Skip to content

Hyr en erfaren interimschef inom marknad

Alla marknadsavdelningar har olika utmaningar – men gemensamt är att de behöver en drivna och nyfikna ledare för att lyckas. Behöver du en snabb ersättare i rollen som marknadschef, en duktig konsult eller någon som kan omorganisera avdelningen från grunden? Ta vara på kompetenser och erfarenhet genom att anlita en interim marknadschef som kan hjälpa er med de viktigaste bitarna just nu.

Ingen startsträcka

Att ta in en interim marknadschef istället för att rekrytera är vanligt i många organisationer, inte minst inför särskilda projekt, en större förändringsprocess, eller om den tidigare personen plötsligt försvunnit från verksamheten. Genom att anlita en erfaren marknadschef som har varit med om liknande scenarion tidigare får du någon med specifik expertis inom området, som har koll på läget och kan börja bidra omedelbart. En interimschef inom marknad är ofta också det bästa alternativet när ni behöver fylla en lucka under föräldraledighet, sjukskrivning eller en pågående rekryteringsprocess.

Så arbetar vi för att hitta rätt ledare till din verksamhet

När du hyr en interim marknadschef via oss på KIMM får du snabbt en kompetent person på plats som kan hjälpa er genom det ni står inför. Oavsett om det rör sig om uppstart av en ny marknadsavdelning, en systemimplementation, eller för att bibehålla tempo och utveckling i verksamheten under en pågående rekryteringsprocess, hjälper vi dig att hitta en person som har vana vid liknande uppdrag. Vi gör en behovsanalys för att se vad rollen behöver åstadkomma, och djupdyker därefter i våra nätverk för att plocka fram rätt kandidater.

Vår resa tillsammans kan se ut så här

Check-in

Vi tar snabbt fram en kravprofil och tydliggör dina förväntningar.

Matchning

Vi tar fram förslag på en (eller flera) konsulter som kan passa uppdraget.

Säg hej till konsulterna

Du träffar och intervjuar de konsulter som du har på din önskelista.

Avtalsskrivning

Vi har hittat rätt och det är dags att signa avtalet. Konsulten börjar jobba åt dig.

Vi håller kontakten

Vi har löpande avstämningar med dig och konsulten för att säkerställa nöjdheten hos båda parter.

Vill du jobba som interim marknadschef via KIMM?

Att jobba som interimschef inom marknad via KIMM är en chans att bredda dina kunskaper och erfarenheter i nya organisationer, och på bästa sätt utnyttja dina unika kompetenser. I de flesta fall krävs tidigare ledarerfarenheter, men inte alltid. Under ditt interimsuppdrag finns vi nära till hands och ger stöd för att samarbetet med uppdragsgivaren ska bli så bra som möjligt.

Som interimschef hos oss får du alltid marknadsmässig lön, kollektivavtal och ett brett nätverk med andra interima chefer att dela erfarenhet och insikter med. Dessutom jobbar vi med några av Sveriges mest välkända och starka varumärken. Är du nyfiken på att arbeta som interim marknadschef vid KIMM? 

Bli inspirerad!

Blogg

Så sätter du nästa års marknadsbudget – fällor och framgångsrecept

Dags att sätta nästa års budget? Det kan kännas som ett pussel, men det är också din chans att visa marknadsavdelningens verkliga värde för företaget. Här får du inte bara inspiration utan också konkreta insikter om vanliga fallgropar och tips på hur du pitchar din budget till styrelsen och ledningen.
Blogg

Trendspaning: marknadsföring & kompetenser 2025 och framåt

Under vårt senaste marknadssnack delade Mira Thimmayya med sig av sina trendspaningar från Web Summit 2024 – en av världens största tech- och marknadsföringskonferenser. Här är de sex viktigaste insikterna för oss som arbetar med att bygga varumärken och skapa framtidens marknadsföring. Du får också våra reflektioner om hur våra team, ledningsgrupper och roller måste utvecklas för att möta de nya kraven från vår egen Marie Thorslund.
Blogg

7 saker vi lärt oss under första året med Marknadssnack

När vi startade Marknadssnack var vår vision enkel: att skapa en plats där vi kunde prata ärligt om marknadsföring – allt det vi älskar, och det som ibland känns svårt. Det blev ett digitalt community med över 400 marknadsförare, marknadschefer och kommunikatörer bland andra. Ett år senare kan vi stolt säga att vi har haft samtal som inte bara inspirerat, utan också utmanat oss att tänka nytt. Här är de 7 viktigaste insikterna från vårt första år.
Blogg

Trendspaning: marknadsföring & kompetenser 2025 och framåt

Under vårt senaste marknadssnack delade Mira Thimmayya med sig av sina trendspaningar från Web Summit 2024 – en av världens största tech- och marknadsföringskonferenser. Här är de sex viktigaste insikterna för oss som arbetar med att bygga varumärken och skapa framtidens marknadsföring. Du får också våra reflektioner om hur våra team, ledningsgrupper och roller måste utvecklas för att möta de nya kraven från vår egen Marie Thorslund.
Blogg

10 sätt marknadschefer kan boosta sitt team med AI (och få dem att må bättre!)

AI är en kraftfull allierad för marknadschefer som vill hjälpa sina team att jobba smartare, effektivare och må bättre. Men för att få ut det mesta av AI är det lika viktigt att skapa en inkluderande dialog och ge teamet rätt förutsättningar för att lära sig och använda verktygen. Här är våra bästa tips!
Det senaste inom martech från KiMM
Blogg

Det senaste inom ”MarTech” – Verktygen som förändrar marknadsarbetet

I en tid där teknik och marknadsföring smälter samman, är Martech (marketing technology) ett område som ständigt utvecklas. För marknadschefer och digitala marknadsförare är det avgörande att hålla sig uppdaterade om de senaste trenderna och verktygen som kan hjälpa till att driva effektivare kampanjer, förbättra kundresan och öka ROI. Här är några av de hetaste trenderna inom Martech just nu!
Trender inom marknadsföring
Blogg

Fall inte för nästa trend, men hamna inte efter heller.

Som marknadsförare idag ingår det nästan i arbetsbeskrivningen att vara en mångsysslande generalist. Med tanke på hur snabbrörligt landskapet vi lever i är, med nya kanaler, plattformar och tekniker som ploppar upp varje dag så hjälper det om vi är nyfikna av naturen. Men var får nyfikenheten plats att frodas om kalendern är full?
Blogg

Executive Search: Så hittar du toppchefer och ledare inom marknadsföring och kommunikation

Att hitta rätt ledare inom marknadsföring och kommunikation är en kritisk uppgift som kan avgöra er organisations framgång. Men hur skiljer sig processen för att rekrytera dessa toppositioner från vanlig rekrytering?
mångfald i rekrytering
Blogg

”Diversify or die” – Rekryterarnas roll i mångfaldsfrågan.

I dagens dynamiska och globaliserade värld är mångfald och inkludering inte längre en lyxfråga utan en nödvändighet för företagens överlevnad och framgång. Det låter rimligt, ellerhur? Ändå är vi långt ifrån målet här i Sverige. I våras hade Wise Professionals nöjet att prata med Amanda Lundeteg, VD för Allbright om ämnet.
Blogg

Marknad + HR = Magi! – Så stärker vi företaget tillsammans

I en värld där konkurrensen är hårdare än någonsin och företagskulturen spelar en avgörande roll för att attrahera och behålla talanger, blir samarbetet mellan marknadsavdelningen och HR-avdelningen allt viktigare.
Blogg

Framtidssäkra ditt MarCom team!

I en värld där automatisering och snabba förändringar är normen, är marknadsavdelningens roll mer avgörande än någonsin. Det räcker inte längre med att bara vara en stödjande funktion. Marknadsföringen ska vara en strategisk partner och en drivkraft för företagets tillväxt. För att stå rustad inför 2025 behöver marknadsteamen vara både proaktiva och synliga, och de måste samarbeta med sälj och produkt för att skapa en helhet som driver företaget framåt.
Event

Marknadssnack: Kreativitet – en framgångsfaktor!

Event

Webinar 24-månadersregeln

Blogg

Poddtips: Bli en bättre, smartare och skarpare marknadsförare i sommar!

Vi har samlat de bösta poddarna för dig som vill utvecklas som marknadsförare. Perfekt för lite sommarlyssning i hängmattan!
konsult marknadsföring kimm
Success Story

Stärk ditt marknadsteam med en konsult!

Läs vår success story, ett case med Wolters Kluwer, där deras Marketing Director berättar varför de valt att ta in två konsulter genom oss på KiMM.
Blogg

Hur ser framtiden ut för inhouseavdelningen?

I USA har ca 80% av företagen en egen inhouseavdelning för marknadsföring. I Sverige ligger siffran runt 60%. Innebär detta att reklambyrån är död? Att alla borde ha en inhousebyrå? Och hur jobbar vi bäst med konsulter och specialister?
Success Story

Att rekrytera en nyckelperson snabbt & kostnadseffektivt!

Att snabbt hitta en medarbetare som passar in i kulturen, förstår affären och projektleder som en stjärna var uppdraget. Läs mer om hur KIMM stöttade Marknadsföreningen Stockholm när dem behövde en ny Medlemsansvarig.
Event

Nätverket MiS Inhousecheferna: Ledarskapet och kulturen – viktiga framgångsfaktorer

Event

Wiseful Learning #37 – Rekryteringsbolagen – Näringslivets grindvakter

Event

Nätverket MiS Inhousecheferna: Så framtidssäkrar du inhousebyrån

Vi vill komma i kontakt med dig

Hör av dig till oss om du har några frågor!

Några av våra kunder