Cookie-inställningar Vår webbplats använder cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att din användarupplevelse ska bli ännu bättre. Du kan läsa mer om dem samt konfigurera dina inställningar
Skip to content
Denna position har redan blivit tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Stockholm
Ansök senast 29 Feb 2024
Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Gedigen erfarenhet och omsorg om detaljerna gör oss unika. Våra restauranger är mötesplatser fulla av konst, musik och historia. Kärleken till mat och råvaror är en del av vårt DNA och vi drivs av att skapa en gästupplevelse utöver det vanliga. Vi har höga förväntningar på dem som arbetar hos oss och vi är väldigt stolta över att vår personal är den bästa som finns. Som Content Specialist är ditt ansvar ur en kommunikatörs perspektiv, att bevara denna kultur och bidra till tillväxt genom att inspirera fler till att upptäcka och besöka våra restauranger och butiker.

Om rollen och teamet

Vi söker en skicklig skribent med en digital spets som vill vara med och forma morgondagens marknadsavdelning. Den digitala kommunikationen är av stor vikt och din huvudsakliga uppgift är att bidra till tillväxt genom att producera relevant och engagerande innehåll till våra hemsidor, sociala kanaler och nyhetsbrev. Du kommer vara delaktig i varumärkesbyggande, marknadsföringskampanjer och e-handel. Du rapporterar till marknadschef och sitter i trevliga lokaler på Humlegårdsgatan 19A i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Producera relevant och engagerande innehåll till våra hemsidor, sociala kanaler och nyhetsbrev
  • Utveckla contentstrategi och innehållsplan för att nå rätt målgrupp och öka konvertering
  • Analysera och rapportera relevanta nyckeltal kopplat till ditt arbete och bygga insikter baserade på data
  • Kontakta journalister och distribuera nyhetstips och pressmeddelanden samt uppdatera innehåll i vårt pressrum

Så här tror vi att du är

Vi tror att du är van att hantera olika kommunikationskanaler och har ett kommunikativt tänk där du anpassar budskap och tonalitet efter målgrupp och syfte. Att skapa content och intervjua för storytelling har du erfarenhet av. Du arbetar datadrivet, skapar framgångsrika samarbeten och har förmågan att få med dig andra i dina idéer. Som Content Specialist hos Svenska Brasserier får du delta i många intressanta utvecklingsprojekt tillsammans med olika kontaktytor, internt och externt.

Vi söker dig som har

  • Något eller några års erfarenhet från liknande roll med fokus på att skriva och producera innehåll till web och digitala kanaler
  • Ett datadrivet mindset med dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Google Analytics
  • Hanterar enklare formgivning i Indesign och har grundläggande kunskap i fotografering och bildbehandling.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, digital marknadsföring, från högskola eller motsvarande, t ex Berghs, Hyper Island eller IHM

Mer om oss

Svenska Brasserier är ett samlingsnamn för Sturehof, Sturehofs Matmarknad, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo, Luzette, AIRA och Emmer på Ulriksdals Värdshus.

I likhet med internationella brasserier har vi inspirerats av stora restauranger med många sittplatser och generösa öppettider, men till skillnad från våra förebilder, har våra restauranger sin utgångspunkt i svensk gastronomi och estetik.

Svenska Brasserier har en värdegrund som vilar på orden: generositet, tillgänglighet, trovärdighet och underhållande.

Besök oss gärna på www.svenskabrasserier.se

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se

Välkommen med din ansökan!

Förmåner: Friskvård, Karriärmöjligheter, Kollektivavtal, Personalrabatt