Skip to content

Bra människor inom marknad och kommunikation

Behöver du en ny medarbetare med kort varsel? Då kan en interim konsult vara lösningen. På kort tid hittar vi en konsult som under en tidsbegränsad period avlastar din organisation.

Att hyra en konsult ska vara enkelt och roligt

Vi är experter på att hitta specialister inom marknad och kommunikation. Vi har själva arbetat i branschen och förstår vilka utmaningar du står inför. Med vårt starka konsultnätverk och vårt rådgivande tillvägagångssätt ser vi till att du får den hjälp du faktiskt behöver. Med oss som partner blir allt lite enklare och roligare.

Vår resa tillsammans kan se ut så här

Check-in

Vi tar snabbt fram en kravprofil och tydliggör dina förväntningar.

Matchning

Vi tar fram förslag på en (eller flera) konsulter som kan passa uppdraget.

Säg hej till konsulterna

Du träffar och intervjuar de konsulter som du har på din önskelista.

Avtalsskrivning

Vi har hittat rätt och det är dags att signa avtalet. Konsulten börjar jobba åt dig.

Vi håller kontakten

Vi har löpande avstämningar med dig och konsulten för att säkerställa nöjdheten hos båda parter.

Interim konsult på studs

Det finns många orsaker till varför din organisation kan behöva fylla en position tillfälligt. Och snabbt. Vakanser, föräldraledighet och tidsglapp mellan två anställningar är vanliga situationer då behov av interim chef kan uppstå. Vi på KIMM vet att behovet kan uppstå mer eller mindre plötsligt.

När vi tar hand om våra konsulter, tar vi hand om dig

För oss är konsultuthyrning förknippat med kvalitet, service och kandidatupplevelse. Det är viktigt för att oss att våra konsulter trivs, har bra villkor och en närvarande konsultchef. Trivs våra konsulter med oss så får vi också nöjda kunder. Våra konsultchefer är specialister med mångårig erfarenhet av rekrytering, beteendevetenskap och ledarskap med en bakgrund inom det område som de rekryterar till.

Från branschen, till branschen

KIMM var ett av de första varumärkena som specialiserade sig på konsultuthyrning inom marknad och kommunikation. Vi har själva arbetat i branschen och förstår vilka utmaningar du står inför. Med vårt starka konsultnätverk och vårt rådgivande tillvägagångssätt ser vi till att du får den hjälp du faktiskt behöver. Våra konsulter står redo med relevant erfarenhet, kunskap och eget driv för att hjälpa er möta dagens och morgondagens behov.

Hitta rätt konsult här

Berätta för oss vad du söker. Vi är goda lyssnare och svarar inom 24 timmar eller mindre.

Den ocensurerade sanningen

Sedan 2013 har vi hjälpt cirka 1 500 kunder att hitta nästa medarbetare. Våra kunder betyder mycket för oss och vi är stolta över den skillnad som vi får göra ute på våra uppdrag. Läs vad våra kunder tycker och tänker!

”Malin och jag hade ett fantastiskt bra samarbete. Hon var personlig, närvarande, lyssnande och jag kände mig trygg med henne. Jag fick mycket god service i form av tät och transparent kommunikation.”

Anna Svärd Barnfonden

”Jag behövde någon nu nu nu och de kandidater som KIMM hittade på så kort tid hade vi inte kunnat hittat själva. Cecilia var superproffsig med kandidaterna och ett bra bollplank för mig. Jag är väldigt nöjd med vårt samarbete”

Linda Carrick Benify

“Det blir väldigt roligt att jobba tillsammans med en leverantör som tar emot problem och bemöter utmaningar med pepp och engagemang, och vi har fått väldigt bra service. Sabina, Therese och Charlotte har varit fantastiska!”

Linus Gottfridsson Sono

Bli inspirerad!

Fler
Blogg

Så sätter du nästa års marknadsbudget – fällor och framgångsrecept

Dags att sätta nästa års budget? Det kan kännas som ett pussel, men det är också din chans att visa marknadsavdelningens verkliga värde för företaget. Här får du inte bara inspiration utan också konkreta insikter om vanliga fallgropar och tips på hur du pitchar din budget till styrelsen och ledningen.
Blogg

Trendspaning: marknadsföring & kompetenser 2025 och framåt

Under vårt senaste marknadssnack delade Mira Thimmayya med sig av sina trendspaningar från Web Summit 2024 – en av världens största tech- och marknadsföringskonferenser. Här är de sex viktigaste insikterna för oss som arbetar med att bygga varumärken och skapa framtidens marknadsföring. Du får också våra reflektioner om hur våra team, ledningsgrupper och roller måste utvecklas för att möta de nya kraven från vår egen Marie Thorslund.
Blogg

10 sätt marknadschefer kan boosta sitt team med AI (och få dem att må bättre!)

AI är en kraftfull allierad för marknadschefer som vill hjälpa sina team att jobba smartare, effektivare och må bättre. Men för att få ut det mesta av AI är det lika viktigt att skapa en inkluderande dialog och ge teamet rätt förutsättningar för att lära sig och använda verktygen. Här är våra bästa tips!
Det senaste inom martech från KiMM
Blogg

Det senaste inom ”MarTech” – Verktygen som förändrar marknadsarbetet

I en tid där teknik och marknadsföring smälter samman, är Martech (marketing technology) ett område som ständigt utvecklas. För marknadschefer och digitala marknadsförare är det avgörande att hålla sig uppdaterade om de senaste trenderna och verktygen som kan hjälpa till att driva effektivare kampanjer, förbättra kundresan och öka ROI. Här är några av de hetaste trenderna inom Martech just nu!
Trender inom marknadsföring
Blogg

Fall inte för nästa trend, men hamna inte efter heller.

Som marknadsförare idag ingår det nästan i arbetsbeskrivningen att vara en mångsysslande generalist. Med tanke på hur snabbrörligt landskapet vi lever i är, med nya kanaler, plattformar och tekniker som ploppar upp varje dag så hjälper det om vi är nyfikna av naturen. Men var får nyfikenheten plats att frodas om kalendern är full?
Blogg

Executive Search: Så hittar du toppchefer och ledare inom marknadsföring och kommunikation

Att hitta rätt ledare inom marknadsföring och kommunikation är en kritisk uppgift som kan avgöra er organisations framgång. Men hur skiljer sig processen för att rekrytera dessa toppositioner från vanlig rekrytering?
mångfald i rekrytering
Blogg

”Diversify or die” – Rekryterarnas roll i mångfaldsfrågan.

I dagens dynamiska och globaliserade värld är mångfald och inkludering inte längre en lyxfråga utan en nödvändighet för företagens överlevnad och framgång. Det låter rimligt, ellerhur? Ändå är vi långt ifrån målet här i Sverige. I våras hade Wise Professionals nöjet att prata med Amanda Lundeteg, VD för Allbright om ämnet.
Blogg

Marknad + HR = Magi! – Så stärker vi företaget tillsammans

I en värld där konkurrensen är hårdare än någonsin och företagskulturen spelar en avgörande roll för att attrahera och behålla talanger, blir samarbetet mellan marknadsavdelningen och HR-avdelningen allt viktigare.
Blogg

Framtidssäkra ditt MarCom team!

I en värld där automatisering och snabba förändringar är normen, är marknadsavdelningens roll mer avgörande än någonsin. Det räcker inte längre med att bara vara en stödjande funktion. Marknadsföringen ska vara en strategisk partner och en drivkraft för företagets tillväxt. För att stå rustad inför 2025 behöver marknadsteamen vara både proaktiva och synliga, och de måste samarbeta med sälj och produkt för att skapa en helhet som driver företaget framåt.
Event

Marknadssnack: Kreativitet – en framgångsfaktor!

Event

Webinar 24-månadersregeln

Blogg

Poddtips: Bli en bättre, smartare och skarpare marknadsförare i sommar!

Vi har samlat de bösta poddarna för dig som vill utvecklas som marknadsförare. Perfekt för lite sommarlyssning i hängmattan!
konsult marknadsföring kimm
Success Story

Stärk ditt marknadsteam med en konsult!

Läs vår success story, ett case med Wolters Kluwer, där deras Marketing Director berättar varför de valt att ta in två konsulter genom oss på KiMM.
Blogg

Hur ser framtiden ut för inhouseavdelningen?

I USA har ca 80% av företagen en egen inhouseavdelning för marknadsföring. I Sverige ligger siffran runt 60%. Innebär detta att reklambyrån är död? Att alla borde ha en inhousebyrå? Och hur jobbar vi bäst med konsulter och specialister?
Success Story

Att rekrytera en nyckelperson snabbt & kostnadseffektivt!

Att snabbt hitta en medarbetare som passar in i kulturen, förstår affären och projektleder som en stjärna var uppdraget. Läs mer om hur KIMM stöttade Marknadsföreningen Stockholm när dem behövde en ny Medlemsansvarig.
Event

Nätverket MiS Inhousecheferna: Ledarskapet och kulturen – viktiga framgångsfaktorer

Event

Wiseful Learning #37 – Rekryteringsbolagen – Näringslivets grindvakter

Guide

Strategier och trender 2024

Efter ett utmanande år där marknads- och kommunikationsavdelningar stått inför budgetmässiga prövningar och resursbegränsningar, är det nu dags att blicka framåt. Utforska strategierna och trenderna som kommer vara avgörande för att ta marknadsföring till nya höjder. Följ med oss när vi granskar hur personalisering blir nyckeln till att skapa meningsfulla upplevelser och når målgrupper på djupet.
Blogg

Så leder du ett hållbart och framgångsrikt marknadsteam

En roll med stora utmaningar i ständig utveckling. Marknadschefen förväntas ofta ha svar på allt – men hur skapar man ett hållbart team och vad ska man lägga fokus på? Experterna Marie och Maggie ger sina bästa tips för hur man lyckas i sin roll i tuffare tider.
Blogg

Vinn en exklusiv Teamutvecklings-workshop!

Vill du ta ditt team till nya höjder? Nu har du chansen att vinna en spännande och interaktiv workshop i teamutveckling från vår partner Alva Labs! Den är speciellt anpassad för upp till 10 personer. Under 1,5 intensiva timmar kommer ni tillsammans att utforska och utveckla er teamdynamik på djupet.
Fler