Content Specialist till Svenska Brasserier

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal
  • Personalrabatt

Gedigen erfarenhet och omsorg om detaljerna gör oss unika. Våra restauranger är mötesplatser fulla av konst, musik och historia. Kärleken till mat och råvaror är en del av vårt DNA och vi drivs av att skapa en gästupplevelse utöver det vanliga. Vi har höga förväntningar på dem som arbetar hos oss och vi är väldigt stolta över att vår personal är den bästa som finns. Som Content Specialist är ditt ansvar ur en kommunikatörs perspektiv, att bevara denna kultur och bidra till tillväxt genom att inspirera fler till att upptäcka och besöka våra restauranger och butiker.

Om rollen och teamet

Vi söker en skicklig skribent med en digital spets som vill vara med och forma morgondagens marknadsavdelning. Den digitala kommunikationen är av stor vikt och din huvudsakliga uppgift är att bidra till tillväxt genom att producera relevant och engagerande innehåll till våra hemsidor, sociala kanaler och nyhetsbrev. Du kommer vara delaktig i varumärkesbyggande, marknadsföringskampanjer och e-handel. Du rapporterar till marknadschef och sitter i trevliga lokaler på Humlegårdsgatan 19A i Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Producera relevant och engagerande innehåll till våra hemsidor, sociala kanaler och nyhetsbrev
  • Utveckla contentstrategi och innehållsplan för att nå rätt målgrupp och öka konvertering
  • Analysera och rapportera relevanta nyckeltal kopplat till ditt arbete och bygga insikter baserade på data
  • Kontakta journalister och distribuera nyhetstips och pressmeddelanden samt uppdatera innehåll i vårt pressrum

Så här tror vi att du är

Vi tror att du är van att hantera olika kommunikationskanaler och har ett kommunikativt tänk där du anpassar budskap och tonalitet efter målgrupp och syfte. Att skapa content och intervjua för storytelling har du erfarenhet av. Du arbetar datadrivet, skapar framgångsrika samarbeten och har förmågan att få med dig andra i dina idéer. Som Content Specialist hos Svenska Brasserier får du delta i många intressanta utvecklingsprojekt tillsammans med olika kontaktytor, internt och externt.

Vi söker dig som har

  • Något eller några års erfarenhet från liknande roll med fokus på att skriva och producera innehåll till web och digitala kanaler
  • Ett datadrivet mindset med dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Google Analytics
  • Hanterar enklare formgivning i Indesign och har grundläggande kunskap i fotografering och bildbehandling.
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, digital marknadsföring, från högskola eller motsvarande, t ex Berghs, Hyper Island eller IHM

Mer om oss

Svenska Brasserier är ett samlingsnamn för Sturehof, Sturehofs Matmarknad, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo, Luzette, AIRA och Emmer på Ulriksdals Värdshus.

I likhet med internationella brasserier har vi inspirerats av stora restauranger med många sittplatser och generösa öppettider, men till skillnad från våra förebilder, har våra restauranger sin utgångspunkt i svensk gastronomi och estetik.

Svenska Brasserier har en värdegrund som vilar på orden: generositet, tillgänglighet, trovärdighet och underhållande.

Besök oss gärna på www.svenskabrasserier.se

Intresserad?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se

Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Head of Sales & Marketing to Vogue Scandinavia

We are looking for a Head of Sales & Marketing who will drive the strategic and operational marketing and leads generation for Vogue Scandinavia. Vogue Scandinavia was launched in August 2021, and this is a unique opportunity to participate in the aim of successfully establishing and developing Vogue Scandinavia in the Nordic region as well as internationally.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer