Skip to content

Forma framtidens marknadsteam redan idag

Vi är specialister på rekrytering, konsult- och interimslösningar inom marknad, kommunikation och PR. Vi älskar den här branschen och vill tillsammans med dig bygga framtidens marknadsteam!

Våra tjänster

Konsultuthyrning

Våra konsulter står redo med relevant erfarenhet, kunskap och eget driv för att hjälpa dig möta dagens och framtidens behov.

konsult

Rekrytering

Vi hjälper dig att bygga ditt dream team inom marknad och kommunikation. Med oss som rekryteringspartner blir allt lite enklare och roligare.

Strategiska Tjänster

Vi erbjuder rådgivning, coaching och organisationsutveckling för dig som arbetar som marknads/kommunikatios/inhouse/revenuechef.

Specialister på marknad och kommunikation

Vi finns här för att hjälpa dig. Tack vare flera års erfarenhet av kompetenslösningar inom marknad och kommunikation vågar vi påstå att vi förstår dina utmaningar. Vi har själva jobbat i branschen. Nu arbetar vi med att hitta den perfekta matchningen – för dig, kandidaten och konsulten. Med oss som partner blir allt lite enklare och roligare.

Marknadschefens bästa vän

Många kallar oss marknadschefens bästa vän, mycket tack vare vår specialistkunskap inom konsultlösningar och rekrytering. Med erfarenhet i olika branscher säkerställer vi att rätt kompetens hamnar på rätt plats, för att du ska kunna stärka din affär och bygga framtidens marknadsteam. Våra skräddarsydda lösningar gör att du känner dig sedd, hörd och utmanad.

marknadschef

Därför ska du anlita KIMM


1.

Vi är specialister på att tillsätta roller inom marknad och kommunikation

På KIMM arbetar vi med marknadens starkaste och mest relevanta varumärken. Vi väljer våra uppdrag med stor omsorg så att du som kandidat eller konsult kan fortsätta din resa på ditt drömföretag som även delar dina värderingar.

2.

Vi har själva bakgrund från marknad och kommunikation

De flesta av oss som arbetar på KIMM har själva haft olika roller inom marknad och kommunikation. Detta gör att vi förstår dagens marknadsförare, era utmaningar, möjligheter och eran vardag.

3.

Vår rådgivande approach

För oss är det viktigt att förstå dig och din organisations utmaningar. Ibland kan det vara svårt att veta exakt vilka behov man har, det är då vi kan komma in i bilden och tillsammans med dig hitta vägen framåt. Allt för att du ska hitta rätt kompetens för dina behov idag och i framtiden.

GUIDE:

Sluta drömma. Bygg ditt dream team.

Står du inför resan att skala upp din marknadsavdelning till ett framåtlutat, högpresterande och samtidigt härligt team att arbeta i? Vilka kompetenser behöver du framöver och hur ska du bygga upp teamet? Ta del av vår guide “Bygg ditt dream team” här!

Den ocensurerade sanningen

Sedan 2013 har vi hjälpt cirka 1 500 kunder att hitta nästa medarbetare. Våra kunder betyder mycket för oss och vi är stolta över den skillnad som vi får göra ute på våra uppdrag. Läs vad våra kunder tycker och tänker!

”Malin och jag hade ett fantastiskt bra samarbete. Hon var personlig, närvarande, lyssnande och jag kände mig trygg med henne. Jag fick mycket god service i form av tät och transparent kommunikation.”

Anna Svärd Barnfonden

”Jag behövde någon nu nu nu och de kandidater som KIMM hittade på så kort tid hade vi inte kunnat hittat själva. Cecilia var superproffsig med kandidaterna och ett bra bollplank för mig. Jag är väldigt nöjd med vårt samarbete”

Linda Carrick Benify

“Det blir väldigt roligt att jobba tillsammans med en leverantör som tar emot problem och bemöter utmaningar med pepp och engagemang, och vi har fått väldigt bra service. Sabina, Therese och Charlotte har varit fantastiska!”

Linus Gottfridsson Sono

Vårt nätverk kryllar av passionerade specialister

Vi börjar aldrig från noll utan arbetar proaktivt med att bygga upp vårt nätverk. Med oss som partner av kompetenslösningar inom marknad och kommunikation får du ta del av vår community där kandidater och konsulter hänger – oavsett bakgrund, erfarenhet, ålder och drömmar.

Kolla in våra tidigare uppdrag

Genom åren har vi satt många människor och verksamheter i rörelse. Klicka på knappen nedan för att se våra tidigare tillsatta roller och tjänster.

Några av våra kunder

Let’s talk!

Vi vill gärna komma i kontakt med dig. Vi vet att din tid är dyrbar och svarar därför inom 24 timmar. Hör av dig!

Bli inspirerad

Ta del av mer inspiration
Blogg

Framtidens arbetsliv: varför fler väljer att bli konsulter

Tänk dig att du beställer en taxi via en app. Du bryr dig inte om vilken bilmodell som kommer. Inte heller vem som kör, så länge resan är trygg, trevlig och tar dig dit du vill. Exakt så börjar framtidens arbetsliv se ut – också för marknad, kommunikation, PR och försäljning.
Blogg

Höj priserna – varumärket är din bästa försäkring

Har du Netflix? Du kanske inte ens vet exakt hur mycket du betalar varje månad, men det känns ändå självklart att behålla abonnemanget eftersom det ger dig värdefulla upplevelser.Hur du känner för ditt Netflix abonnemang visar på varumärkets prissättningskraft. När kunden upplever ett tydligt mervärde spelar det mindre roll om priset höjs stegvis – man är fortfarande villig att betala.
Blogg

Hyra konsult: därför lönar sig en interimslösning

Att timpriset för en konsult kan överstiga en fast månadslön avskräcker ibland. Men när du räknar in allt du slipper betala och allt extra värde du faktiskt får, blir det tydligt varför företag väljer interimslösningar. Oavsett om du behöver täcka en oväntad vakans, driva ett förändringsprojekt eller få in en rutinerad ledare under en övergångsperiod är en extern konsult ofta den snabbaste och mest kostnadseffektiva vägen framåt.
Event

Marknadssnack för dig som arbetar med digital marknadsföring

Blogg

Så gör du trovärdig hållbarhets-kommunikation

Världen är i behov av en kraftfull omställning i form av hållbarhet. Vi behöver bygga ett välmående samhälle som fungerar inom planetens gränser. I och med EU-lagstiftningen “green claims” faller ett större ansvar på företagens hållbarhetsarbete. 
Blogg

Så lyfter du teamet med en kompetens-kartläggning

Har du någonsin känt att din marknadsavdelning mest agerar “brandkår” – alltid redo att släcka akuta bränder, men sällan tid att vara riktigt strategisk eller kreativ? Du är inte ensam. Många marknadschefer, kommunikationschefer och HR-ledare brottas med samma utmaning. Men det behöver inte vara så.
Blogg

Säljinsikter som marknad och kommunikation behöver ha koll på!

I dagens digitala landskap funkar det inte längre att sälj och marknad arbetar separat. Rapporten “The Future State of Sales Skills 2025”, med svar från nästan 600 B2B-säljare, visar tydligt att det finns stora kompetensluckor – men också enorm potential för den organisation som lyckas integrera sina insatser.
Blogg

Tillväxt, förändring eller vikariat? Så hittar du rätt interimkonsult direkt!

I en snabbt föränderlig affärsvärld krävs rätt kompetens vid rätt tillfälle för att upprätthålla momentum och driva tillväxt. På KIMM har vi själva en bakgrund inom marknad, kommunikation, PR och försäljning, vilket gör att vi verkligen förstår era behov. Vi vet att en stark marknads- och kommunikationsfunktion är avgörande för företagets framgång – och att rätt kompetens i rätt tid kan vara skillnaden mellan att tappa fart eller ta nästa steg framåt.
katarina gick från försäljningschef till marknadschef
Blogg

Från försäljning till marknad – en resa som bygger broar mellan affärsområden

Hur kan erfarenhet från försäljning ge en konkurrensfördel inom marknad och kommunikation? Katarina Joneströms resa från Regional Försäljningschef till Marknadschef på Ahlsell är ett tydligt exempel på hur förståelse för kunden kan skapa en starkare koppling mellan sälj och marknad. Med en bakgrund inom mediebranschen, rekrytering och försäkring har hon samlat insikter som idag gör henne till en ledare med ett unikt perspektiv.
Blogg

Trendspaning: marknadsföring & kompetenser 2025 och framåt

Under vårt senaste marknadssnack delade Mira Thimmayya med sig av sina trendspaningar från Web Summit 2024 – en av världens största tech- och marknadsföringskonferenser. Här är de sex viktigaste insikterna för oss som arbetar med att bygga varumärken och skapa framtidens marknadsföring. Du får också våra reflektioner om hur våra team, ledningsgrupper och roller måste utvecklas för att möta de nya kraven från vår egen Marie Thorslund.
Blogg

Så sätter du nästa års marknadsbudget – fällor och framgångsrecept

Dags att sätta nästa års budget? Det kan kännas som ett pussel, men det är också din chans att visa marknadsavdelningens verkliga värde för företaget. Här får du inte bara inspiration utan också konkreta insikter om vanliga fallgropar och tips på hur du pitchar din budget till styrelsen och ledningen.
Blogg

7 saker vi lärt oss under första året med Marknadssnack

När vi startade Marknadssnack var vår vision enkel: att skapa en plats där vi kunde prata ärligt om marknadsföring – allt det vi älskar, och det som ibland känns svårt. Det blev ett digitalt community med över 400 marknadsförare, marknadschefer och kommunikatörer bland andra. Ett år senare kan vi stolt säga att vi har haft samtal som inte bara inspirerat, utan också utmanat oss att tänka nytt. Här är de 7 viktigaste insikterna från vårt första år.
Blogg

Stärk samarbetet mellan marknad och sälj med Revenue Operations

I en tid då gränserna mellan sälj och marknad/kommunikation suddas ut blir det allt viktigare att skapa ett smidigt samarbete som levererar verkligt affärsvärde. Revenue Operations (RevOps) är en modell för att skapa struktur och samarbete, men det betyder inte att du behöver slå ihop avdelningarna på en gång. Här ger vi tips på hur ni kan börja jobba närmare varandra – gradvis och strategiskt.
Blogg

10 sätt marknadschefer kan boosta sitt team med AI (och få dem att må bättre!)

AI är en kraftfull allierad för marknadschefer som vill hjälpa sina team att jobba smartare, effektivare och må bättre. Men för att få ut det mesta av AI är det lika viktigt att skapa en inkluderande dialog och ge teamet rätt förutsättningar för att lära sig och använda verktygen. Här är våra bästa tips!
Det senaste inom martech från KiMM
Blogg

Det senaste inom ”MarTech” – Verktygen som förändrar marknadsarbetet

I en tid där teknik och marknadsföring smälter samman, är Martech (marketing technology) ett område som ständigt utvecklas. För marknadschefer och digitala marknadsförare är det avgörande att hålla sig uppdaterade om de senaste trenderna och verktygen som kan hjälpa till att driva effektivare kampanjer, förbättra kundresan och öka ROI. Här är några av de hetaste trenderna inom Martech just nu!
Trender inom marknadsföring
Blogg

Fall inte för nästa trend, men hamna inte efter heller.

Som marknadsförare idag ingår det nästan i arbetsbeskrivningen att vara en mångsysslande generalist. Med tanke på hur snabbrörligt landskapet vi lever i är, med nya kanaler, plattformar och tekniker som ploppar upp varje dag så hjälper det om vi är nyfikna av naturen. Men var får nyfikenheten plats att frodas om kalendern är full?
Blogg

Executive Search: Så hittar du toppchefer och ledare inom marknadsföring och kommunikation

Att hitta rätt ledare inom marknadsföring och kommunikation är en kritisk uppgift som kan avgöra er organisations framgång. Men hur skiljer sig processen för att rekrytera dessa toppositioner från vanlig rekrytering?
mångfald i rekrytering
Blogg

”Diversify or die” – Rekryterarnas roll i mångfaldsfrågan.

I dagens dynamiska och globaliserade värld är mångfald och inkludering inte längre en lyxfråga utan en nödvändighet för företagens överlevnad och framgång. Det låter rimligt, ellerhur? Ändå är vi långt ifrån målet här i Sverige. I våras hade Wise Professionals nöjet att prata med Amanda Lundeteg, VD för Allbright om ämnet.
Blogg

Marknad + HR = Magi! – Så stärker vi företaget tillsammans

I en värld där konkurrensen är hårdare än någonsin och företagskulturen spelar en avgörande roll för att attrahera och behålla talanger, blir samarbetet mellan marknadsavdelningen och HR-avdelningen allt viktigare.
Blogg

Framtidssäkra ditt MarCom team!

I en värld där automatisering och snabba förändringar är normen, är marknadsavdelningens roll mer avgörande än någonsin. Det räcker inte längre med att bara vara en stödjande funktion. Marknadsföringen ska vara en strategisk partner och en drivkraft för företagets tillväxt. För att stå rustad inför 2025 behöver marknadsteamen vara både proaktiva och synliga, och de måste samarbeta med sälj och produkt för att skapa en helhet som driver företaget framåt.
Ta del av mer inspiration