Cookie-inställningar Vår webbplats använder cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att din användarupplevelse ska bli ännu bättre. Du kan läsa mer om dem samt konfigurera dina inställningar
Skip to content

Hyr en interim chef inom marknad och kommunikation

Det finns många orsaker varför din organisation kan behöva fylla en position tillfälligt. Vakanser, föräldraledighet och tidsglapp mellan två anställningar är vanliga situationer då behov av interim chef kan uppstå.

Mer om nätverket

Vi på KIMM vet att behovet kan uppstå mer eller mindre plötsligt. Därför har vi gjort det till vår ambition och vår styrka att bygga och vårda ett nätverk av personer med kompetens och erfarenhet av ledarskap, som kan inta en positition som interim chef. Vårt unika nätverk gör oss snabbfotade och alltid nära kandidatmarknaden. På så vis kan vi stå redo att möta era behov när de uppstår.

Vi träffar dagligen kandidater som är intresserade och har erfarenhet på olika nivåer av att arbeta som interima chefer inom marknad och kommunikation. Vårt nätverk av kandidater utökas kontinuerligt och vi har därför löpande kontakt med många startklara kandidater. Om ett behov av en interim chef uppstår i din organisation så hjälper vi gärna till och eftersom våra kandidater är nischade inom just marknad och kommunikation kan du räkna med en träffsäker matchning.

Processen

Vi på KIMM träffar dagligen kandidater När behovet av en interim marknadschef eller interim kommunikationschef uppstår börjar vi med att genomföra en gemensam behovsanalys och sätter oss in i vad din organisation behöver. I vårt nätverk av interima chefer matchar vi sedan lämpliga kandidater baserat på era kriterier. Det sker genom kompetensbaserade intervjuer och personlighetstester. De flesta av våra kandidater kan starta inom loppet av två veckor – i vissa fall redan imorgon. Oavsett om du behöver lösa en vakans, ett tidsglapp mellan två anställningar eller en föräldraledighet är vi redo med vårt bearbetade nätverk och hjälper gärna till att på kort tid lösa era behov av interima chefslösningar.

Vår resa tillsammans kan se ut så här

Check-in

Vi tar snabbt fram en kravprofil och tydliggör dina förväntningar.

Matchning

Vi tar fram förslag på en (eller flera) konsulter som kan passa uppdraget.

Säg hej till konsulterna

Du träffar och intervjuar de konsulter som du har på din önskelista.

Avtalsskrivning

Vi har hittat rätt och det är dags att signa avtalet. Konsulten börjar jobba åt dig.

Vi håller kontakten

Vi har löpande avstämningar med dig och konsulten för att säkerställa nöjdheten hos båda parter.

Intresserad av att arbeta som interim chef via KiMM?

KIMM erbjuder dig en möjlighet att på kort tid bredda dina kunskaper och erfarenheter i en ny organisation. I de flesta fall krävs tidigare ledarerfarenheter, men inte alltid. Under uppdraget finns vi nära till hands och stödjer dig för att samarbetet med uppdragsgivaren ska fungera så bra som möjligt. Marknadsmässig lön, kollektivavtal och ett brett nätverk till andra interima chefer är en del av vårt erbjudande. Många av våra nuvarande interima chefer går mellan uppdrag och i vissa fall blir dom övertagna till våra kunder. Vi jobbar med några av Sveriges mest välkända och starka varumärken.

Är du intresserad av vårt nätverk med interima chefer och att ha möjlighet att hitta en position som interim chef inom marknad och kommunikation hos en av våra kunder, kontakta oss på KIMM.

Bli inspirerad!

Guide

Bygg ditt dream team

Står du inför att skala upp din marknadsavdelning till ett framåtlutat- högpresterande och samtidigt härligt tema att arbeta i? Vilka kompetens kommer du behöva framåt och hur ska du bygga upp ditt dream team? Hur skapar du ett basecamp med personer som tillsammans kan ta er till toppen? 
Event

Webbinarium | Så får du koll på Social Media Manager-rollen

Blogg

Så får du koll på Social Media Manager-rollen 

95% av alla internetanvändare använder sociala medier dagligen (Svenskarna & Internet 2021). Som användare översköljs vi av tusentals kommersiella meddelanden varje dag. Att sociala medier har fått en framträdande roll i mediemixen för de flesta företag har nog inte gått någon förbi, så då är det väl bara att anställa en social media manager så är saken biff? – Nja, inte riktigt, skriver Jessica Audsley, VD och grundare av Rock Social, en byrå för social media strategi och digital marknadsföring. 
Blogg

Inhouse eller outsourcad marknadsavdelning? Vilken modell passar dig bäst?

Det finns oändligt många olika varianter och uppsättningar på marknadsteam som fungerar bra. Det handlar om att hitta rätt modell för dig och ditt företag. Här har du några olika varianter våra kunder uppskattar. Vi har försökt berätta om både för- och nackdelarna med de olika modellerna.
Blogg

Gör marknadsarbetet hållbart utan att tappa fart och resultat

Hur ser det ut på din marknads- eller kommunikationsavdelning? Har ni en tydlig målbild, välförankrade strategier, mätbara delmål och nedbrutna nyckeltal? En känsla av att vara i kontroll över balansen mellan långsiktigt arbete och kortsiktiga insatser? En fin dynamik i teamet med medarbetare som trivs och utvecklas? Tid för reflektion och lärande? Grattis, ni är troligtvis ganska unika.
Blogg

Generalist eller specialist: Vad behöver jag egentligen?

Det finns idag så otroligt många olika kanaler och mer data än någonsin tidigare att ta hänsyn till. Detta ställer höga krav och förväntningar på dagens marknad och kommunikationsmedarbetare. Kompetensförsörjning är en stor del av arbetet för dig som ansvarar för att driva marknad- och kommunikationsarbetet framåt. Men hur bygger man egentligen sitt drömteam inom marknad och kommunikation? Ska man rekrytera bred kompetens eller mer specialiserad?
Blogg

Den digitala marknadsspecialisten springer ett digitalt maraton som ingen ser!

Företag skriker efter marknadspersonal och många tror att en Digital Marknadsspecialist kan lösa alla deras problem och behov. Dem söker en analytiker, en kreatör, en marknadsprojektledare, en strateg, en Hubspot-guru, CRM/systemförvaltare och en SoMe expert i en och samma person. Nu är det nog dags för oss (både företag och digitala marknadsförare) att sänka våra förväntningar – och börja tänka realistiskt.
Blogg

Anställa, hyra in eller använda byrå?

Har du behov av kompetens till marknadsfunktionen och är osäker på om det är bäst att anställa, hyra in en konsult eller anlita byrå? Vad som blir bäst beror på era behov och möjligheter. Med hjälp av ett gäng frågor och en översikt över de olika alternativen hoppas vi kunna göra valen tydligare för dig. Och du, vi på Kimm finns här som bollplank! Hör av dig så hjälps vi åt att komma fram till bästa lösningen.
Blogg

Tre trender som påverkar din marknads-avdelning

Det är otroligt svårt att definiera vad marknad har som viktigaste uppgift idag, och det kommer bli ännu svårare framöver. Våra kära marknadsavdelningar har fått utökat ansvar. Traditionella marknadsuppgifter blandas upp med nyare och avgörande arbetsuppgifter för att företaget ska kunna ta strategiska och datadrivna beslut.
Blogg

Driva företag och rekrytera på distans: detta ska du tänka på

Viseos medgrundare Marcus Sandström har mer än tio års erfarenhet av att driva företag på distans och delar i den här artikeln med sig av sina tips för att driva företaget framåt 
Blogg

Varför rekryterar vi ”digitala” specialister?

Varför är ordet “digital” bland det trendigaste vi kan ha med i en titel och våra rekryteringsannonser idag? Och vad avgör om en kandidat faktiskt är digital eller inte? Följ med på vår spaning kring ordet digital och utmaningen att förstå och tolka vad företag faktiskt behöver när de söker nya medarbetare.
Blogg

Att veta vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra #1

Att testa kandidaters begåvning blir vanligare och vanligare vid rekryteringar idag. Som alltid vid rekrytering gäller det att ha superkoll på vad man mäter (vad är egentligen begåvning?), att man har träffsäkra verktyg för att mäta begåvning och att man drar korrekta slutsatser av de resultat man får. Här reder jag ut lite frågetecken kring begreppet begåvning.
Blogg

Att veta vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra #2

Att testa kandidaters begåvning blir vanligare och vanligare vid rekryteringar idag.Som alltid vid rekrytering gäller det att ha superkoll på vad man mäter (vad är egentligen begåvning?), att man har träffsäkra verktyg för att mäta begåvning och att man drar korrekta slutsatser av de resultat man får. Här är några saker att ha koll på när man väljer begåvningstest.
Blogg

Talent Management, har ni börjat?

Arbetar du på en HR-avdelning men är inte direkt involverad i företagets rekryteringar? Eller är du rekryteringsansvarig endast med fokus på nyrekrytering? Många företag lägger krutet på att hitta nya talanger men har ingen strategi för att behålla och utveckla befintliga medarbetare, är inte det konstigt?
Blogg

Hitta rätt i testdjungeln – utan fikonspråk

Debatten kring testverktyg i samband med rekrytering är het just nu. Spännande och bra! Som oberoende, van och flitig testanvändare hoppas jag kunna reda ut några av frågetecknen i ämnet.
Blogg

Rekrytera utan CV – Case Handelsbanken

Att rekrytera utan CV – går det? Ja, ibland kanske frågan är den motsatta – går det att rekrytera med CV? Här får vi dela med oss av ett case från Handelsbanken, där man valde att rekrytera utan CV, av flera olika anledningar.
Blogg

Frågor om privatlivet? Fastna inte i klistret!

Vad gör du på fritiden? Hur ser ditt privatliv ut? Ska man som rekryterande chef fråga om privatlivet redan under intervjun?
Blogg

Vilken tur att jag googlade. Det verkar ju vara en riktig partyprisse!

På Google hittar man all info man behöver! Eller? Brukar du söka på Google på de kandidater du har i en rekryteringsprocess? Ska man göra det?
Blogg

När sökte du jobb hos dig själv senast?

Kandidatupplevelse… vad är det? Det spelar väl ingen roll hur vi gör i våra rekryteringsprocesser, alla vill ju jobba hos oss. Eller? På senare tid börjar kandidatupplevelsen äntligen bli något som många vill jobba aktivt med i sina rekryteringsprocesser. Det borde vara lika givet att arbeta med kandidatupplevelse som med kundupplevelse (och för många organisationer är det här dessutom samma personer) men ännu är vi inte där.
Blogg

Snubbla inte på ett stvafel!

Att läsa ansökningshandlingar och gallra bland CV är inte bara tidskrävande och ineffektivt. Det är dessutom inte särskilt träffsäkert som urvalsmetod. Trots det låter många rekryterande chefer CV och personliga brev vara det som skiljer agnarna från vetet. En kandidat som pluggat och gjort ”rätt saker”, och dessutom lyckats få till en tilltalande ingress, fina formuleringar och säljande ordval ligger sannolikt mycket bra till i de flesta ansökningsprocesser på dagens arbetsmarknad.

Vi vill komma i kontakt med dig

Hör av dig till oss om du har några frågor!

Några av våra kunder