CRM Manager till Länsförsäkringar Stockholm

Tillsatt

Stockholm Rekrytering

Nu behöver vi stärka upp vårt marknadsteam med en CRM Manager. Vår resa inom CRM har pågått en period och vi har kommit en bra bit på väg men nu behöver vi dig som kan ta oss till ännu högre höjder. Till din hjälp har du ett tight team med passionerade kolleger som brinner för att leverera träffsäker, värdeskapande kommunikation och nöjda kunder.

Det här är några av de förmåner arbetsgivaren erbjuder

  • Förmånsbil
  • Förtroendearbetstid
  • Friskvård
  • Karriärmöjligheter
  • Kollektivavtal

Länsförsäkringar Stockholm är ett lokalt och kundägt försäkringsbolag som funnits i Stockholm sedan 1844. Vi hjälper våra kunder med allt som rör deras vardagsekonomi och sedan några år tillbaka har vi både bank och en egen fastighetsförmedling. Vår vision är att bli stockholmarnas mest omtyckta företag och dit kommer vi genom att skapa trygghet och närhet på ett enkelt, naturligt vis, alltid med stockholmarnas bästa i åtanke!

Ditt uppdrag

Som affärsorienterad CRM Manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för våra CRM-relaterade aktiviteter med syftet att öka kundlojaliteten samt öka lönsamheten per kund genom kundlivscykeln.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att behålla och utveckla relationen med våra befintliga kunder, optimera merförsäljning samt återvinna tidigare kunder. Tjänsten innefattar framförallt strategiskt CRM-arbete men även operativt arbete där det krävs förståelse för- och operativt kunna bidra till utvecklingen av kunddialoger i vårt CRM-system Adobe Campaign. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med kund- och omnikanalstrategi och har stor förståelse för kundanalys så att du i samarbete med vår CRM-analytiker följer resultaten löpande utifrån vår kund- och kanalstrategi. I CRM-teamet ingår även projektledare som också operativt planerar och genomför kampanjer samt ansvarar för att skapa kundkommunikationen tillsammans med våra kommunikatörer.

Arbetsuppgifter

  • Driva arbetet med att vidareutveckla vårt lokala ekosystem inom CRM.
  • Nyttja kundinsikter som möjliggör en mer träffsäker och relevant kunddialog utefter behov genom hela kundlivscykeln.
  • Strategiskt kartlägga och arbeta fram kundresor utifrån olika segment och kundbehov genom hela kundlivscykeln.
  • Ansvara för att sätta och säkerställa att vi når våra KPIer inom försäljning, lönsamhet och kundnöjdhet kopplat till CRM aktiviteterna
  • Ansvara för lokal drift och kravställning inom utveckling och optimering av vårt CRM-system.
  • Operativt stötta CRM-teamet i arbetet med att bygga lokala kunddialoger

Erfarenhet

För att lyckas behöver du ha en god förståelse för CRM i stort, marketing automation och personaliserad kundkommunikation utifrån segment och kundlivscykeln i synnerhet, för att kunna agera beställare och tillsammans med försäljningschefer, utvecklare, webb och analys kontinuerligt arbeta för att optimera kundresan.

Vidare:

  • Ha god kunskap kring det strategiska ramverk, metoder och verktyg som krävs för en lyckad implementation av automatiserad och personaliserad kunddialog utifrån kundlivscykeln
  • Arbetat med segmenteringsmodeller och värdescoring
  • Goda färdigheter och verktyg för att räkna på ekonomiska resultat med CRM-arbetet utifrån kundflödesanalyser och Customer lifetime value
  • God vana av att mäta kundarbetet och kundportföljen i ekonomiska termer och strategiskt planera och följa retention rate och duration på kort och lång sikt.
  • God vana av Marketing Automation (med fördel Adobe Campaign) för att operativt kunna bistå teamet i utveckling av nya kunddialoger

Din personlighet

Du agerar framgångsrikt genom att arbeta strukturerat och effektivt, har en hög arbetsmoral med en drivkraft att ständigt utveckla sig själv och andra i sin roll utifrån verksamhetens behov. Trygg i sig själv, nyfiken med ett skarpt öga för att se utmaningar och omvandla strategiska planer till faktiska handlingar. Förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa idéer och har kraften att driva igenom dessa. Du kommer till ett team där arbetsglädjen är på topp och alla vill bidra till en verklig framgångsresa.

Att jobba på Länsförsäkringar Stockholm

Vår vision att bli stockholmarnas mest omtyckta företag är det som driver utveckling hos oss och vägen dit är genom vårt medarbetarskap och ledarskap. Medarbetarskapet innebär nyfikenhet på varandra och vi ser fördelar med att vi alla är olika och bidrar med olika erfarenheter och perspektiv. Vi är självdrivande och öppna för konstant lärande genom att aktivt dela kunskap med varandra. Vi arbetar med direkt feedback, uppmärksammar när vi gör något bra och firar framgångar tillsammans. Du kommer att ha placering på vårt moderna huvudkontor i Solna, Frösunda (5 min promenad från Solna station och Mall of Scandinavia).

Information och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

OBS! Processen kommer vara vilande under jul och nyår och upptas igen 2022-01-10.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Pontander sp@kimm.se eller Olof Lindmark ol@kimm.se .

Välkommen med din ansökan!

Vår rekryteringsprocess

Detta är vår standardprocess. I det fall vi förväntar oss ett stort urval, eller mindre antal sökande kommer vi att anpassa processen och tidplanen kommer att disponeras något olika. Detta kommer du att märka och få information om löpande i kontakten med ansvarig rekryteringskonsult.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Du söker enkelt via mobilen och kan välja att bifoga CV eller använda din LinkedIn-profil. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering fri från fördomar och magkänsla för att säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete..

Urval/Tester

Vi ser till kompetens och arbetspotential vilket innebär att du som kandidat får genomföra arbetspsykologiska tester tidigt i processen. Vi vill nämligen samla in så mycket fakta som möjligt för att kunna göra den bästa matchningen på kravprofilen. Alla kandidater får återkoppling och kontinuerliga statusuppdateringar.

Intervju

Våra kompetensbaserade intervjuer syftar till att lära känna dig och dina styrkor. Du har dialog med oss hela vägen, blir du en slutkandidat i processen så får du även träffa vår uppdragsgivare.

Anställning

Passar du och uppdragsgivaren varandra är det dags för nästa steg i din karriär.

Uppföljning

Vi följer upp med både kandidat och kund efter 1 månad samt efter 5 månader. Detta för att säkerställa att alla är nöjda och att allt löper på som det ska.

Här ligger Länsförsäkringar Stockholm

Telegrafgatan 8A, Solna

Fler tillsatta jobb

Tillsatt

Digital Kommunikatör till Anticimex

Till Anticimex söker vi nu en digital kommunikatör. Är du bra på att skriva texter som driver trafik? Är du en fena på att skapa innehåll som är anpassat efter olika kanaler och målgrupper? Är du sugen på att ta nästa steg i din karriär? Bli då en del av marknads- och kommunikationsteamet på Anticimex huvudkontor i Stockholm.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Content Specialist till Svenska Brasserier

Svenska Brasserier är en koncern med några av Sveriges främsta restaurangvarumärken. Vi driver bland annat Sturehof, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo och Emmer på Ulriksdals Värdshus. Flera av våra restauranger har en lång och anrik historia som varit med och format svensk gastronomi.

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Marketing Automation Specialist till Akavia

Akavia är fackförbundet för ekonomer, jurister, samhällsvetare, it-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Vi samlar 130 000 medlemmar vilket gör oss till det näst största förbundet inom Saco. Namnet Akavia betyder den akademiska vägen och bygger på löftet att varje medlem ska få utväxling på sin akademiska utbildning genom hela arbetslivet. Akavia är partipolitiskt obundet och arbetar för ett hållbart yrkesliv med högt välbefinnande

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer

Tillsatt

Sociala Medier ansvarig till Rusta

På Rusta är vi övertygade om att företagets framgång bygger på medarbetarnas framgång. Det finns fler anledningar till att det är intressant, roligt och utmanande att arbeta med kommunikation och marknad hos oss. Framförallt för att vi lyckats förvalta vår historia parallellt med stort fokus på innovation, hållbarhet och marknadstrender!

Stockholm Tipsa en vän

Läs mer