Cookie-inställningar Vår webbplats använder cookies för att webbplatsen ska fungera korrekt och för att din användarupplevelse ska bli ännu bättre. Du kan läsa mer om dem samt konfigurera dina inställningar
Skip to content

Är du redo för ditt nästa äventyr?

Vi hjälper dig som arbetar inom marknad och kommunikation att landa drömjobbet. Var du än befinner dig i karriären, så finns vi här för dig!

Vi hjälper dig att landa drömjobbet

Vi är specialister på rekrytering och konsultlösningar inom marknad och kommunikation. Vi utmanar dig i att tänka nytt och har förmågan att snabbt hitta lösningar som passar just dig! Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska känna dig sedd, förstådd och utmanad. Med nyfikenhet, mod och passion hittar vi den perfekta matchningen och ser till att arbetslivet blir ett roligt äventyr. Kontakta oss och boka in ett framtidsmöte.

Lediga jobb

Gör karriär som konsult hos oss

Vi är experter på att hjälpa specialister landa drömuppdragen. Som konsult hos oss garanterar vi den bästa tiden i din karriär. Tillsammans sätter vi verksamheter i rörelse och bygger framtidens marknadsavdelningar, där du som konsult har en självklar plats. Välkommen hem!

Registrera ditt CV

Är du sugen på nytt jobb men letar inte aktivt? Bli en del av vår community så hör vi av oss när vi har ett jobb som passar dig! Att söka nytt jobb har aldrig varit enklare.

Därför ska du söka jobb via KIMM

1.

Vi är specialister på att tillsätta roller inom marknad och kommunikation

På KIMM arbetar vi med marknadens starkaste och mest relevanta varumärken. Vi väljer våra uppdrag med stor omsorg så att du som kandidat eller konsult kan fortsätta din resa på ditt drömföretag som även delar dina värderingar.

2.

Vi har själva bakgrund från marknad och kommunikation

De flesta av oss som arbetar på KIMM har själva haft olika roller inom marknad och kommunikation. Detta gör att vi förstår dagens marknadsförare, era utmaningar, möjligheter och eran vardag.

3.

Vi sätter alltid kandidaten och konsulten på första plats

För oss är det du som letar efter ditt nästa äventyr som är absolut viktigast för oss. Vi vill följa dig genom din resa idag och i framtiden. Så när vi bygger vår relation med dig gör vi det ur ett långsiktigt perspektiv.

Vår resa tillsammans börjar här

Vi har hittat varandra

Vägen till drömjobbet kan börja på olika sätt. Du kan blivit kontaktad av oss eller ha du hört av dig själv. Oavsett start så börjar äventyret här!

Dags att lära känna varandra

Vi lär känna dig. Var du än befinner dig i karriären, så finns vi här. Vi sätter dig i första rummet och stöttar dig, oavsett bakgrund, erfarenhet, ålder och drömmar.

Landa drömjobbet

Ibland tar det tid att hitta drömjobbet. På KIMM arbetar vi med flertal stora och roliga organisationer som hela tiden söker efter talanger. När vi har ett uppdrag vi tror passar dig så hör vi av oss!

Vi säger INTE hejdå!

Oavsett om du hittade ditt drömjobb via oss eller fortfarande letar efter ditt nästa äventyr så finns vi här. Vi finns här under hela din karriär – om du vill det!

Inspiration

Fler
Guide

Bygg ditt dream team

Står du inför att skala upp din marknadsavdelning till ett framåtlutat- högpresterande och samtidigt härligt tema att arbeta i? Vilka kompetens kommer du behöva framåt och hur ska du bygga upp ditt dream team? Hur skapar du ett basecamp med personer som tillsammans kan ta er till toppen? 
Event

Webbinarium | Så får du koll på Social Media Manager-rollen

Blogg

Så får du koll på Social Media Manager-rollen 

95% av alla internetanvändare använder sociala medier dagligen (Svenskarna & Internet 2021). Som användare översköljs vi av tusentals kommersiella meddelanden varje dag. Att sociala medier har fått en framträdande roll i mediemixen för de flesta företag har nog inte gått någon förbi, så då är det väl bara att anställa en social media manager så är saken biff? – Nja, inte riktigt, skriver Jessica Audsley, VD och grundare av Rock Social, en byrå för social media strategi och digital marknadsföring. 
Blogg

Inhouse eller outsourcad marknadsavdelning? Vilken modell passar dig bäst?

Det finns oändligt många olika varianter och uppsättningar på marknadsteam som fungerar bra. Det handlar om att hitta rätt modell för dig och ditt företag. Här har du några olika varianter våra kunder uppskattar. Vi har försökt berätta om både för- och nackdelarna med de olika modellerna.
Blogg

Gör marknadsarbetet hållbart utan att tappa fart och resultat

Hur ser det ut på din marknads- eller kommunikationsavdelning? Har ni en tydlig målbild, välförankrade strategier, mätbara delmål och nedbrutna nyckeltal? En känsla av att vara i kontroll över balansen mellan långsiktigt arbete och kortsiktiga insatser? En fin dynamik i teamet med medarbetare som trivs och utvecklas? Tid för reflektion och lärande? Grattis, ni är troligtvis ganska unika.
Blogg

Generalist eller specialist: Vad behöver jag egentligen?

Det finns idag så otroligt många olika kanaler och mer data än någonsin tidigare att ta hänsyn till. Detta ställer höga krav och förväntningar på dagens marknad och kommunikationsmedarbetare. Kompetensförsörjning är en stor del av arbetet för dig som ansvarar för att driva marknad- och kommunikationsarbetet framåt. Men hur bygger man egentligen sitt drömteam inom marknad och kommunikation? Ska man rekrytera bred kompetens eller mer specialiserad?
Blogg

Den digitala marknadsspecialisten springer ett digitalt maraton som ingen ser!

Företag skriker efter marknadspersonal och många tror att en Digital Marknadsspecialist kan lösa alla deras problem och behov. Dem söker en analytiker, en kreatör, en marknadsprojektledare, en strateg, en Hubspot-guru, CRM/systemförvaltare och en SoMe expert i en och samma person. Nu är det nog dags för oss (både företag och digitala marknadsförare) att sänka våra förväntningar – och börja tänka realistiskt.
Blogg

Anställa, hyra in eller använda byrå?

Har du behov av kompetens till marknadsfunktionen och är osäker på om det är bäst att anställa, hyra in en konsult eller anlita byrå? Vad som blir bäst beror på era behov och möjligheter. Med hjälp av ett gäng frågor och en översikt över de olika alternativen hoppas vi kunna göra valen tydligare för dig. Och du, vi på Kimm finns här som bollplank! Hör av dig så hjälps vi åt att komma fram till bästa lösningen.
Blogg

Tre trender som påverkar din marknads-avdelning

Det är otroligt svårt att definiera vad marknad har som viktigaste uppgift idag, och det kommer bli ännu svårare framöver. Våra kära marknadsavdelningar har fått utökat ansvar. Traditionella marknadsuppgifter blandas upp med nyare och avgörande arbetsuppgifter för att företaget ska kunna ta strategiska och datadrivna beslut.
Blogg

Driva företag och rekrytera på distans: detta ska du tänka på

Viseos medgrundare Marcus Sandström har mer än tio års erfarenhet av att driva företag på distans och delar i den här artikeln med sig av sina tips för att driva företaget framåt 
Blogg

Varför rekryterar vi ”digitala” specialister?

Varför är ordet “digital” bland det trendigaste vi kan ha med i en titel och våra rekryteringsannonser idag? Och vad avgör om en kandidat faktiskt är digital eller inte? Följ med på vår spaning kring ordet digital och utmaningen att förstå och tolka vad företag faktiskt behöver när de söker nya medarbetare.
Blogg

Att veta vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra #1

Att testa kandidaters begåvning blir vanligare och vanligare vid rekryteringar idag. Som alltid vid rekrytering gäller det att ha superkoll på vad man mäter (vad är egentligen begåvning?), att man har träffsäkra verktyg för att mäta begåvning och att man drar korrekta slutsatser av de resultat man får. Här reder jag ut lite frågetecken kring begreppet begåvning.
Blogg

Att veta vad man ska göra när man inte vet vad man ska göra #2

Att testa kandidaters begåvning blir vanligare och vanligare vid rekryteringar idag.Som alltid vid rekrytering gäller det att ha superkoll på vad man mäter (vad är egentligen begåvning?), att man har träffsäkra verktyg för att mäta begåvning och att man drar korrekta slutsatser av de resultat man får. Här är några saker att ha koll på när man väljer begåvningstest.
Blogg

Talent Management, har ni börjat?

Arbetar du på en HR-avdelning men är inte direkt involverad i företagets rekryteringar? Eller är du rekryteringsansvarig endast med fokus på nyrekrytering? Många företag lägger krutet på att hitta nya talanger men har ingen strategi för att behålla och utveckla befintliga medarbetare, är inte det konstigt?
Blogg

Hitta rätt i testdjungeln – utan fikonspråk

Debatten kring testverktyg i samband med rekrytering är het just nu. Spännande och bra! Som oberoende, van och flitig testanvändare hoppas jag kunna reda ut några av frågetecknen i ämnet.
Blogg

Rekrytera utan CV – Case Handelsbanken

Att rekrytera utan CV – går det? Ja, ibland kanske frågan är den motsatta – går det att rekrytera med CV? Här får vi dela med oss av ett case från Handelsbanken, där man valde att rekrytera utan CV, av flera olika anledningar.
Blogg

Frågor om privatlivet? Fastna inte i klistret!

Vad gör du på fritiden? Hur ser ditt privatliv ut? Ska man som rekryterande chef fråga om privatlivet redan under intervjun?
Blogg

Vilken tur att jag googlade. Det verkar ju vara en riktig partyprisse!

På Google hittar man all info man behöver! Eller? Brukar du söka på Google på de kandidater du har i en rekryteringsprocess? Ska man göra det?
Blogg

När sökte du jobb hos dig själv senast?

Kandidatupplevelse… vad är det? Det spelar väl ingen roll hur vi gör i våra rekryteringsprocesser, alla vill ju jobba hos oss. Eller? På senare tid börjar kandidatupplevelsen äntligen bli något som många vill jobba aktivt med i sina rekryteringsprocesser. Det borde vara lika givet att arbeta med kandidatupplevelse som med kundupplevelse (och för många organisationer är det här dessutom samma personer) men ännu är vi inte där.
Blogg

Snubbla inte på ett stvafel!

Att läsa ansökningshandlingar och gallra bland CV är inte bara tidskrävande och ineffektivt. Det är dessutom inte särskilt träffsäkert som urvalsmetod. Trots det låter många rekryterande chefer CV och personliga brev vara det som skiljer agnarna från vetet. En kandidat som pluggat och gjort ”rätt saker”, och dessutom lyckats få till en tilltalande ingress, fina formuleringar och säljande ordval ligger sannolikt mycket bra till i de flesta ansökningsprocesser på dagens arbetsmarknad.
Fler

Vad säger våra kandidater om oss?

Sedan 2013 har vi hjälpt ca 3000 specialister inom marknad och kommunikation att landa sina nästa drömjobb. Det här säger några av våra kandidater och konsulter om oss!

Jag har verkligen gillat den snabba och smidiga ansökningsprocessen. Att ’slippa’ skicka in ett personligt brev och istället svara på frågor som är specifika och relevanta för rollen känns mycket mer motiverat och relevant tycker jag. Att man dessutom kan länka in LinkedIn är både smart och sparar tid. I like it!

Nina Bostedt

Kontakten med KiMM är både tydlig och snabb. Något som jag värderar högt.

Christian Colmenius

Det bästa med processen har varit den öppna dialogen och att jag har hela tiden blivit uppdaterad för varje steg. Även att det har varit väldigt snabb återkoppling. 

Elsa Forslund