändringsresa och din roll är ny vilket innebär att det finns stora möjligheter att forma och utveckla rollen framåt. Du rapporterar till vår CCO i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Migrera kundklubben till vårt nya CRM-system (Voyado)
  • Sätta strategin och operativt utveckla vårt lojalitetsprogram/bonusprogram
  • Utveckla, testa och exekvera kampanjer inom Marketing Automation
  • Analysera och testa nya former av CRM-aktiviteter
  • Samarbeta med butiksledare och skapa aktiviteter genom CRM som skapar engagemang även i våra fysiska butiker

Din bakgrund

Helt avgörande för att du ska lyckas i denna roll är att du tidigare har arbetat operativt med en större kundklubb/lojalitetsprogram.

Utöver det tror vi att du har:

  • Arbetat i någon form av CRM-system
  • Aktivt arbetat med att sätta upp Marketing Automation kampanjer
  • En bakgrund inom Retail eller mer snabbrörliga produkter
  • Gärna arbetat i företag som hanterat kundklubbar med en hög andel försäljning i fysiska butiker
  • Erfarenhet av att driva projekt

Meriterande men inte avgörande är att ha någon form av utbildning inom kommunikation, projektledning eller digitala medier.

För att lyckas i rollen

Du har tillräckligt mycket erfarenhet för att kunna vara självgående och kunna säkerställa att dina prioriteringar stämmer överens med den satta marknadsstrategin. Du behöver samarbeta tätt med marknadsteam och butikschefer och behöver kunna navigera i en organisation där saker snabbt kan förändras. Du behöver inte hantera den tekniska utvecklingen av CRM systemet men det är bra om du har en förståelse för de bitarna för att kunna agera beställare och ha ett bra samarbete med utvecklare. Att våga ta beslut och leda sig själv är viktiga egenskaper då du på egen hand driver dina projekt, med stöd av teamet. Även din förmåga att analysera och dra slutsatser för att förbättra och utveckla aktiviteterna är viktigt i denna roll.

Mer om Life

Life har ca 350 butiker i Sverige, Norge och Finland med ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Life-koncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar. Du får rabatt på vårt breda hälsosortiment och det viktigaste av allt: Du får jobba med hälsa och hjälpa människor att hitta balansen!

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM/ Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Pontander på sp@kimm.se eller Olof Lindmark på ol@kimm.se

Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Life

Jan Stenbecks torg 17, Kista

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer