Skip to content

Forma framtidens marknadsteam redan idag

Vi är specialister på rekrytering och konsultlösningar inom marknad och kommunikation. Vi älskar den här branschen och vill tillsammans med dig bygga framtidens marknadsteam.

Våra tjänster

Konsultuthyrning

Våra konsulter står redo med relevant erfarenhet, kunskap och eget driv för att hjälpa dig möta dagens och framtidens behov.

Rekrytering

Vi hjälper dig att bygga ditt dream team inom marknad och kommunikation. Med oss som rekryteringspartner blir allt lite enklare och roligare.

KIMM Inhouse

Vår nya tjänst där vi erbjuder rådgivning, coaching och organisationsutveckling för dig som arbetar som marknads- eller inhousechef.

Specialister på marknad och kommunikation

Vi finns här för att hjälpa dig. Tack vare flera års erfarenhet av kompetenslösningar inom marknad och kommunikation vågar vi påstå att vi förstår dina utmaningar. Vi har själva jobbat i branschen. Nu arbetar vi med att hitta den perfekta matchningen – för dig, kandidaten och konsulten. Med oss som partner blir allt lite enklare och roligare.

Marknadschefens bästa vän

Många kallar oss marknadschefens bästa vän, mycket tack vare vår specialistkunskap inom konsultlösningar och rekrytering. Med erfarenhet i olika branscher säkerställer vi att rätt kompetens hamnar på rätt plats, för att du ska kunna stärka din affär och bygga framtidens marknadsteam. Våra skräddarsydda lösningar gör att du känner dig sedd, hörd och utmanad. Arbetslivet ska vara ett roligt äventyr, välkommen ombord!

Därför ska du anlita KIMM


1.

Vi är specialister på att tillsätta roller inom marknad och kommunikation

På KIMM arbetar vi med marknadens starkaste och mest relevanta varumärken. Vi väljer våra uppdrag med stor omsorg så att du som kandidat eller konsult kan fortsätta din resa på ditt drömföretag som även delar dina värderingar.

2.

Vi har själva bakgrund från marknad och kommunikation

De flesta av oss som arbetar på KIMM har själva haft olika roller inom marknad och kommunikation. Detta gör att vi förstår dagens marknadsförare, era utmaningar, möjligheter och eran vardag.

3.

Vår rådgivande approach

För oss är det viktigt att förstå dig och din organisations utmaningar. Ibland kan det vara svårt att veta exakt vilka behov man har, det är då vi kan komma in i bilden och tillsammans med dig hitta vägen framåt. Allt för att du ska hitta rätt kompetens för dina behov idag och i framtiden.

GUIDE:

Sluta drömma. Bygg ditt dream team.

Står du inför resan att skala upp din marknadsavdelning till ett framåtlutat, högpresterande och samtidigt härligt team att arbeta i? Vilka kompetenser behöver du framöver och hur ska du bygga upp teamet? Ta del av vår guide “Bygg ditt dream team” här!

Den ocensurerade sanningen

Sedan 2013 har vi hjälpt cirka 1 500 kunder att hitta nästa medarbetare. Våra kunder betyder mycket för oss och vi är stolta över den skillnad som vi får göra ute på våra uppdrag. Läs vad våra kunder tycker och tänker!

”Malin och jag hade ett fantastiskt bra samarbete. Hon var personlig, närvarande, lyssnande och jag kände mig trygg med henne. Jag fick mycket god service i form av tät och transparent kommunikation.”

Anna Svärd Barnfonden

”Jag behövde någon nu nu nu och de kandidater som KIMM hittade på så kort tid hade vi inte kunnat hittat själva. Cecilia var superproffsig med kandidaterna och ett bra bollplank för mig. Jag är väldigt nöjd med vårt samarbete”

Linda Carrick Benify

“Det blir väldigt roligt att jobba tillsammans med en leverantör som tar emot problem och bemöter utmaningar med pepp och engagemang, och vi har fått väldigt bra service. Sabina, Therese och Charlotte har varit fantastiska!”

Linus Gottfridsson Sono

Vårt nätverk kryllar av passionerade specialister

Vi börjar aldrig från noll utan arbetar proaktivt med att bygga upp vårt nätverk. Med oss som partner av kompetenslösningar inom marknad och kommunikation får du ta del av vår community där kandidater och konsulter hänger – oavsett bakgrund, erfarenhet, ålder och drömmar.

Kolla in våra tidigare uppdrag

Genom åren har vi satt många människor och verksamheter i rörelse. Klicka på knappen nedan för att se våra tidigare tillsatta roller och tjänster.

Några av våra kunder

Let’s talk!

Vi vill gärna komma i kontakt med dig. Vi vet att din tid är dyrbar och svarar därför inom 24 timmar. Hör av dig!

Bli inspirerad

Ta del av mer inspiration
Blogg

Hur ser framtiden ut för inhouseavdelningen?

I USA har ca 80% av företagen en egen inhouseavdelning för marknadsföring. I Sverige ligger siffran runt 60%. Innebär detta att reklambyrån är död? Att alla borde ha en inhousebyrå? Och hur jobbar vi bäst med konsulter och specialister?
Success Story

Att rekrytera en nyckelperson snabbt & kostnadseffektivt!

Att snabbt hitta en medarbetare som passar in i kulturen, förstår affären och projektleder som en stjärna var uppdraget. Läs mer om hur KIMM stöttade Marknadsföreningen Stockholm när dem behövde en ny Medlemsansvarig.
Guide

Strategier och trender 2024

Efter ett utmanande år där marknads- och kommunikationsavdelningar stått inför budgetmässiga prövningar och resursbegränsningar, är det nu dags att blicka framåt. Utforska strategierna och trenderna som kommer vara avgörande för att ta marknadsföring till nya höjder. Följ med oss när vi granskar hur personalisering blir nyckeln till att skapa meningsfulla upplevelser och når målgrupper på djupet.
Blogg

Så leder du ett hållbart och framgångsrikt marknadsteam

En roll med stora utmaningar i ständig utveckling. Marknadschefen förväntas ofta ha svar på allt – men hur skapar man ett hållbart team och vad ska man lägga fokus på? Experterna Marie och Maggie ger sina bästa tips för hur man lyckas i sin roll i tuffare tider.
Blogg

Retorik 101: Så kommunicerar du marknadsavdelningens värde

En stor del av ditt jobb som marknadschef är att kommunicera marknadsavdelningens värde och bidrag till företagets framgång. En välutformad och övertygande kommunikation är nyckeln till att intebara stärka ditt team utan också att få övriga delar av organisationen att förstå och uppskatta den betydelsefulla roll som marknadsföring spelar.
Blogg

Minskad marknadsbudget? Prioritera rätt!

I en värld där företagsbudgetar ständigt är under press är det inte ovanligt att marknadsavdelningar får klara sig med mindre resurser – både i form av pengar och medarbetare/kompetens. Men även om du har en minskad marknadsbudget finns det många sätt att nå dina mål utan att bränna hål i fickan. Så med en minskad budget? Var bör du lägga din tid?
Blogg

Från brand fatigue till mer hjärta och integrering

Aldrig någonsin har omvärlden förändrats i den takt som den gör idag. De senaste åren har vi sett en explosion av innovationer och teknik som har förändrat sättet vi når ut till och engagerar våra målgrupper. I en värld som ständigt förändras blir marknadsförarens roll att lyckas sticka ut ur bruset och att lyckas anpassa sig efter det ständigt föränderliga beteendet hos målgruppen. Vilka trender kommer att färga marknadsföringslandskapet under de kommande 10 åren?
Blogg

Marknadsbranschens (r)evolution – har vi hängt med?

Under de senaste tio åren har marknadskommunikation utvecklats i en rasande takt. Med ökad användning av teknologi och förändrade konsumentbeteenden har yrkesområdet genomgått en betydande förändring. Frågan är, har vi hunnit med?
Event

Upptäck kraften med ChatGPT inom marknadsföring

Webinar
Blogg

Gasa eller bromsa i lågkonjunktur?

Visste du att studier av tidigare lågkonjunkturer visar tydligt att de som vågade agera kraftfullt genom att prioritera, investera och satsa på optimering var de som klarade sig bäst?
Event

Så bygger du ett hållbart marknadsteam!

Blogg

Från litet till mellanstort marknadsteam

Din organisation har gått från att ha en marknadsperson, den där multikreatören som förväntas leverera alltifrån strategi till produktion till att nu bestå av ytterligare en specialist eller koordinerande kompetens. Nu står ni inför expansion igen. Hur går man från att vara ett litet marknadsteam till att växla upp, hitta fler specialister och bli ett mellanstort marknadsteam? Vilken väg ska NI välja? Och innebär ett mellanstort team att vi gör ALLT internt? Det djupdyker vi i den här bloggen.
Blogg

Så bygger du det ”lilla” marknadsteamet

Många bolag och organisationer börjar sin ”marknadsresa” genom att anställa en person. Man söker då den där multikreatören som både ska leverera hands on, planera strategiskt och kunna ställa krav på leverantör. Men vad är nästa kompetens att ta in? Hur går din organisation från ensamrollen på marknad till att bygga det där lilla marknadsteamet som innebär att ni snabbt kan skala upp ert marknadsarbete?
Blogg

Så lyckas Beijer Byggnadsmaterial AB fånga sin målgrupp!

Hur vågar man som marknadsteam tänka utanför boxen för att skapa engagemang? Hur tar man första steget mot nya strategier och hur kommer man nära sin målgrupp på riktigt? Svaren på de frågorna delade Elisabet Heinrich med sig av på årets första KIMM webinar!
Event

Webinar: Så byggde Beijer Bygg starka och framgångsrika egna kanaler

Blogg

Så använder du marknadsbudgeten smart 2023

Planerar ni att möta lågkonjunkturen genom att dra ner på marknadskostnader och slimma resurser? Det kan föra med sig större risker på lång sikt än vad det ger i vinst på kort sikt. Vi ger några exempel och resonerar kring hur vi kan förhålla oss till både konjunktur och trender, samtidigt som vi skärper vårt fokus och lägger tid och kostnader på det som ger bäst värde, både nu och senare.
Blogg

Så skapar en CRM-ansvarig värde för din verksamhet

Vi upplever en stor efterfrågan på kompetens inom CRM. Hur kommer det sig att fler och fler organisationer vill arbeta strukturerat och fokuserat med sitt CRM och vilka värden kan det skapa för verksamheten?
Blogg

Våga ta klivet till en roll som CRM-ansvarig

Arbetar du i en roll där en del av arbetsuppgifterna handlar om att hantera information i CRM-system? Kanske är du superuser, tar fram listor, sätter upp automatiseringar eller ser till att data från kampanjer kommer till säljare? Då sitter du på kompetens och kunskap som är efterfrågad i rollen som CRM-ansvarig!
Event

MIS: Hur du bygger ditt MarCom dreamteam – Case med Intersport & KIMM

Stockholm
Blogg

Hubspot släpper årlig rapport: Trender och strategier inför 2023!

Det finns inget yrkesområde som rör sig lika snabbt som marknad och kommunikationsområdet. Som tur finns det många företag som har data i sitt DNA och analyserar hur vi bör arbeta för att lyckas med vårt arbete. Hubspot släpper årligen en rapport för att hjälpa marknadsförare att prioritera sina strategier och överträffa sina mål. Rapporten kommer ifrån egna data, frågor ställda till 1600+ marknadsförare samt intervjuer med experter. Genom att analysera hur vi arbetat under 2022 kan vi börja planera för hur vi ska arbeta under 2023. Det är nu det roliga börjar!
Ta del av mer inspiration